سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / نظرات مسلمانان در کشورهای مختلف درباره روز جهانی قدس

نظرات مسلمانان در کشورهای مختلف درباره روز جهانی قدس

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس روز جمعه در اقصی نقاط جهان برگزار خواهد شد. مراسم راهپیمایی و بزرگداشت این روز در برخی شهر‌ها و کشور‌ها نیز برگزار شده است.

 نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، در آستانه روز جهانی قدس، مسلمانان در شهر‌ها و کشور‌های مختلف جهان، دیدگاه‌ها و باور‌های خودشان را جدای از آنچه که دولت‌ها طلب می‌کنند – در گفتگو با پرس تی وی در میان گذاشتند.

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس روز جمعه در اقصی نقاط جهان برگزار خواهد شد. مراسم راهپیمایی و بزرگداشت روز جهانی قدس در برخی شهر‌ها و کشور‌ها نیز برگزار شده است

.

شهروند یمنی: «روز جهانی قدس یکی از روز‌های خداست؛ روزی است که ما به مردم دنیا نشان می‌دهیم قدس شریف متعلق به جهان اسلام است. ما از حکام کشور‌های عربی از جمله امارات، مصر و دیگران که با تشکیلات صهیونیستی رابطه برقرار کردند تبری می‌جوییم. راهپیمایی ما در روز جهانی قدس نشان خواهد داد که برخلاف تجاوزگری و محاصره‌ی کشورمان، ملت یمن همچنان به آرمان فلسطین پایبند است چرا که این آرمان، مساله‌ی اصلی و کانونی برای ملت‌های مسلمان به شمار می‌آید.»

.

شهروند نیجریه‌ای در ابوجا: «باید راه حلی دائمی اندیشیده بشود؛ همه‌ی ما انسان هستیم و می‌خواهیم صلح و آرامش در جهان برقرار گردد؛ تنها راه برای دستیابی به این صلح آن است که اطمینان پیدا کنیم عدالت پیروز می‌شود و حقوق مردم پایمال نخواهد شد و در معرض خطر قرار نخواهد گرفت؛ باید برادرانه در کنار یکدیگر زندگی کنیم!»

.

.

شهروند سوری در دمشق: «آنچه که هم اکنون دارد در قدس اتفاق می‌افتد انتفاضه و قیام نیست بلکه انقلاب حقیقی است. انقلابی که همه مردم و جوانان فلسطینی در آن نقش دارند. همه‌ی ما در کنار ملت فلسطین می‌ایستیم. مایه‌ی خرسندی است که این انقلاب در ماه مبارک رمضان واقع شده و با روز جهانی قدس نیز همزمان شده است. روزی که امام راحل، حضرت امام خمینی قدس سره شریف آن را روز براه افتادن قلب ها، دست‌ها و آرزو‌های ملت مسلمان به سوی قدس شریف خواندند و قدس را شهر مقدس و پایتخت معنوی برای میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان توصیف کردند. تشویق و ترغیب معنوی برای ما بسیار اهمیت دارد، زیرا قدس شریف برای همه‌ی ما مهم است. تجاوز و اهانت به حرم شریف تنها اهانت به یک قطعه سنگ یا خاک نیست بلکه اهانت و بی حرمتی به مذهب و وجدان بیدار مسلمانان جهان به شمار می‌آید.»

.

شهروند افغانستانی: «امت اسلامی امتی واحد است البته هم اکنون در شعار بدین شکل خوانده می‌شود. با توجه به اهمیت القدس شریف و بیت المقدس که قبله‌ی نخست مسلمانان به شمار می‌آید، ملت مسلمان افغانستان هم در تمام رویداد‌ها و اتفاقاتی که در آنجا (اراضی اشغالی فلسطین) رخ می‌دهد – بویژه رویداد‌هایی که به تازگی اتفاق افتاده – ملت افغانستان جدای از دولت هاشان – با ملت مظلوم فلسطین ابراز همدردی و همسویی می‌کند. ملت افغانستان همواره در حرکت‌های خودجوش و مردمی، هر گاه سرکوب ملت فلسطین بالا گرفته، در پشتیبانی و حمایت از مسجد الاقصی و فلسطینی‌ها به خیابان‌ها آمده و با برپایی تظاهرات اعلام همبستگی و همدردی کرده اند.»

.

.

شهروند انگلیسی در لندن: «مثل مشهوری است که می‌گوید همه جای دنیا کربلا و هر روز عاشوراست؛ این مثل را می‌توان برای القدس شریف و روز جهانی قدس هم به کار برد. همه‌ی ملت‌ها بدون توجه به دین و مذهب و ارزش‌هایی که به آن پایبند هستند؛ معنی و مفهومی برای کل بشریت به همراه دارند. القدس و شهر بیت المقدس نماینده‌ی مذاهب و باور‌های متفاوتی است و واقعا جایی است که قلب جهان به شمار می‌آید. تا وقتی که صلح و آرامش در آنجا برقرار نشود – همانگونه که نلسون ماندلا (رئیس جمهور فقید آفریقای جنوبی) گفته – هیچ جای دیگری هم روی صلح و امنیت و آرامش را به خود نخواهد دید.»

.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

معرفی امیرالمؤمنین در غدیر از نعمت های بزرگ خدا بود

حقیقتاً غدیر و معرّفی امیرالمؤمنین (علیه‌ا لسّلام) به‌عنوان ولیّ امر امّت اسلامی

۲۵ فروردین روز قدس خواهد بود/ پیام اصلی راهپیمایی کنار زدن معاهده آبراهام است

پیام اصلی راهپیمایی روز جهانی قدس کنار گذاشتن معاهده ننگین ابراهام است که بنیانگذار آن ترامپ جنایتکار بود

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.