سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / بررسی اثرات خون امام حسین (علیه السلام) در دنیا و اثرات نوری ایشان در عوالم بالا (قسمت چهارم)

بررسی اثرات خون امام حسین (علیه السلام) در دنیا و اثرات نوری ایشان در عوالم بالا (قسمت چهارم)

بسم الله الرحمن الرحیم

بررسی اثرات خون امام حسین (علیه السلام) در دنیا و اثرات نوری ایشان در عوالم بالا (قسمت چهارم)

در بخش پایانی، به جمع بندی بحث بپردازیم:

     در بخش های قبل با بررسی اثرات نور امام حسین (علیه السلام) مطرح کردیم خداوند ایشان را کشتی نجاتی برای آیندگان قرار داد که با نور خود افرادی که سوار بر کشتی شوند را تا رسیدن به زمان ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) هدایت می کنند.

در واقع طبق حدیث: اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة این دو موضوع با هم نیاز هستند که بشریت نجات پیدا کند و خداوند هم هر دو موضوع را به امام حسین (علیه السلام) عطی کرد. 

جالب اینجاست که، وجه مصباح هدایتی و کشتی نجاتی حضرت فقط مخصوص شیعیان و مسلمانان نیست و این کشتی بسیار جادار است و ناخدای آن بسیار مهربان است و از هر کسی که به سمتش بیاید دستگیری می کند مثل زمان خود عاشورا و دستگیری از کسانی چون حر بن یزید ریاحی!

و خداوند هم برای اینکه این معجزه و محبت خود را بیشتر نمایان کند، مقاطعی را در دنیا قرار داده تا نور امام حسین (علیه السلام) بیشتر بر عالم جاری شود تا حتی گناهکاران هم بتوانند تحت تأثیر نور اباعبدالله(علیه السلام) از هدایت الهی بهره ببرند.

از جمله این مقاطع اربعین حسینی در سالهای اخیر هست که خداوند شدت اثرگذاری نور امام حسین (علیه‌السلام) در دنیا و قلوب مردم را تا حدی زیاد می‎کند که حتی آن فرد مشرک یا کافر را از آن سوی دنیا تحت تأثیر قرار می‌دهد و به کاروان کربلا ملحق می‎کند.

بنابراین ما جهت رفتن به صراط ظهور ـ که ماجرای پیاده ‎روی اربعین طلیعه آن است ـ محتاج به امام حسین (علیه‌السلام) و نورافشانی و دستگیری حضرت برای قرار گرفتن در کشتی نجات هستیم و در این ایام باید از خداوند متعال عاجزانه درخواست کنیم بیشترین بهره را از دو وجه مصباح هدایتی و کشتی نجاتی امام حسین علیه‌السلام به شیعیان بدهد تا در پرتو آنها بتوانند زمینه‎ ساز ظهور امام زمان عجل ‌الله تعالی فرجه باشند.

به این دلیل می ‎بینیم که امام حسین علیه‌السلام بیشترین نقش را در برپایی امر ظهور امام زمان عجل ‌الله تعالی فرجه داشتند و اصلاً خداوند به خاطر این موضوع بود که اینگونه خاصیتها را برای اباعبدالله(علیه السلام) قرار داد.

و اکنون می توانیم تا حدی اهمیت قیام امام حسین (علیه السلام) را متوجه شویم و اینکه چرا تمام انبیاء (علیهم السلام) به کربلا می رفته اند! حتی انبیاء قبل از روز عاشورا مثل حضرت آدم (علیه السلام) و حضرت ابراهیم(علیه السلام)!

امام زین العابدین (علیه السلام) فرمودند:

   “و ما من نبی الا و قد زار کربلاء و وقف علیها …” هیچ پیامبری نیست، مگر آن که کربلا را زیارت نموده و در آن جا توقف کرده ..(محمدمهدی حائری مازندرانی، معالی السبطین، ج ١، ص ١٠٩)

  “پس آنها برای فقط زیارت امام حسین (علیه السلام) به سرزمین کربلا نمی رفته اند!. کربلا کلاس درس آمادگی برای بهره مندی از نور هدایت و حرکت به سمت  ظهور امام زمان عجل ‌الله تعالی فرجه بوده است “

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان

مجازات عاملان حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در استان هرات

سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم

دوستان ما نباید فرصت های گرانبهای زندگی و وقت ارزشمند خود را به دشمنی با یکدیگر تلف کنند. من با خود عهد کرده‌ام که هر کس مرتکب اینگونه امور شود یا به یکی از دوستانم و رهروانم خشم کند و به او آسیب رساند از خدا بخواهم که او را به سخت‌ترین کیفر دنیوی مجازات کند و در آخرت نیز اینگونه افراد از زیانکاران خواهند بود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.