سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اختصاص 7500 میلیارد تومان به ساخت و ساز مدارس در سفرهای استانی دولت

اختصاص 7500 میلیارد تومان به ساخت و ساز مدارس در سفرهای استانی دولت

وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت در سفرهای استانی تاکنون 7500 میلیارد تومان اعتبار برای مدارس اختصاص داده است.

بندرعباس، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان که عصر امروز در محل استانداری این استان برگزار شد، اظهار کرد: به برکت اسلام و انقلاب اسلامی موفق شده‌ایم تا در عرصه‌های باشکوهی از علم و دانش در جهان گام‌های اساسی برداریم و عرصه سلول‌های بنیادین، واکسن سازی، نانو فناوری و … تنها گوشه‌ای از اثبات اراده فرزندان این مرز و بوم است.

وی به وجود نازنین امام رضا (علیه السلام) در ایران اسلامی و برکت حاصل از حضور حرم مطهر ایشان در کشورمان اشاره و گفت: وجود دهها امامزاده در کشورمان از منتسبین به آن امام رئوف نیز نشانه ساماندهی و شبکه‌سازی آن امام در توسعه علوم دینی است که این ساماندهی تا عصر ما نیز با وجود چهره‌های اثرگذاری نظیر شهیدان مطهری و مفتح و بهشتی و … تداوم یافته و وجود با ارزش این شهدای عزیز ما متأثر از علوم و آموزه‌های امام رضا ودیگر امامان همام ما هستند.

وزیر آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به سابقه دوستی با استاندار هرمزگان، از مهدی دوستی به عنوان چهره‌ای متدین یاد کرد و از تلاش‌های او در زمینه ایجاد خودکفایی در عرصه بنزین نیز قدردانی کرد و عنوان داشت: از نمایشی ساختن امور شدیدا بر حذر هستم و معتقدم که باید کارها را با جدیت پیگیری و با شتاب پیش برد.

دولت در سفرهای استانی تاکنون 7500 میلیارد تومان برای ساخت و ساز مدارس داده است

نوری با بیان این که کل بودجه ما در زمینه ساخت و ساز تنها 2500 میلیارد تومان بود اما در این دولت تاکنون در قالب سفرهای استانی بیش از 7500 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌ها اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: این تحول بزرگی در حوزه آموزش و پرورش و بهبود زیرساخت‌ها خواهد بود.

وی گفت: اگر چه هزینه‌ها افزایش یافته اما در بودجه امسال برای تغذیه دانش آموزان مدارس مناطق محروم تدارکاتی دیده شده است و اگرچه ممکن است نتوانیم در این طرح همه را پوشش دهیم اما کار خوبی آغاز خواهد شد و آن را ادامه خواهیم داد.

وزیر آموزش و پرورش، توجه به تقویت اعتبارات آموزش و پرورش را حاصل همکاری شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی دانست.

نوری تأکید کرد: این دولت در انجام طرح رتبه بندی با وجود بیش از 10 سال زمین ماندن این طرح، مصمم است و قول داده تا این طرح را اجرایی و آیین نامه آن را نیز تدارک دیده است و مجلس و دولت و شورای نگهبان خوب پای کار آمدند و حتما آن را اجرایی خواهد کرد.

تأثیر آموزش و پرورش بر شاخص‌های مختلف توسعه‌ای فراتر از تصور است

وی تأثیر آموزش و پرورش بر اقتصاد، جی دی پی، شاخص‌های توسعه انسانی و تولیدناخالص ملی و نرخ بازگشت سرمایه را فراتر از تصور دانست و بیان داشت: اگر 40 هنرستان در هرمزگان ساخته شود، تحول بزرگی در این استان رقم خواهد خورد و بر شاخص اشتغال نیز تأثیر مستقیم دارد و آینده خوبی را برای جوانان این استان رقم خواهد زد.

وزیر آموزش و پرورش برای تجهیزات هنرستان‌ها و مدارس نیز گفت: نیمی از نیازها را ما از طریق وزارتخانه تأمین خواهیم کرد و بخشی را شما از طریق استان تأمین و بخشی از نیازها را نیز تعدیل کنید تا بتوانیم آنچه مطلوب است را به ثمر بنشانیم.

وی از نوسازی مدارس هرمزگان نیز خواست تا برای تجهیز مدارس، یک ملک مازاد را به فروش برساند و اعتبار مورد نیاز آن را تأمین کند.

نوری همچنین به افزایش کیفیت در تجهیزات و ساخت‌ساز در آموزش و پرورش نیز تأکید کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کمبود معلم نتیجه سیاست غلط گذشته در کاهش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان است

وزیر آموزش و پرورش

نقش اینترنت و بازی‌های کامپیوتری در کشتار وحشیانه صربستان

برانکو روزیچ ، وزیر آموزش و پرورش صربستان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.