سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / هشدار سازمان ملل نسبت به وخامت حال یک روحانی شیعه در زندان‌های آل‌سعود

هشدار سازمان ملل نسبت به وخامت حال یک روحانی شیعه در زندان‌های آل‌سعود

سازمان ملل و برخی سازمان‌های حقوق بشری با تأکید بر تشدید سرکوب‌گری رژیم سعودی، نسبت به سرنوشت روحانی شیعه زندانی در عربستان که حالش رو به وخامت است، هشدار دادند.

«ماری لاولور» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور مدافعان حقوق بشر تاکید کرد که نگران سرنوشت زندانیان آزادی بیان در زندان‌های آل‌سعود است که برخی از آنها به دلیل اهمال کاری پزشکی، اوضاع جسمانی وخیمی دارند. وی اعلام کرد که از اخبارهایی مبنی بر وخامت اوضاع جسمانی «محمد حسن الحبیب» روحانی شیعه عربستانی که به 12 سال حبس محکوم شده است، به شدت نگران است.

 اوضاع جسمانی این روحانی شیعه در زندان «الدمام» رژیم آل‌سعود به دلیل فقدان مراقبت‌های بهداشتی و اهمال کاری پزشکی بسیار وخیم است که مقامات سعودی از این اقدام برای شکنجه و مرگ تدریجی زندانیان استفاده می‌کنند.

همچنین سازمان حقوق بشری «القسط» اعلام کرد که محمد حسن الحبیب پس از بازداشت در سال 2016 از سیاتیک و کمردرد و سردرد در نتیجه شکنجه رنج می‌برد. او در حال حاضر به اتهام دفاع از حقوق اقلیت شیعه در عربستان به 12 سال زندان و پنج سال ممنوعیت سفر محکوم شده است.

گفته می‌شود محمد الحبیب از نزدیکان شیخ «نمر باقر النمر» رهبر معنوی شیعیان عربستان سعودی بوده است.

شیخ نمر در تاریخ 12 دی ماه 1394 به اتهام واهی تلاش برای انجام اقدامات تروریستی در این کشور، اعدام شد و به شهادت رسید.

گفتنی است، این روحانی تنها شیعه تحت فشار سعودی نیست، چند روز پیش دادگاهی در عربستان «سلمی الشهاب» خانم جوان شیعه‌ای را تنها برای چند توئیت که چندان هم تند نبودند به 34 سال زندان محکوم کرد!

در مظلومیت شیعیان عربستان همین بس که چندی پیش از آن نیز رژیم سعودی 81 تن را اعدام کرد، 41 نفر از این اعدام‌شدگان از معترضان شیعه عربستانی و از اهالی مناطق الاحساء و قطیف در شرق عربستان بودند‌‌. اعدام این تعداد شیعه در یک روز در عربستان سعودی تا آن روز سابقه نداشت.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قبرستان بقیع پیش از تخریب

هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(علیهم السلام) به دست آل‌سعود تسلیت باد.

میدانید دائم، درمحضر مولانا مهدی سلام الله علیه هستیم؟؟؟

ويدئو/ بقیت الله خیرلکم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.