سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / ناتوانی رژیم صهیونیستی از رویارویی مستقیم با جمهوری اسلامی ایران

ناتوانی رژیم صهیونیستی از رویارویی مستقیم با جمهوری اسلامی ایران

📄نویسنده روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اشاره به ناتوانی رژیم صهیونیستی از رویارویی مستقیم با جمهوری اسلامی ایران و متوسل شدنش به راهبرد ایجاد هرج و مرج و خرابکاری در ایران نوشت:

🔻 اسرائیل که در طول چهل سال گذشته نتوانسته است دولتی را که دلخواه آن است در لبنان مستقر کند چگونه می خواهد با کشور بزرگی مانند ایران دست و پنجه نرم کند و به اصطلاح رژیم آن را تغییر دهد؟

🔹روزنامه القدس العربی در یادداشتی به قلم یوسی میلمن نویسنده روزنامه هاآرتص نوشت: سلسله ترورها و خرابکاری های اخیر در ایران نشان می دهد اسرائیل راهبرد هرج و مرج را در پیش گرفته است. با وام گرفتن از دنیای فوتبال، این رویکرد را می توان «هِی!، هرج و مرج» نامید

🔹این زمانی اتفاق می‌ افتد که تیم بداند در حال شکست است و ترجیح می‌ دهد به امید ایجاد هرج و مرج، توپ را به بیرون پرتاب کند.این راهبرد را دیوید برنیاع رئیس موساد که در این ماه یک سال از سمت خود را به پایان رساند، به کار گرفته است. او از سوی آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل و نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم و اعضای کابینه حمایت می شود

🔹در ماه های اخیر حملات متعددی به اسرائیل نسبت داده شده که نشان دهنده این تغییر است. این عملیات شامل هدف قرار گرفته شدن هواپیماهای بدون سرنشین در یک انبار بزرگ در ایران بود. دو هفته پیش، حسن صیاد خدایی، ژنرال نیروی قدس سپاه پاسداران ایران به دست عوامل اسرائیلی در تهران ترور شد. او از سوی مقامات اسرائیلی متهم بود که در انجام عملیات علیه اهداف یهودی و اسرائیلی از سال 2012 تاکنون دست داشته است

🔹 اسرائیل حدود پنجاه عملیات از این قبیل در سراسر جهان، از جمله در بلغارستان، هند، تایلند، قبرس، آذربایجان، کنیا، اتیوپی و گرجستان را شمارش کرده است. هدف ترور دیپلمات‌ها، مقامات، تجار و خانواده‌های اسرائیلی یا خرابکاری در مؤسسات بود. اکثر این عملیات ها خنثی شده و با شکست مواجه شده است. مرگبارترین حادثه کشته شدن پنج گردشگر اسرائیلی و یک راننده اتوبوس در بورگاس بلغارستان بود، که یک حمله انتحاری بود که یکی از نیروهای حزب الله انجام داد.

🔹در هفته‌های اخیر سخن از مرگ(شهادت) سه دانشمند در شرایط مرموز شنیده می شود که عبارتند از: احسان قدبیگی که پس از حمله انتحاری هواپیمای بدون سرنشین به ساختمانی در پایگاه نظامی پارچین که در آن پروژه‌های تسلیحات هسته‌ای و موشکی متمرکز است، کشته شد. ایوب انتظاری کارشناس هوانوردی و هواپیماهای بدون سرنشین که بعد از صرف شام جان باخت و بر اساس برخی گزارش ها مسموم شد. کامران ملاور که در مرکز غنی سازی اورانیوم در نطنز کار می کرد. علاوه بر اینها باید یک نقص مرموز در سیستم های رایانه ای کنترل مرزی فرودگاه امام خمینی تهران نیز وجود داشته باشد که منجر به هرج و مرج شد.

🔹به طور کلی در دوره اخیر چه دستاوردهایی داشته ایم؟ حملات سایبری به سایت‌های غیرنظامی، حمله به انبار سری پهپادها، ترور افسری که در موفقیت صنعت نظامی ایران دست داشت، کشته شدن یک مهندس در یک سایت بزرگ نظامی برای توسعه توسعه هسته‌ای و موشکی، و کشته شدن دو دانشمندی که در غنی‌سازی اورانیوم و توسعه هواپیماهای بدون سرنشین کار می‌کردند… وجه مشترک بین این رویدادها چیست؟

هیچ عاملی را نمی توان شناسایی کرد، مگر این که تخمین بزنیم که یک دست هدایت کننده پشت این اتفاقات است که دست اسرائیل است

🔹تا زمانی که نفتالی بنت و دیوید برنیاع  رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی مناصب خود را به دست نگرفته بودند، جنگ مخفیانه اسرائیل علیه ایران برای نزدیک به یک و نیم دهه در خاک ایران، بر خلاف حملات در سوریه و دریا، بر پروژه هسته ای متمرکز بود.

اما اکنون به نظر می رسد که گسترش یافته و شامل آسیب رساندن به دانشمندان و افسران در پروژه موشکی و پهپادی، نیروی قدس و جنگ سایبری می شود.

خود بنت(نخست وزیر رژیم صهیونسیتی) در آگوست 2021 سیاست جدید را به عنوان “مرگ در هزار قسمت” توصیف کرد، عبارتی که از چین امپراطوری نشأت می گیرد، و به معنای مرگ با شکنجه آهسته است

🔹اما آیا نخست وزیر اسرائیل معتقد است که می تواند بر ایران غلبه کند، و پیروز شود؟ یعنی با شکنجه آهسته رژیم ایران را می تواند تغییر دهد؟ درست است که حملات مستمر نشان می دهد که سرویس های اطلاعاتی اسرائیل عمیقا در این کشور نفوذ کرده است، این حملات برای رژیم ایران دردناک و توهین آمیز است. حتی اگر بخشی از کشته شدگان توسط موساد حذف نشده باشند، بلکه رژیم به دلیل شک و تردید آنها را از بین برده باشد اما هدف که ایجاد هرج و مرج است محقق شده است. اما اسرائیل که در چنین ماهی در طول چهل سال پیش در تعیین اینکه کدام حکومت بر لبنان حکومت خواهد کرد ناکام ماند، آیا در ایران بزرگ، کشوری که دارای تاریخ، فرهنگ و غرور ملی است، موفق خواهد شد؟

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پوستر/ عملیات وعده صادق

موشک‌ها و پهپادهای ایرانی

کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد

رفتار پلیس آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.