سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کلیپ‌های دیگران / علامه امینی صاحب کتاب الغدیر

علامه امینی صاحب کتاب الغدیر

راهنمای دانلود

.

اللهم صل على محمد و آل محمد وعجل فرجهم،

علامه شیخ عبدالحسین امینی در سال 1281 شمسی 1320 قمری در تبریز زاده شد. پس از فراگیری مقدمات علوم حوزوی در تبریز، راهی نجف اشرف شد و از محضر آیات عظام سیدابوتراب خوانساری و سیدمحمد فیروزآبادی فیض برد. ایشان در دوران جوانی به کسب درجه اجتهاد نائل آمد و این اجازه با تأیید و دستخط مراجع بزرگوار و آیات عظام سیدابوالحسن اصفهانی، میرزای نایینی، حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی و شیخ محمدحسین کمپانی اصفهانی همراه بود. وی پس از تکمیل تحصیلات، به تألیف کتاب روی آورد و در ابتدا کتاب شهداءالفضیله، شرح حالی از 130 تن از علمای دین را به رشته تحریر در آورد و پس از آن خود را برای نگارش کتاب عظیم الغدیر مهیّا ساخت. این کتاب بزرگترین و ارزشمندترین اثر علامه امینی است.

ایشان بیشتر اوقات خود را صرف تحقیق و نگارش این کتاب گرانسنگ نمود و خود آن بزرگوار در این باره می‌گوید: «هرگاه پشت میز می‌نشستم که الغدیر را بنویسم مثل اینکه حضرت علی علیه السلام را در کنار میز می‌دیدم که مطالب را به من دیکته می‌فرمود».

علامه امینی برای یافتن مدارک معتبر درباره حدیث غدیر و سایر مطالب مربوط به اهل بيت علیهم السلام، بارها به کشورهای مختلف سفر کرد و ده هزار کتاب را مطالعه نمود.

این عالمِ محقق هم چنین کتابخانه‌ای با 42 هزار کتاب در نجف اشرف با نام کتابخانه اميرالمؤمنين علیه السلام  تأسیس کرد و به همراه جمعی از یاران و با نسخه برداری از کتب نایاب و منحصر به فردِ اسلامی، گنجینه نفیسی از آثار مذهبی را جمع آوری نمود.

سرانجام علامه امینی، این عالم ربانی و رضوانی در دوازدهم تیرماه 1349 شمسی برابر با 28 ربیع الثانی 1390 قمری در هفتاد سالگی بدرود حیات گفت و در کتابخانه‌اش به خاک سپرده شد.

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم 

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رهبر مؤید انقلاب: باید زمینه تربیت و رشد امثال آیت‌الله ناصری فراهم شود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری همایش بزرگداشت مرحوم آیت‌الله ناصری، ایشان را صاحب نَفَسِ گرم، اخلاص و روح متصل به الطاف الهی دانستند

فرزندم، بیا داخلِ بهشتِ مَن

عاشورا در هر زمان، و هر مکان، مراسمِ به بهشت رفتنِ رشد یافتگان است

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.