سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / دشمن ترین همسایه! و خروج ارز از ایران به ترکیه

دشمن ترین همسایه! و خروج ارز از ایران به ترکیه

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که کدامیک از همسایگان ایران در دشمنی و عداوت با جمهوری اسلامی مصمم تر و خطرناکترند!؟

برخی طالبان را خطر جدی برای ایران می دانند. برخی معتقدند عربستان و شاید هم امارات دشمن اصلی ایران در بین همسایگان است.
اماخطرناکترین دشمن ایران، ترکیه است! اثبات این ادعا به نظر کار ساده ای است، کافی است به تحولات ده سال گذشته در حاشیه مرزهای ایران دقت کنید.

دولت اردوغان حامی اصلی تروریسم داعش، النصره، ارتش آزاد و حتی برخی گروه های کردی است و عامل محوری ویرانی و مصیبتهای ملت عراق و سوریه می باشد. بدون حمایت ترکیه موساد و آمریکا قدرت بازیگری جدی در عراق و سوریه ندارند و تحولات جمهوری آذربایجان نیز در تقابل با منافع جمهوری اسلامی به طور کامل توسط ترکیه مدیریت می شود.

پروژ گاپ و احداث سدهای متعدد بر روی دجله و فرات و خشکاندن مراتع و دشتهای عراق و سوریه و مصیبت عظیم ریزگردها و بحران آب در این دو کشور نیز یکی دیگر از دشمنی های سیستماتیک ترکیه با ایران، عراق و سوریه است که با پروژه سدسازی داپ بروی رود ارس تکمیل خواهد شد و استانهای شمالغربی ایران را با بحران آب مواجه خواهد کرد. ترکیه عامل اصلی تجزیه طلبی و قدرت یابی کردهای عراق و سوریه و حتی ایران است و جنباننده پان ترکیسم افراطی در مناطق آذری نشین ایران می باشد.

عمده ضرباتی که در جغرافیای امنیتی غرب کشور به ایران وارد می شود با همکاری یا حداقل اطلاع میت سرویس امنیتی ترکیه صورت می گیرد و تحرکات ضدانقلاب خارج نشین و داخلی علیه ایران در ترکیه بسیار آزادانه و با حمایت حاکمیتی ترکیه صورت می گیرد.

همچنین به لحاظ ژئوپلتیک ترکیه سدی جدی در برابر احیای جاده ابریشم و ارتباط ایران با اروپاست. به لیست خباثتهای رژیم ترکیه، ارتباطات چندوجهی و حمایت آمیز با رژیم صهیونیستی و پشتیبانی از جنگ سعودی ها علیه ملت مظلوم یمن را هم باید اضافه کرد.

در بحث اقتصادی هم هرچند فرصت محدودی در جهت دور زدن تحریم ها در آنکارا و استانبول برای ایران فراهم بوده اما همزمان رژیم نوعثمانی اردوغان در شناسایی منافذ ضدتحریمی ایران با آمریکا همکاری های مؤثری داشته است.

یک نکته مهم و البته بسیار تاسف آور، خروج سالانه نزدیک به 5 میلیارد دلار ارز از کشور توسط هموطنان ایرانی به مقصد ترکیه است که نقش مهمی در رونق بخشی به اقتصاد این کشور دارد.
اکنون شاید به راحتی بتوان این گزاره را تایید کرد که دشمن ترین همسایه ایران ترکیه ای است که توسط بخشی از ایرانیان حمایت اقتصادی پنج میلیارد دلاری دریافت می کند! ترکیه رقیب اصلی و دشمن جدی جمهوری اسلامی است؛ دشمنی با برنامه، با حوصله و هماهنگ با نظام ماسونی حاکم بر غرب عالم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اگر مدافعان حریم اهل بیت علیهم السلام نبودند…

ويدئو/ خرید و فروش کنیز در قرن حاضر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.