سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / هر ١٠ دقیقه یک کودک یمنی جان خود را از دست می دهد

هر ١٠ دقیقه یک کودک یمنی جان خود را از دست می دهد

سازمان بین‌المللی نجات کودکان اعلام کرد، هر ١٠ دقیقه یک کودک یمنی بر اثر بیماری‌های قابل پیشگیری مانند اسهال، سوء تغذیه و عفونت‌های تنفسی جان خود را از دست می‌دهد.
کودکان بزرگترین قربانیان تجاوز ائتلاف سعودی به یمن هستند. حملات ائتلاف سعودی به یمن باعث نابودی زیرساخت‌های این کشور شده است. به دنبال این حملات مردم یمن در محاصره شدیدی قرار گرفته و حتی به دارو و غذای کافی نیز دسترسی ندارند. این مسئله به شیوع انواع بیماری‌ها منجر شده است.
 نقل از المعلومه، سازمان بین‌المللی نجات کودکان، روز چهارشنبه هشدار داد که میلیون‌ها کودک یمنی در ماه آینده میلادی از تمام کمک‌های بشر دوستانه محروم خواهند شد. این سازمان مستقر در انگلیس در توئیتی اعلام کرد: «طبق داده‌های سازمان ملل متحد، با ادامه تشدید درگیری‌ها، حدود ۴.۳ میلیون کودک در یمن تمام کمک‌های بشر دوستانه را تا ماه مارس(اسفند) از دست خواهند داد.
به گفته این سازمان هر ١٠ دقیقه یک کودک یمنی بر اثر بیماری‌های قابل پیشگیری مانند اسهال، سو تغذیه و عفونت‌های تنفسی جان خود را از دست می‌دهد و ۱۵.۴ میلیون نفر نیز به آب سالم و بهداشتی دسترسی ندارند. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از گزارش‌های سازمان‌های امدادی بین‌المللی و سازمان ملل اعلام کرده که تشدید درگیری‌ها در یمن به وقوع قحطی بزرگ و گسترش گرسنگی منجر می‌شود. رویترز به نقل از این سازمان‌ها درباره فروپاشی قریب‌الوقوع اقتصاد یمن هشدار داد.
از سوی دیگر، عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن شامگاه امروز پنجشنبه میزبان یک هیئت از قبایل «آل جناح» از شهر «حریب» واقع در استان مأرب بود. رهبر انصارالله در این دیدار، ضمن قدردانی از «مواضع ملی‌گرایانه درخشان» آل جناح و مبارزه آنان با مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی، تأکید کرد: «جنگ علیه یمن، گسترده است و دشمن در آن از تحریم، اقتصاد، متفرق کردن ملت و ایجاد دشمنی بین آنان استفاده می‌کند.»
پایگاه خبری انصارالله به نقل الحوثی گزارش داد: «دعوت ما، دعوت از برادران و همکاری بین یک ملت است». وی همچنین از مسئولان حریب خواست که به این قبایل خدمات رسانی کنند. سید عبدالملک الحوثی چهاردهم بهمن ماه جاری نیز گفت: «دشمنان ما برای تسلط کامل بر ما، با ما می‌جنگند و به همین دلیل، با مشکلاتی  روبه رو هستیم، ولی ما در موضع درخشانی قرار داریم: موضع مؤمنان صابر و مجاهد.»
رهبر انصارالله با بیان اینکه محاصره ملت یمن، یک جنایات است؛ در پایان تأکید کرد: «علت این است که این محاصره، باعث مشکلات بسیاری شده است… لذا وظیفه ماست که متحد باشیم و همه تلاش کنند که کشور، تسلیم خارج نشود».

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آل سعود قرآن را برای جلب رضایت رژیم صهیونیستی تحریف می‌کند

عربستان رژیم صهیونیستی، قرآن را تحریف می‌کند

درحال جهاد مقابل آمریکا و انگلیس هستیم

رهبر انصارالله یمن عبدالملک بدرالدین الحوثی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.