سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / 175 سال زندان در انتظار افشاگر جنایات جنگی آمریکا

175 سال زندان در انتظار افشاگر جنایات جنگی آمریکا

سرانجام پس از کشمکش‌های حقوقی فراوان، یک دادگاه در انگلیس حکم استرداد «جولیان آسانژ» افشاگر جنایات جنگی به آمریکا را امضا کرد. 175 سال زندان در انتظار این روزنامه نگار است! 
یک دادگاه در انگلیس دیروز(چهارشنبه) حکم رسمی استرداد «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار سایت افشاگر «ویکی لیکس» را امضا کرد. به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، اکنون با امضای این حکم توسط دادگاه انگلیس، «آسانژ» بابت افشای اسناد محرمانه مربوط به جنایات آمریکایی‌ها در افغانستان و عراق به آمریکا فرستاده می‌شود تا در این کشور محاکمه شود. این حکم اکنون به تایید «پریتی پاتل»، وزیر کشور انگلیس و «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس نیاز دارد و آسانژ نیز تا ۱۸ می(28 اردیبهشت) فرصت تقاضای تجدید نظر در این حکم را دارد.
خودکشی
استرداد آسانژ به آمریکا در حالی رخ می‌دهد که به گفته وکلایش، از سلامت روحی مناسبی برخوردار نیست و ممکن است در زندان آمریکا خودکشی کند. «کریستین هرافنسون»، سردبیر سایت ویکی‌لیکس پس از صدور این حکم به خبرنگاران گفت:« ۱۶ ماه پیش دادگاه بدوی اعلام کرد که استرداد آسانژ خطر جانی برای او به همراه دارد و مطابق با حکم مرگ است و اکنون این دادگاه دستور حکم مرگ را صادر کرده است. این تمام آن چیزی است که رخ داد. سرنوشت آسانژ در دستان وزیر کشور و جانسون است. آنها این قدرت را دارند که آن را متوقف کنند و جان این مرد را نجات دهند و حمله به آزادی بیان را متوقف کنند.» آذر سال گذشته بود که دولت بایدن پیروز دادگاه تجدید نظر در دادگاه عالی لندن برای استرداد جولیان آسانژ به آمریکا شد و قاضی تصمیم دادگاه بدوی مبنی بر جلوگیری از استرداد را لغو کرد. آسانژ با ۱۷ مورد اتهام جاسوسی و یک اتهام سوءاستفاده از رایانه به دلیل انتشار هزاران پرونده نظامی و دیپلماتیک توسط ویکی‌لیکس، از جمله فیلم‌هایی که جنایات جنگی آمریکا در عراق را افشا می‌کند، مواجه است. در صورت محکومیت، این روزنامه‌نگار شجاع و فعال با ۱۷۵ سال زندان مواجه خواهد شد. مدافعان آسانژ، تلاش برای محاکمه وی را حمله به آزادی مطبوعات می‌دانند و ده‌ها روزنامه‌نگار برجسته، سازمان‌‌های حقوق بشری و آزادی‌های مدنی می‌ترسند که تلاش برای زندانی کردن او ممکن است مورد آزمایشی برای محاکمه هر روزنامه‌نگار یا سازمان رسانه‌ای باشد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان

پلیس آمریکا در برخورد با تجمع های اعتراض آمیز ضدصهیونیستی دانشجویان این کشور

 پس از نیجر چاد هم نظامیان آمریکایی را پس زد

آمریکا، فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.