سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / واکنش پوتین به قتل دوگین ؛ قتل او جنایتی بی‌رحمانه بود

واکنش پوتین به قتل دوگین ؛ قتل او جنایتی بی‌رحمانه بود

رئیس جمهور روسیه با ارسال پیام تسلیت به خانواده والدین «داریا دوگین» که در انفجاری در حومه مسکو کشته شد، این اقدام را جنایتی بی رحمانه خواند.

  رئیس‌ جمهور روسیه به والدین «داریا دوگین» دختر یکی از چهره‌های نزدیک به رئیس جمهور روسیه که روز  یکشنبه در انفجار خودرویی در حومه مسکو کشته شد، تسلیت گفت و این اقدام را جنایتی بی رحمانه   خواند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «ولادیمیر پوتین»  رئیس‌ جمهور روسیه در پیامی تسلیتی گفت: «لطفا تسلیت و همدردی من را در رابطه با ضایعه سنگین و جبران ناپذیری که بر شما وارد شده ، بپذیرید».

رئیس جمهور روسیه این جنایت را «شرورانه و بی رحمانه» نامید و داریا دوگین را یک فرد باهوش، با استعداد با قلب واقعی روسی توصیف کرد.

پوتین با آرزوی قدرت و شجاعت برای خانواده دوگین گفت: «یاد و خاطره داریا دوگینا برای همیشه توسط اقوام و دوستان، همفکران و همکاران او حفظ خواهد شد.»

آلکساندر دوگینف پدر داریا در سال ۲۰۱۴ در فهرست متفکر جهانی دنیای مدرن  مجله «فارن پالیسی» قرار گرفت. او همچنین به دلیل حمایت آشکار از سیاست‌های پوتین در فهرست تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد.

به دنبال قتل دختر آلکساندر دوگین از افراد نزدیک به رئیس جمهور روسیه در روز یکشنبه بر اثر انفجار خودرو در مسکو، سرویس امنیت فدرال روسیه عوامل اوکراین را عامل این جنایت دانست.

به گزارش شبکه خبری «راشاتودی» سرویس امنیت فدرال روسیه  روز دوشنبه اعلام کرد که بر اساس تحقیقات انجام شده  این جنایت توسط سرویس‌های ویژه اوکراین طرح ریزی و انجام شده است. سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد  که عامل این جنایت یک شهروند اوکراینی است که به دنبال قتل به استونی گریخته است.

بر اساس این گزارش، وبگاه شبکه «سی‌اِن‌اِن» دوگین را نویسنده، فیلسوف و چهره‌ای توصیف کرده که اثرگذاری بالایی بر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور  روسیه داشته و از وی به عنوان «مغز متفکر پوتین» یاد کرده است.

دوگین و دخترش هر دو توسط ایالات متحده تحریم شده اند. انگلیس نیز در ماه ژوئیه دوگین را به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین تحریم کرد.

مقامات روسیه روز یکشنبه گفتند که پس از کشته شدن دختر فیلسوف با نفوذ و ملی‌گرای روسیه، آلکساندر دوگین بر اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در حومه مسکو، تحقیقات درباره قتل آغاز کرده‌اند. کمیته تحقیقات روسیه گفت که بر اساس شواهدی جمع آوری شده بر این باور است که شخصی انفجار خودرویی را که منجر به کشته شدن داریا دوگین شد، طراحی و دستور داده بود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پوتین در گفتگو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه

هزاران نفر در سودان بی‌سر و صدا قتل‌عام شدند

خارطوم، پایتخت سودان،

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.