سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ۳۰۰۰ معلم «طلبه» از طریق آزمون و بدون امتیازی خاص جذب مدارس شدند

۳۰۰۰ معلم «طلبه» از طریق آزمون و بدون امتیازی خاص جذب مدارس شدند

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت: استخدام اخیر سه هزار طلبه زن و مرد به عنوان معلم، در شرایط برابر با سایر شرکت‌کنندگان در آزمون استخدامی وزارت انجام شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حمید نیکزاد   در پاسخ به سؤالی مبنی بر دیدار اخیر وزیر آموزش و پرورش با آیت‌الله نوری همدانی و تأکید وزیر بر لزوم حضور نیروهای جهادی و طلاب در مدارس و اعلام خبر جذب سه هزار طلبه به عنوان معلم در مدارس از طریق آزمون استخدامی اخیر وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: آنچه در رسانه‌ها آمده با واقعیت و آنچه وزیر آموزش و پرورش در دیدار آیت‌الله العظمی نوری همدانی بیان کردند، متفاوت است.

نیکزاد یادآور شد: وزیر در گزارش خود بیان کردند که در آزمون‌های استخدامی اخیر ۷۰ هزار نفر جذب شده‌اند که بعد از پذیرش متوجه شدیم سه هزار نفر از این افراد، طلبه آشنا به تعلیم و تربیت بوده‌اند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: لذا برای ما مایه مسرت است که طلاب جوان نیز دغدغه آموزش و پرورش دارند و در آزمون‌های رسمی در شرایط برابر و بدون هیچ‌گونه امتیاز خاصی شرکت می‌کنند و به کسوت معلمی نایل می‌شوند.

 آموزش و پرورش هیچ‌گونه کمک مالی

به طلاب طرح امین ندارد

وی درباره فعالیت طلاب تحت عنوان طرح «امین» در مدارس نیز خاطرنشان کرد: از سوی دیگر طلاب جهادی در قالب طرح تربیتی «امین» کمک خوبی به آموزش و پرورش می‌کنند. طلبه‌های متخصص و متعهد با سازوکارهای قانونی و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی ضروری در زمینه تربیت، مواجهه با کودک و نوجوان و کسب موفقیت در مصاحبه‌های تخصصی و تربیتی در مدارس حضور دارند. همه هزینه‌های آن هم برعهده حوزه علمیه است و آموزش و پرورش هیچ‌گونه کمک مالی به این طلاب ندارد و صرفاً برای تحقق تربیت تمام ساحتی، زمینه حضور آنان در مدارس فراهم می‌شود آن هم نه در زمان کلاس‌های رسمی بلکه با حضور در دفتر مدرسه، زنگ‌های تفریح و یا کلاس‌های فوق برنامه این امر انجام می‌شود.

به گفته دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، طلاب طرح «امین» ابتدا در راستای سر فصل‌هایی اعم از آشنایی با آموزش، آشنایی با علوم تربیتی، آشنایی با تربیت اسلامی و کسب مهارت‌های تربیتی آموزش‌هایی می‌بینند و سپس وارد مدارس می‌شوند. همچنین با استناد به تحقیقات میدانی که به گفته وی اخیراً در نیمی از استان‌های کشور انجام شده است، اظهار کرد که رضایت کادر تربیتی و مدیریتی مدارس و همچنین خانواده‌ها از طرح «امین» چشمگیر و نزدیک به ۹۰ درصد است.

نیکزاد خاطر نشان کرد: ضمناً همین‌جا اعلام می‌کنم که آغوش آموزش و پرورش برای حضور همه گروه‌ها و ظرفیت‌های مردمی علاقه‌مند، مستعد و جهادی باز است.

وی با بیان اینکه امسال یا سال‌های قبل هیچ‌گونه جذب جداگانه و اختصاصی برای طلاب خواهر و برادر در آموزش و پرورش نداشته‌ایم، گفت: مسیر استخدام طلاب خواهر و برادر نیز همانند سایرین تنها از طریق آزمون‌های سراسری، ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان و قوانین و مقررات دیگر بوده است. ناگفته نماند که به‌کارگیری مبلغان در طرح تربیتی امین با لحاظ شرایط تحصیلی، احراز شایستگی و کسب امتیاز لازم در ارزشیابی‌ها و گذراندن دوره‌های آموزشی میسر می‌شود. تکرار می‌کنم همکاری با جذب و استخدام متفاوت است و مبلغان طبق دستورالعمل ابلاغی طرح امین که از سوی وزیر و همچنین مدیر حوزه‌های علمیه ابلاغ شده است، به‌صورت خودجوش، دغدغه‌مند و جهادی با روحیه انقلابی در مدارس فعالیت می‌کنند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

واکنش استادحسن رحیم پور ازغدی به ماجرای مدرسه فیضیه قم

کشتار طلاب مدرسه فیضیه

فیضیه خونین در مقابل شاه ملعون و حزب رستاخیز

شهادت طلاب مدرسه فیضیه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.