سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / افتتاح شهرک‌ مسکونی شهید سلیمانی در منطقه محروم بشاگرد

افتتاح شهرک‌ مسکونی شهید سلیمانی در منطقه محروم بشاگرد

در آغازین روزهای چهل‌وسومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شهرک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با همت نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خیّرین برای اسکان مردم سیل‌زده روستاهای زاچ و داربست به بهره‌برداری رسید.

در آغازین روزهای چهل‌وسومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی این دهه فجر حاوی خبری خوش و اتفاقی شیرین برای اهالی محروم روستاهای زاچ و داربست بود و مردم این روستاها که از سیل سال 98 دچار مشکلات عدیده و اسکان موقت شده بودند با همت نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خیّرین و گروه‌های جهادی منازل و شهرک مجهز به امکانات خود را تحویل گرفتند و از امروز می‌توانند شب را در خانه‌های امن و ایمن خود سپری کنند.
روستاهای زاچ و داربست جزو توابع شهرستان بشاگرد محسوب می‌شد اما فاصله بسیاری بالغ بر 270 کیلومتر تا مرکز شهرستان بشاگرد داشت و همین امر دسترسی‌های آنها را بسیار محدود و مشکل می‌کرد.
تقریباً تابستان 99 بود که وضعیت اسکان اسفناک اهالی زاچ‌ و داربست به صدر رسانه‌ها رسید و همین امر موجب شد که سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی زمینی سپاه عازم این منطقه شود و دستورات لازم برای رسیدگی و ایجاد شهرک اسکان موقت و سپس ساخت یک شهرک برای مردم انجام شود.
 جانمایی شهرک مسکونی برای اهالی زاچ و داربست که بعدها به‌پیشنهاد یکی از اهالی شهرک شهید سلیمانی نامیده شد در مرز شهرستان بشاگرد و سیریک بود و عملاً متعلق به شهرستان سیریک بود و تقریباً بعد از 9 ماه تلاش جهادی 154 واحد مسکونی برای اسکان مردم احداث شد که امروز با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، اسماعیل نجار رئیس‌ستاد مدیریت بحران کشور و فرماندار و امام جمعه شهرستان سیریک تحویل مردمان زاچ و داربست شد.
دریادار دوم پاسدار علیرضا ایرانپور فرمانده مهندسی نیروی دریایی سپاه در حاشیه افتتاح شهرک شهید سلیمانی اظهار داشت: در راستای تأمین محل اسکان ثابت برای اهالی روستاهای زاچ و داربست رایزنی‌ها با استانداری هرمزگان انجام شد، کد روستا گرفته شد و بر اساس آن با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هماهنگی کردیم و این محل برای احداث شهرک در نظر گرفته شد.
وی اضافه کرد: کل مساحت روستا 63 هکتار است که اینجا تسطیح شد و به 205 قطعه زمین 600مترمربعی قطعه‌بندی شد و 154 واحد مسکونی در این عرصه اجرایی شد.
سردار ایرانپور بیان کرد: نفراتی را که در این عرصه برایشان خانه ساخته شده است بنیاد مسکن معرفی کرده است و سپاه در انتخاب افراد نقشی نداشت و زیربنای هر واحد مسکونی 70 مترمربع است و حصار پیرامونی که دور منازل کشیده است برای اینکه بتوانند بافت روستایی را حفظ کنند 7هزار و 500 مترمربع است و 5 هزار مترمربع احداث کوچه و معابر و خیابان داشته‌ایم‌.
وی خاطرنشان کرد: در این منطقه 25 هزار مترمربع نیز عملیات آسفالت‌ریزی انجام شده است و روستا امکانات زیرساختی همچون مسجد، مدرسه، درمانگاه، بازارچه و زمین چمن ورزشی هم دارد.
دشمنان مردم ایران را زمین‌گیر کرده‌ایم
سرلشکر سلامی در این مراسم با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم روستای زاچ و داربست گفت: برای ما این لحظات بسیار شیرین، دلنشین و خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی است، بنده خود روستازاده هستم و افتخار می‌کنم به اینکه از جنس شما عزیزان می‌باشم.
وی با بیان اینکه “خداوند متعال را شاکریم که با پیروزی انقلاب اسلامی، ستمکاران و مستکبران از سرزمین ما‌گریختند”، گفت: پیش از انقلاب بیگانگان بر جامعه ما مسلط بودند و ثروت‌های مادی و معنوی ملت عزیز ایران را به‌غارت می‌بردند، کشور ما را عقب‌مانده و فقیر نگه می‌داشتند تا خود پیشرفت کنند.
فرمانده‌کل سپاه با تأکید بر اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی استعمارگران سربلندی و سرافرازی را از ملت ما گرفته بودند، گفت: حکام آن دوران در مقابل آمریکا زانو می‌زدند، ذلیل بودند اما با پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان از سرزمین ما بیرون رانده شدند، ما از نعمت استقلال، آزادی و حکومت اسلام و ارزش‌های اسلام برخوردار شدیم و خودمان بر سرنوشتمان مسلط شدیم.
وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی بیگانگان دیگر برای ما تصمیم نمی‌گرفتند اما آنان نتوانستند تحمل کنند که ایران به استقلال رسیده و از تاریکی و ظلمت ناآگاهی و ستم به نور، عدالت، آزادی و حرّیت دست یافته است؛ ازاین‌رو فشارهای زیادی از جنگ، تحریم و حصر اقتصادی را بر ملت ایران تحمیل کردند، روح و روان ملت ایران را مدام آزرده کردند و تمام همت خود را به‌کار بستند که این کشور پیشرفت نکند و آباد نشود.
سرلشکر سلامی با یادآوری اینکه «مجاهدت‌های زیادی صورت گرفت تا اراده بیگانگان در این سرزمین مقدس حاکم نشود»، گفت: شهدای والامقام برای ما امنیت، عزت، استقلال، سربلندی و شوکت به‌ارمغان آوردند و ما که امروز با افتخار ایستاده‌ایم و لباس خدمت و جانبازی و سربازی برای عزت این ملت به تن کرده‌ایم در تمام لحظه‌های زندگی‌مان مدیون امام راحل عظیم‌الشأن، مجاهدت‌های شهدا و رزمندگان جبهه اسلام و تدبیر، دوراندیشی و ثبات قدم و شجاعت رهبر عزیز و عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای عزیز هستیم.
وی اضافه کرد: آموخته‌ایم که باید در مقابل دشمنان خدا بایستیم تا مردم‌مان ایمن و آرام باشند، آرامش بگیرند و امروز فرزندان ملت ایران در هوا، زمین و دریا مقابل دشمنان صف به صف ایستاده‌اند تا راه را بر آنان ببندند و به‌فضل الهی دشمنان ما امروز در مقابل اقتدار و قدرت ایران اسلامی عاجز، ناتوان و زمینگیر شده‌اند به‌گونه‌ای که قدرت حرکت ندارند.
فرمانده‌کل سپاه در ادامه تصریح کرد: از سوی دیگر برای خدمت و کمک به مردم عزیزمان، برای همراه شدن با مشکلات جامعه، برای رفع مشکلات، کاهش آلام و دردهای جامعه تلاش می‌کنیم؛ خدمت‌رسانی به مردم افتخار ماست و تا آخر در این میدان می‌مانیم.
فرمانده‌کل سپاه در پایان از همت جهادی و انقلابی رزمندگان دریادل نیروی دریایی سپاه به‌ویژه فرمانده این نیرو و همت عالی خیّرین نیکوکار و مؤمن تقدیر و تشکر کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

برج‌نگاره / وعده صادق

عملیات غرور آفرین نیروی هوا فضای سپاه

کشتی اسرائیلی در تنگه هرمز به غنیمت گرفته شد

نیروی دریایی سپاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.