سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / تجمع مقابل سفارتخانه‌های بلژیک و سوئد در محکومیت بازداشت اسدی و نوری

تجمع مقابل سفارتخانه‌های بلژیک و سوئد در محکومیت بازداشت اسدی و نوری

جمعی از دانشجویان در اعتراض به رای دادگاه سوئد در مورد حمید نوری مقابل سفارت این کشور تجمع کردند و همچنین جمعی از فعالان اجتماعی در اعتراض به بازداشت غیرقانونی دیپلمات کشورمان مقابل سفارت بلژیک تجمع کردند..

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران عصر دیروز در اعتراض به رأی اولیه حبس‌ ابد حمید نوری در دادگاه سوئد مقابل سفارت این کشور تجمع کردند.

دانشجویان در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی از دولتمردان سوئد خواستند که از منافقین که دست‌شان به خون ۱۷ هزار انسان بی‌گناه آلوده است دفاع نکنند.

همچنین جمعی از فعالان اجتماعی با تجمع در مقابل سفارت بلژیک‌، ظهر دیروز نسبت به بازداشت اسدالله اسدی دیپلمات کشورمان اعتراض کردند.

یکی از فعالان اجتماعی در این خصوص گفت: ما جمعی از فعالان اجتماعی نسبت به بازداشت غیرقانونی اسدالله اسدی، دیپلمات کشورمان برای اعتراض به مقابل سفارت بلژیک آمده‌ایم.

وی تصریح کرد: اسارت اسدی غیرقانونی است چراکه ایشان مصونیت دیپلماتیک داشتند، متاسفانه ادعاهای عجیبی در مورد ایشان مطرح شد که یک محموله انفجاری را از چند کشور از مسیر هوایی عبور داده‌اند که این موضوع موجب اعتراض حتی خود مقامات امنیتی غربی هم شده است که چنین موضوعی اصلا امکان ندارد.

وی با بیان اینکه دست‌هایی برای پشت پرده است، گفت: گروهک تروریستی منافقین با پرونده‌‌سازی به‌دنبال ضایع کردن حقوق این دیپلمات کشورمان هستند و در مورد حمید نوری نیز همین مسیر را دنبال کرده‌اند که این اقدامات برخلاف قوانین دیپلماتیک بین‌المللی است و حق انجام چنین موضوعی را ندارند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

برپایی تظاهرات حمایت از غزه در کشورهای مختلف

مردم در فلسطین اشغالی، اردن، یمن، بحرین، تونس، ایتالیا، بلژیک، هلند، اسپانیا، آلمان، کنیا و آمریکا در حمایت از غزه تظاهرات اعتراضی برگزار کردند.

سرایت شورش‌های کشاورزی از آلمان و فرانسه به بلژیک

در ادامه اعتراض کشاورزان اروپایی در فرانسه و آلمان به افزایش قیمت سوخت و واردات ارزان‌قیمت محصولات از اوکراین، کشاورزان بلژیکی نیز دست به اعتصاب و تظاهرات زدند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.