سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اعلام رسمی حضور موساد در بحرین

اعلام رسمی حضور موساد در بحرین

معاون وزیر خارجه آل خلیفه رسما فاش کرده که موساد در بحرین حضور دارد و این مسئله به عنوان «بخشی از همکاری امنیتی و اطلاعاتی» با رژیم صهیونیستی است. جمعیت شیعیان الوفاق در واکنش به این موضع‌گیری آن را «فاجعه‌ای بسیار خطرناک» خوانده است.
«عبدالله بن احمد آل خلیفه» معاون وزیر خارجه رژیم آل خلیفه در بحرین روز دوشنبه از صراحتا حضور عناصر سرویس جاسوسی موساد در این کشور خبر داد: «موساد در بحرین حضور دارد و این مسئله به عنوان بخشی از همکاری امنیتی و اطلاعاتی با اسرائیل است.»
فارس در این رابطه به نقل از المیادین نوشته، این مسئول بحرینی همچنین گفته که عناصر موساد در منطقه نیز حضور دارند و اگر این همکاری امنیتی بین بحرین و «اسرائیل»، باعث امنیت و ثبات بیشتر می‌شود، باید این اتفاق رخ دهد… «همکاری امنیتی و اطلاعاتی با اسرائیل نیز بخشی از شراکت ماست.» پایگاه خبری صهیونیستی «والا» این اظهارنظرها را «استثنائی، علنی و مستقیم» دانست و مدعی شد که این صراحت، «بسیار غیر عادی است».
این اظهارنظر مسئول بحرینی، چند روز پس از سفر «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به بحرین و دیدار با پادشاه این کشور است. «بنی گانتس»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، نیز چند هفته پیش به بحرین سفر کرد و با مسئولان این کشور، معاهده همکاری امنیتی امضا کرد.
همچنین این سازشکاری در سطح رسمی در حالی صورت می‌گیرد که بعد از ظهر جمعه گذشته، هزاران نفر از مردم بحرین برای گرامیداشت سالروز شهدای انقلاب فوریه این کشورو در محکومیت سفر مقامات رژیم صهیونیستی به بحرین به خیابان‌ها آمدند.
در واکنش، جمعیت ملی- اسلامی الوفاق بحرین اظهارات معاون وزیر خارجه بحرین درباره حضور موساد در این کشور را فاجعه‌ای برای آن و امری خطرناک توصیف کرد. این جمعیت در بیانیه خود آورده است که اظهارات عبدالله بن احمد آل خلیفه، اظهاراتی ناشی از تفکرات فاجعه‌آمیز و ساده‌لوحانه‌ای است که از مرزهای دیپلماسی عبور کرده و آشکارا اعلام می‌کند که سرویس اطلاعات (جاسوسی) رژیم صهیونیستی در داخل بحرین فعال است.
در بیانیه مذکور آمده است که این سخنان آل خلیفه بیانگر سطح بی‌مسئولیتی و در معرض خطر قرار‌دادن امنیت بحرین و تبدیل آن به مکانی ناامن، بی‌ثبات و ایجاد تنش در منطقه است و اینها اقداماتی است که هرگز از خردمندان، صاحبان عربیت، وجدان و انسانیت سر نمی‌زند.
الوفاق تأکید کرد که رژیم صهیونیستی دارای کارنامه‌ای مملو از جنایت علیه بشریت، شهید و زخمی کردن ده‌ها نفر، ترور و جنایت‌های دیگر است و حضور آن در بحرین خطری برای داخل بحرین، منطقه و جهان است و آن را به صحنه‌ جنگ تبدیل می‌کند. ما از طرف ملت بحرین مخالفت قاطع خود این جنایت و خیانت علیه بحرین، اعراب و مسلمان را اعلام می‌کند. با توجه به مسئولیت ملی، تاریخی، عربی و اخلاقی خود اعلام می‌کنیم حضور موساد در بحرین، اشغالگری آشکار و تجاوز علیه کشور و اهالی آن است.
گفتنی است، جزیره کوچک بحرین که جمعیتی کمتر از 2 میلیون نفر را در خود جا داده است، سرزمینی عمدتاً شیعه‌نشین است اما توسط حکومتی سنی و نزدیک به رژیم آل‌سعود گردانده می‌شود و از سال 2014 شاهد اعتراضات دنباله‌دار علیه حاکمیت اقلیت بوده است. رژیم آل خلیفه که بعضاً اشغالگر بحرین نیز نامیده می‌شود، جزو نخستین حکومت‌های عربی بود که به روند عادی‌‌سازی روابط با رژیم آپارتاید اسرائیل پیوست.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رشد اقتصادی پس از یک دهه رکود/ دولت رئیسی چگونه توانست رکود اقتصاد ایران را به رشد تبدیل کند؟

رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی

طنز/ حکیم‌باشی ناشی!

انگلیس و آمریکا نابودید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.