سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / انقلاب اسلامی / بزودی لشگر شهدا / رحیم پور ازغدی: باید نادر طالب‌ زاده را «شهید طالب‌ زاده» نامید

رحیم پور ازغدی: باید نادر طالب‌ زاده را «شهید طالب‌ زاده» نامید

عضو شورای انقلاب فرهنگی در مراسم تشییع پیکر مرحوم «نادر طالب‌زاده»: ما عادت داریم که مردان بزرگ را تا هستند اذیت می‌کنیم تا رفتند تجلیل می‌کنیم.
/ ما عادت داریم که مردان بزرگ را تا هستند اذیت می‌کنیم تا رفتند تجلیل می‌کنیم/ به آدم‌هایی مثل حاج نادر که در ترافیک انقلاب گیر نکردند شدیدا نیاز داریم +فیلم

.استاد رحیم پور ازغدی صبح امروز در مراسم تشییع استاد نادر طالب زاده که در مسجد بلال سازمان صداوسیما برگزار شد

گفت: باید نادر طالب‌زاده را شهید طالب‌زاده نامید.

ما عادت داریم که مردان بزرگ را تا هستند اذیت می‌کنیم تا رفتند تجلیل می کنیم.

عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: حاج نادر اهل تهجد و نماز شب بود ولی مطلقا ریا و ریاکاری بلد نبود.

بنده آدم به اندازه حاج نادر، روحانی و معنوی کم دیده ام.

در حالی که بسیاری مشغول فوت و فن ریاکاری هستند اما گاهی حس می‌کردم او نفس ندارد و در بین همه طوفان‌هایی که به صورتش می‌خورد هدف را گم نمی‌کرد.

در دوره‌ای که دوستان به دشمن می‌پیوستند و او برعکس از دل دشمن به جبهه انقلاب آمد. 

ما به آدم‌هایی مثل او که در ترافیک انقلاب گیر نکردند به شدت نیاز داریم. او هرچه جلوتر آمده انقلابی‌تر شده است و حتی این اواخر که گرفتار بیماری بود یک مرد دهه شصتی و پنجاه‌وهفتی بود.

وی افزود: اذیت‌ها و توهین‌های مکرری از طرف جبهه‌های مختلف از دشمنان، ناخودی ها، خودی‌ها و نخودی‌ها صورت می‌گرفت اما نادر طالب‌زاده خود را معطل اینها نمی‌کرد.

او هیچ گاه واکنش شخصی نشان نداد و من اینجا به همه نهادهای رسمی و فرهنگی کشور عرض می‌کنم که چرا همیشه عقبید؟ دیر می‌فهمید! چند ساعت دیر می‌رسید. او از همه شما گله داشت، به خصوص از کوتوله‌هایی که از او عبور می‌کردند و هنوز فکر می‌کنند عبور از مردان بزرگ هنر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: او کاروان یک نفره داشت. درس مهمی که نیروهای متدین باید به آن توجه کنند این است که او متفکر و خلاق بود و تولید معنا می‌کرد. بسیاری هستند که در طول این سال‌ها فقط مصرف کننده بوده‌اند. 

طالب‌زاده جزو مصرف‌کنندگان ایدئولوژی انقلاب نبود، گزاره‌های فکر شده از سر شعور دینی و سیاسی از او می‌شنیدیم. ما به حزب اللهی متفکر و خلاق نیاز داریم. حزب اللهی عوام و مصرف‌کننده نمی‌توانند کاری کنند.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: در دوره‌ای که بسیاری از بزرگ‌نماها شک کردند و برگشتند و گفتند نکند خون‌هایی که ریخت و شعارهای که داده شد دروغ بود! اما طالب‌زاده بیشتر ایمان آورد.

او به تنهایی پشت خاکریز می‌جنگید حتی اگر دیگران خاکریز را ترک می‌کردند. او یک چریک رسانه‌ای عرصه بین‌الملل بود و در جهت جهانی کردن انقلاب در پوست خود نگنجید. آن هم در زمانی که بسیاری این انقلاب کبیر را می‌خواهند به صغیر تبدیل کنند و آن را به دیپلماسی بفروشند.

وی افزود: در دوره‌ای که بسیاری با رسانه کار می‌کنند اما نمی‌دانند رسانه چیست، او کار کرد.

او جرات خط‌شکنی داشت. خیلی‌ها در کنار محاسبات انقلاب یک پرونده شخصی برای منافع شخصی خود دارند اما او خط‌شکن بود.

او در زمانیکه که خیلی‌ها آرزو دارند به آن طرف خندق بروند، از آن طرف به این طرف آمد. 

در معرفی‌نامه جبهه، خیلی راست و حسینی گفته بود که آن طرف تحصیل کرده است و فردی که ثبت نام کرد از چهره و تیپ او ترسید و او در جای دیگر رفت و گفت بی‌سواد است تا توانست ورود کند و لودرچی شد.
ازغدی در پایان عنوان کرد: طالب‌زاده الگوی بسیاری خوبی است برای کسانی که وارد عرصه هنر، سینما و رسانه می‌شوند تا ببینند می‌شود تا آخر مجاهد ماند گرچه از دو طرف بی‌مهری دید.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سخنرانی حجت الاسلام ابوالقاسمی _ روز دوم ماه مبارک رمضان

فی بیوت اذن الله ان ترفع

سخنرانی حجت‌الاسلام محمود ابوالقاسمی _ روز اول ماه مبارک رمضان

خدای رفیع الدرجات: ماه رمضان میخوام ببرمتون بالا تا عرش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.