سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / آنروا : هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد

آنروا : هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد

آنروا اعلام کرد: کل محله ها در غزه از بین رفته اند و هیچ اثری از آن ها باقی نمانده است و با ادامه عملیات نظامی بی وقفه، هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد.

  معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه اعلام کرد نیم میلیون نفر در غزه در آستانه قحطی و گرسنگی قرار دارند.

بمباران شدید محله الزیتون در نوار غزه
از بمباران شدید محله الزیتون در نوار غزه توسط هواپیماهای رژیم اشغالگر خبر داد.

منابع عبری: ۱۰ موشک از لبنان به سمت الجلیل غربی شلیک شدشبکه تلویزیونی قدس در خبری فوری گزارش داد: منابع عبری اعلام کردند ۱۰ موشک از لبنان به سمت الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شد.

سناتور برنی سندرز: نخست وزیر اسرائیل «کودکان غزه را گرسنگی می دهد»
خبرگزاری آناتولی گزارش داد، سناتور برنی سندرز از اعضای برجسته کنگره آمریکا گفت، نتانیاهو در حال گرسنگی دادن به کودکان غزه است و آمریکا نباید در جنگ وحشتناک اسرائیل علیه مردم فلسطین شریک باشد.
در این گزارش آمده است: سناتور برنی سندرز روز سه شنبه گفت که آمریکا نمی تواند در جنگ «وحشتناک» اسرائیل علیه مردم فلسطین شریک باشد.سندرز در یک پیام ویدیویی در شبکه اجتماعی ایکس گفت: «تمام جهان تماشا می کند. (نخست وزیر اسرائیل، بنیامین) نتانیاهو در حال گرسنگی دادن به کودکان غزه است. ما نمی توانیم در این قساوت شریک باشیم.»او افزود: «من نمی توانم واژه ای پیدا کنم تا بگویم این وضعیت چقدر وحشتناک است و چقدر وحشتناک می تواند شود.»

توپخانه رژیم صهیونیستی حومه شهر مجدل زون را هدف قرار داد
شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری به نقل از خبرنگار خود در جنوب لبنان اعلام کرد: توپخانه رژیم صهیونیستی حومه شهر مجدل زون را هدف قرار داد.

رهبر حزب کارگر اسرائیل: نتانیاهو مانع اصلی صلح است
به گزارش پایگاه اینترنتی نشنال نیوز, مراو میکائیلی رهبر حزب کارگر اسرائیل گفت، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مانع اصلی صلح است و او را به ساختن یک شبکه تبلیغاتی دست راستی متهم کرد که اسرائیلی ها را «شستشوی مغزی» کرده و هرگونه تعامل با فلسطینی ها را بسیار دشوار کرده است.میکائیلی در مصاحبه با نشنال در مورد نتانیاهو, خاطر نشان کرد: «او قطعا مانع اصلی صلح بوده است و در همه سال های حضورش در سیاست از صلح یا هر راه حل سیاسی جلوگیری کرده است.با این حال این به این معنا نیست که این شرایط نمی تواند تغییر کند».

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت اوضاع در غزه را غیر انسانی دانست
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد وضعیت بهداشتی و انسانی در نوار غزه با گذشت بیش از چهار ماه از آغاز جنگ غیر انسانی است. تدروس آدهانوم گبرسیوس در نشستی خبری در ژنو گفت: در چه دنیایی زندگی می کنیم که در آن افراد نمی توانند آب و غذا تهیه کنند یا افرادی که حتی نمی توانند راه بروند از درمان و کمک های بهداشتی برخوردار نیستند.

 برگزاری تجمع در برابر مجلس اعوام انگلیس برای برقراری آتش بس در نوار غزه
تظاهرات کنندگان در انگلیس هنگام بررسی و پیشنهاد حزب ملی اسکاتلند برای برقراری فوری آتش بس در نوار غزه در برابر مجلس اعوام انگلیس تجمع کردند.

 سازمان ملل: بیمارستان ناصر در غزه به «مکان مرگ» تبدیل شده است
خبرگزاری آناتولی گزارش داد یکی از مقامات سازمان ملل متحد در مورد شرایط بیمارستان ناصر در غزه ابراز نگرانی کرد و گفت این بیمارستان به «مکان مرگ» تبدیل شده است.در این گزارش آمده است: یکی از مقامات دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد روز سه شنبه در مورد وضعیت بیمارستان ناصر در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه ابراز نگرانی کرد.جاناتان ویتال، مسئول ارشد امور بشردوستانه دفتر هماهنگی امور بشردوستانه در اراضی اشغالی فلسطین گفت: «شرایط وحشتناک است. اجساد مرده ها در راهروها است. بیماران در وضعیت ناامیدکننده ای قرار دارند.»وی افزود: «اینجا به محل مرگ تبدیل شده است نه محل درمان».ویتال در ویدئویی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد گفت به همراه تیمهایی از سازمان جهانی بهداشت و جمعیت هلال احمر فلسطین، ماموریت تخلیه بیمارانی بدحال گرفتار شده در داخل بیمارستان را انجام دادند.ویتال همچنین گفت آنها بیش از یک هفته تلاش کردند تا برای این بیمارستان سوخت، آب و تجهیزات پزشکی تأمین کنند.وی ضمن بیان این که این تیم با چهار دستگاه آمبولانس به بیمارستان مراجعه کردند، گفت: (این تعداد آمبولانس) کافی نیست.

 آنروا هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد
خبرگزاری سمانیوز در خبری فوری گزارش داد: آنروا اعلام کرد: کل محله ها در غزه از بین رفته اند و هیچ اثری از آن ها باقی نمانده است و با ادامه عملیات نظامی بی وقفه، هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد.

 گردان های القسام، یک تک تیرانداز صهیونیست را در محله الزیتون از پای درآوردند
به گزارش خبرگزاری شهاب گردان های القسام در نبردها خود در محله زیتون غزه یک تک تیرانداز صهیونیست را هدف قرار دادند.

حملات صهیونیست ها به شهر مرزی یارون در جنوب لبنان

 آنروا : هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد  آنروا : هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد  آنروا : هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد  آنروا : هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد  آنروا : هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد
نیم میلیون نفر در غزه در آستانه قحطی و گرسنگی قرار داردند«مارتین گریفیتس» تصریح کرد: نیم میلیون نفر در غزه فاقد اساسیترین نیازهای غذا، آب و مراقبتهای بهداشتی هستند.وی تصریح کرد: محرومیتی که مردم غزه از آن رنج میبرند شدید و عمیق است و هیچ کمکی برای رفع نیازهای آنها کافی نخواهد بود.معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت: ما از اسرائیل به عنوان یک قدرت اشغالگر غزه خواستیم تا رسیدن کمکهای بشردوستانه را به غزه تسهیل کند، اما فایدهای نداشت.وی افزود: تمام محلهها در نوار غزه نابود شده و از بین رفته اند.
گریفیتس اظهار داشت: سکوت گروه بیست ۲۰ به مرگ بیشتر کودکان و زنان در غزه منجر خواهد شد.معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت: ما از اعضای گروه ۲۰ میخواهیم که به توقف این جنگ و نجات مردم غزه کمک کنند.وی خاطر نشان کرد آنچه در ۱۳۷ روز گذشته در غزه رخ داد از نظر شدت، وحشی گری و گستردگی بی سابقه است؛ بنابراین آنچه در غزه اتفاق افتاده است، انسانیت یک جامعه را از بین برده است.

تظاهرات در مرکز شهر رامالله در حمایت از غزه
خبرگزاری شهاب از تظاهرات در مرکز شهر رامالله در حمایت از غزه و در اعتراض به تجاوزات رژیم اشغالگر علیه اسرای فلسطینی در زندانهای رژیم اشغالگر خبر داد.

القسام: دو گروه از سربازان صهیونیست را در غرب خان یونس هدف قرار دادیم
پایگاه تلگرامی شبکه تلویزیونی الاقصی در خبری فوری گزارش داد: گردان های القسام اعلام کردند : مجاهدان ما پس از بازگشت از خطوط نبرد تاکید کردند که دو گروه از سربازان ارتش رژیم اشغالگر صهیونیست را که در داخل دو خانه در منطقه الحاووز در غرب شهر خان یونس محاصره شده بودند با راکت سنگر شکن TBG هدف قرار داده اند که شماری از این صهیونیستها به هلاکت رسیده و تعدادی نیز زخمی شده اند.

زندانهای رژیم صهیونیستی مملو از فلسطینیها استرژیم صهیونیستی روز سه شنبه اعلام کرد که به علت ازدحام بیش از حد سلولها در پی دستگیریهای گسترده در کرانه باختری و غزه اشغالی از هفتم اکتبر، در تلاش برای یافتن مکانهایی برای اسکان فلسطینی هاست.  در گزارشی که توسط سازمان زندان اسرائیل به کنست، پارلمان اسرائیل ارائه شد، آمده است: «انتظار میرود که طی ماههای آینده ۸۸۸ مکان دیگر برای بازداشت در هفت زندان اضافه شود که از فضاهای عمومی مانند غذاخوریها و اتاقهای غذاخوری استفاده میکنند».در این بیانیه آمده است: «حدود ۹۱ درصد از زندانیان فلسطینی در حال حاضر در شرایطی نگهداری میشوند که الزامات دیوان عالی برای تامین حداقل فضای زندگی را برآورده نمیکند».اوایل روز سه شنبه، سازمان پزشکان اسرائیلی برای حقوق بشر، دهها شهادت در مورد نقض حقوق بشر توسط اسرائیل از جمله ضرب و شتم، بدرفتاری، توهین جنسی و بی توجهی پزشکی به زندانیان فلسطینی از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه منتشر کرد.

تصاویری از یک کودک فلسطینی شهید
شبکه تلویزیونی الاقصی تصاویری از یک کودک فلسطینی منتشر کرد که به همراه تعدادی از اعضای خانواده اش پس از بمباران خانه آنها در رفح توسط اشغالگران به شهادت رسید.

وضع بغرنج نوزادان بدون سرپرست در غزهشبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی در گزارشی به بررسی وضع نوزادان بدون سرپرست در یکی از بیمارستانهای غزه پرداخت که سرنوشت والدین و خانوادههای آنها مشخص نیست. چند بیمارستان معدودی که در غزه، فعال باقی مانده است برای ارائه مراقبتهای درمانی به نوزادان نارس به دنیا آمده، با چالشهای زیادی مواجه هستند. برخی از این بچه ها، یتیم هستند و خانوادهای ندارند که از آنها مراقبت کند. علی هاشم گزارش میدهد.

نماینده روسیه در جلسه دادرسی دیوان لاهه: اوضاع غزه بحرانی استنماینده روسیه در جلسه دادرسی در جلسه دادرسی دیوان بین المللی دادگستری در لاهه، اوضاع غزه را بحرانی توصیف کرد.جلسه دیوان بین المللی دادگستری در لاهه برای بررسی اقدامات رژیم اشغالگر در سرزمینهای اشغالی و غزه امروز برگزار شد. در بخشی از این جلسه دادرسی در عالیترین مرجع قضائی بین المللی، نماینده روسیه دادرسی که امروز در جریان است براساس تصویب قطعنامه ۷۷/۲۴۷ در دسامبر ۲۰۲۲ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام میشود. مجمع عمومی به هنگام تصویب قطعنامه مذکور به شدت نگران تنشها و خشونتهایی در دورههای اخیر در سراسر سرزمینهای اشغالی فلسطینی بود. مجمع عمومی تصریح کرد که ادامه نقض نظاممند حقوق بشر در حق مردم فلسطین که توسط اسرائیل یا همان قدرت اشغالگر انجام میشود و شامل اقداماتی از قبیل استفاده بیش از اندازه از نیروی قهری و عملیات نظامی، سبب مرگ و زخمی شدن فلسطینیها میشود. مجمع عمومی درباره بازداشت و زندانی شدن خودسرانه فلسطینی ها، استفاده از مجازات جمعی، محصورکردن مناطق، مصادره زمین ها، ایجاد و توسعه شهرک ها، نابودی اموال و زیرساخت ها، تخریب خانههای فلسطینی ها، آواره کردن اجباری فلسطینی ها، اوضاع فاجعه بار انسانی و اوضاع بحرانی اجتماعی، اقتصادی و امنیتی در نوار غزه نیز هشدار داد.

بیانیه هیئت لبنان در سازمان ملل در واکنش به تهدیدات تل آویوهیئت لبنان در سازمان ملل متحد در واکنش به تهدیدات تل آویو مبنی بر اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ با توسل به زور، بیانیهای صادر کرد. دراین بیانیه آمده است: ناقض قطعنامه خود اسرائیل است. هیئت لبنانی افزود: تجاوزات اسرائیل علیه لبنان از سال ۲۰۰۶ تاکنون بیش از ۳۰ هزار مورد بوده و شورای امنیت نیز آنها را مستند کرده است.در این بیانیه همچنین آمده است: تهدیدات اسرائیل از جمله آنچه نماینده آن گفته است، ادامه دارد که نشان دهنده قصد اسرائیل برای گسترش دامنه جنگ و جستجوی بهانهای برای تجاوز به لبنان است. هیئت لبنان در سازمان مل متحد افزود: ما از سازمان ملل و شورای امنیت میخواهیم که اسرائیل را ملزم به توقف حملات خود و اجرای کامل قطعنامه ۱۷۰۱ کنند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

فراخواندن نویسندگان و هنرمندان برای به تصویر کشیدن تقابل شرافت و شرارت در غزه

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور

درگیری پلیس اسرائیل و معترضان به کابینه نتانیاهو در تل‌آویو

رژیم خبیث غاصب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.