سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / شهادت روزنامه نگار فرانسوی در شورای امنیت درباره اتفاقات دونباس

شهادت روزنامه نگار فرانسوی در شورای امنیت درباره اتفاقات دونباس

یک روزنامه نگار فرانسوی در شورای امنیت سازمان ملل متحد، درباره اتفاقات منطقه دونباس در اوکراین به سود روسیه شهادت داد.

 نقل از شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، آنا لورپونل روزنامه نگار فرانسوی که از سال ۲۰۱۴ اخبار منطقه دونباس را پوشش می‌دهد، گفت، در این منطقه تخلفات بزرگی رخ داد و اوکراینی‌ها کشتار و مجازات‌های زیادی به راه انداخته اند، اتفاقاتی که همچنان ساکنان این منطقه را رنج می‌دهد.

وی اظهار داشت، من مه سال ۲۰۱۴ آنجا بودم، آن زمان نیروی هوایی اوکراین به روی غیر نظامیان و کودکان آتش گشود و بدتر اینکه به اجساد کشته شدگان هم رحم نمی‌کردند، آنان اجساد را دو نیم می‌کردند. اینگونه صحنه‌ها همچنان برای ساکنان شرق اوکراین تکان دهنده است و هرگز آن را فراموش نخواهند کرد.

.

این روزنامه نگار فرانسوی افزود: امیدوارم شاهد توافق صلح باشیم، اما برخی از همکارانم در فرانسه، تحولات اخیر را دیده اند و درباره آنچه مشاهده کردند هم گواهی داده اند، یکی از این‌ها دوستان من است، او از اولین خبرنگارانی است که کشتار و مجازات در دونتسک را مستند کرده است؛ ضمن اینکه دوست دیگری هم عملکرد زشت داوطلبان اوکراینی و آمریکایی را در زمان ورود به اودسا مستند کرده است. صلح تنها یک توافق بر روی کاغذ نیست، بلکه تصویری از نوع روابطی است که میان دو طرفی که با هم در جنگ بودند شکل می‌گیرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تلاش‌های آمریکا برای نجات اوکراین و اسرائیل با تصویب کمک 95 میلیارد دلاری در مجلس نمایندگان

نجات اوکراین و رژیم صهیونیستی از شکست در جنگ

باز هم بگویید قدرت نظامی ایران بلوف است!

علی عبدی - کارشناس مسائل فلسطین و رژیم صهیونیستی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.