سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / شهید چمران، سردار بین الملل اسلامی

شهید چمران، سردار بین الملل اسلامی

سالگرد شهید دکترچمران

وقتی کنسروها رو پخش می‌کرد، گفت: دکتر چمران گفته قوطی خالیِ‌ کنسروها رو دور نریزین و سالم نگهدارید…    بعد هم خود دکتر چمران اومد با کلی شمع… توی هر قوطی یه شمع گذاشتیم و محکمش کردیم که نیفته… شب شمع‌ها رو روشن کردیم و قوطی‌ها رو فرستادیم رویِ اروند… عراقی ها هم فکر کردند غواصه که حرکت می‌کنه؛ تا صبح آتیش می‌ریختند رویِ قوطی ها و مهمات هدر می دادند…

🌷… دست مرا گرفت و بوسید… یادم هست روزی که مصطفی آمد دنبالم، قبل از آن که ماشین را روشن کند دست مرا گرفت و بوسید، می بوسید و همان طور با گریه از من تشکر می کرد… من گفتم: برای چه مصطفی؟… گفت: این دستی که این همه روزها به مادرش خدمت کرده برای من مقدس است و باید آن را بوسید… گفتم: از من تشکر می کنید؟… خب، این که من خدمت کردم مادر من بود، مادر شما نبود، که این همه تشکر می‌کنید… گفت: دستی که به مادرش خدمت کند مقدس است و کسی که به مادرش خیر ندارد به هیچ کس خیر ندارد… من از شما ممنونم که با این همه محبت وعشق به مادرتان خدمت کردید…..

کتاب زندگی به سبک شهدا, ناصر کاوه
برشی از زندگی شهید مصطفی چمران

بِسـم ربـــــِّـ  الشــُّـهـداءِ  والصِّـدیقیــن
مثلِ چمرانم را آرزوست !؟
💠 انقلاب اسلامی در روند تکاملی خویش بیشتر از همیشه به چمرانها و اندیشه و عمل چنین افراد پاکباخته و انقلابی نیازمبرم دارد. در آستانه سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران ، گرامی بداریم خاطره آن شخصیت بزرگی که در قامت یک سردار بین الملل اسلامی از لبنان تا جبهه های دفاع مقدس فقط برای خدا جنگید و در این راه پر مخاطره ایثارگریهای فراوانی از خود نشان داد .👇
💠 شخصیت جامع و چند بُعدی او که ساخته و پرداخته مکتب اهل بیت علیهم السلام بود در عرصه های گوناگون جهاد علمی، فرهنگی، سیاسی و نظامی با تمام توان در خدمت به مستضعفین و پا برهنگان، سر از پا نمی شناخت.  او که در بالاترین رتبه های علمی و در بهترین شرایط رفاهی قرار داشت با احساس تکلیف دینی و اسلامی، تمامی محاسبات مادی و دنیایی را به کناری نهاد و در هجرتی تمام عیار و مجاهدانه به لبنان رفت و با تلاشی همه جانبه و خستگی ناپذیر برای ساماندهی اوضاع شیعیان ، با رنج و درد آنها همراه شد و برای خدمت به خانواده های مستضعف همت گماشت. فداکاریهای شهید چمران در لبنان، از او چهره ای فوق العاده محبوب، مردمی و مجاهد در اذهان مردم پدیدار ساخت.
💠با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام، شهید چمران برای مجاهدت در راه تحقق آرمانهای امام و خدمت خالصانه به انقلاب اسلامی، پس از سالها به ایران برگشت و در مسئولیت های مهم و خطیر، کمر همت بست.
💠چمران، مرد خدا بود و خطر می کرد. آنجا که انگشت نورانی امام عظیم الشان، راه را نشان میداد در تبعیت از ولایت، درنگ نمی کرد، اهل محاسبات دنیایی نبود. عمل به تکلیف و امتثال اوامر مقام ولایت امر انقلاب اسلامی، برای او حجت شرعی بود که با تمام توان و داشته های خویش و تجربیات گران سنگ سالهای مبارزه انجام وظیفه نماید.
💠نیایش های شهید چمران و مناجات های عارفانه او، پشتوانه زیست انقلابی و زندگی سراسر مجاهد ، تلاش و همت خستگی ناپذیر این قهرمان میدانهای جهاد و شهادت بود.
در هنگامه ای که انقلاب نو پای اسلامی مورد هجوم گروه های ضد انقلاب درکردستان و کفار بعثی و حامیان مستکبرش در جنوب قرار گرفت و هنوز میدانهای نبرد سر و سامانی به خود نگرفته بود شهید چمران به همراه عده ای از افراد پرشور و انقلابی ، راهی جبهه های حق علیه باطل شد و با جانفشانی ها و ایثارگریهای جانانه، جان خویش را طبق اخلاص نهاد و صحنه های باعظمتی از دلاوریها را به نمایش گذاشت . کردستان و جبهه های جنوب بویژه سوسنگرد شاهد مجاهدتهای خستگی ناپذیر و غرور آفرین شهید والامقام دکترمصطفی چمران است. او با خدای خویش نجواکرد که:👇
💠ترا شکر مي کنم که از پوچي ها ، ناپايداري ها ، خوشي ها و قيد و بندها آزادم کردي و مرا در طوفانهاي خطرناک حوادث رها ننمودي، و درغوغاي حيات، در مبارزه با ظلم و کفر غرقم کردي، لذت مبارزه را به من چشاندي، مفهوم واقعي حيات را به من فهماندي…فهميدم که سعادت حيات در خوشي و آرامش و آسايش نيست ، بلکه در جنگ و درد و رنج و مصيبت و مبارزه با کفر و ظلم و بالاخره در شهادت است.
💠 او در حیات دنیایی اش از نیایش به مجاهدت و شهادت رسید و چه زیبا وصیت کرد که:  “… به خاطر عشق است كه فداكاری مي كنم. به خاطر عشق است كه به دنيا با بی اعتنائی می نگرم و ابعاد ديگری را می يابم. به خاطر عشق است كه دنيا را زيبا مي بينم و زيبائي را مي پرستم. به خاطر عشق است كه خدا را حس مي كنم، او را مي پرستم و حيات و هستي خود را تقديمش مي كنم. و با آغوش باز به استقبال شهادت مي روم …”
💠امروز که او درمیان ما نیست بیش از هر زمان دیگری ، انقلاب اسلامی به اندیشه های انقلابی او ،به اخلاص و فداکاری او  به مجاهدتهای سترگ او ، به ولایت مداری او و به حضور او در میدانهای پر مخاطره نیاز دارد. اگر او نیست انقلاب اسلامی در مسیر رویش نسل جدید نهضت امام خمینی و در مکتب تربیتی ولی امر مسلمین، چمرانهای زیادی را پرورش خواهد داد که همچون او، سرباز ولایت بوده و در تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی زمینه ساز نهضت جهانی مهدوی باشند. (شادی روح شهید والا مقام مصطفی چمران، صلوات)

ارادتمند: ناصر کاوه

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شهادت امام جعفر صادق علیه السلام

مداحی مهدی رسولی

شخصیت حضرت حمزه سیدالشهدا علیه السلام

ويدئو/ حضرت حمزه علیه السلام

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.