سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / فتنه نوار صوتی در عراق با هدف اختلاف‌افکنی بین جریان‌های شیعی

فتنه نوار صوتی در عراق با هدف اختلاف‌افکنی بین جریان‌های شیعی

انتشار یک فایل صوتی منتسب به «نوری مالکی» که اصالت آن توسط او هم تکذیب شده، خشم «مقتدی صدر» را به دنبال داشته تا جایی که خواستار خروج مالکی از سیاست شده است. با انتشار این فایل صوتی که به نظر می رسد با هدف تشدید اختلافات بین جریان های سیاسی عراق صورت گرفته، اختلافات تشدید شده است!

در حالی که باران فتنه مستمر بر عراق می‌بارد و هستند بسیاری از جریان‌های داخلی و خارجی که قصد فتنه افروزی در این کشور را دارند، به ویژه در میان شیعیان، انتظار از رهبران سیاسی عراق این است که با هوشیاری و طمأنینه تصمیم‌گیری کنند و در اقدامات خود عجول نباشند.

در این فضای آلوده سیاسی عراق، در برخی از شبکه‌های اجتماعی یک فایل صوتی منتشر شده که به ادعای آن‌ها متعلق به نوری مالکی است و در آن به تعدادی از مسائل و مواضع سیاسی پرداخته شده است. در قسمتی از آن مواضع بسیار تندی نسبت به رهبر جریان صدر ابراز و او به مرگ تهدید شده است! در واکنش، سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر روز (دوشنبه) بیانیه شدیداللحنی علیه نوری مالکی نخست وزیر اسبق این کشور منتشر و او را به تحریک در راستای جنگ شیعی-شیعی متهم کرد. صدر در بیانیه خود با بیان اینکه نوری مالکی در فایل صوتی [ادعایی] او را تهدید به قتل و سرسپردگی به آمریکا و رژیم صهیونیستی متهم کرده، نوشت: «کشتن من موجب شادی اسرائیل و آمریکا و تروریست‌ها و فاسدین می‌شود.» او سپس از گروه‌های سیاسی هم‌پیمان با نوری مالکی و عشیره وی خواسته تا به طور مشترک سخنانی که مالکی در فایل صوتی [ادعایی] گفته را محکوم کنند: «مالکی یا از دنیای سیاست کناره‌گیری و یا خودش را به دستگاه قضایی معرفی کند…مایه تعجب است که تهدید به مرگ از سوی حزب الدعوه که منتسب به خاندان صدر بوده و یکی از رهبران آن مالکی است، مطرح می‌شود.» منابع خبری گزارش داده اند که رهبر جنبش صدر به دنبال انتشار این فایل‌های صوتی از رهبر ائتلاف «فتح» یعنی هادی العامری خواسته که خود را نامزد نخست وزیری عراق اعلام کند و جنبش صدر از وی حمایت خواهد کرد.

نوری مالکی، رئیس ائتلاف «دولت قانون» و دبیرکل حزب «الدعوه» فایل صوتی منتسب به او را تکذیب کرده و درباره سناریوسازی و جعل واقعیت‌ها و استفاده از فناوری‌های مدرن برای این هدف به همه حاضران در فرآیند سیاسی عراق هشدار داده است. او در توئیتر نوشته: «اظهارات منتسب به خود را در شبکه‌های اجتماعی درباره اهانت به جناب مقتدی صدر تکذیب و تأکید می‌کنم که همچنان به روابط حسنه با برادران در جریان صدر و سایر شرکای سیاسی تمایل دارم و امیدوارم چنین ویدئو‌هایی را تصدیق نکنند، چرا که این اقدامات برای فتنه انگیزی و ایجاد شکاف و اختلاف انجام می‌شود.»

در همین حال، حزب الدعوه نیز بیانیه‌ای در این باره صادر کرده است: «همزمان با زمزمه‌های تشکیل دولت، می‌بینیم که کسانی آتش نزاع را بین ما فرزندان صدر شعله ور می‌کنند…ما وارد درگیری حزبی با هیچ طرفی نمی‌شویم و چنین درگیری‌هایی ما را از اهداف اسلامی و ملی‌مان دور می‌کند. این روزها نشانه‌هایی از روغن ریختن بر آتش فتنه سرویس‌های مخفی در داخل و خارج دیده می‌شود و این افراد می‌خواهند عراق را از طریق جاسوسی به کانون درگیری تبدیل کنند.» به گزارش ایسنا، حزب الدعوه همچنین در ادامه اعلام کرده: «ما به نزاع کورکورانه میان فرزندان یک ملت کشیده نخواهیم شد.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

لحظه‌های تاریخ ساز؛ از فتنه ۸۸ تا انتخابات یازدهم اسفند/ «خواص» مراقب مردودی باشند

رهبری معظم بر خلاف انتخابات‌های پیشین از ابتدای سال پرونده انتخابات یازدهم اسفند را در افکار عمومی گشودند.

اسنادی که نشان می‌دهد سران فتنه در استخدام آمریکا، انگلیس و اسرائیل بودند

استخدام آمریکا، انگلیس و اسرائیل بودند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.