سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / بررسی اثرات خون امام حسین (علیه السلام) در دنیا و اثرات نوری ایشان در عوالم بالا (قسمت سوم)

بررسی اثرات خون امام حسین (علیه السلام) در دنیا و اثرات نوری ایشان در عوالم بالا (قسمت سوم)

بسم الله الرحمن الرحیم

بررسی اثرات خون امام حسین (علیه السلام) در دنیا و اثرات نوری ایشان در عوالم بالا (قسمت سوم)

   در قسمت قبل مطرح کردیم: با توجه به اثرگذاری نور امام حسین (علیه السلام) در عوالم بالا و شروع جریان دهی این نور به پایین و با توجه به آیه شریفه: وَأَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهَا و روایت معروف : اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة شیعه بايد بيشتر از آن كه به خون امام حسین (علیه السلام) و تأثيرات آن بپردازد، به نور امام (علیه السلام) و تأثيرات نور امام (علیه السلام) بپردازد ( وجه مصباح الهدایی امام حسین(علیه السلام) )که به ظهور قائم اهل بیت (علیهم السلام) منتج خواهد شد (وجه کشتی نجات بودن امام حسین(علیه السلام) ).

   در بخش سوم بحث مختصری در مورد “کشتی نجات ” داشته باشیم:

مقصد این کشتی، ظهور امام (عجل الله تعالی فرجه) و حکومت واقعی اهل بیت (علیهم السلام) است که آخرین حکومت دنیایی  خواهد بود (دَولَتُنا آخِرُ الدُّوَلِ. دولت ما آخرين دولتست) و این موضوع را تمامی اهل بیت (علیهم السلام) متذکر شده اند.

     این کشتی سالها در حال مسافرگیری هست و حسینیان هر زمان را سوار می کند و علیرغم اینکه بسیاری از مسافران این کشتی از دنیا رفته اند اما همانطور که می دانید رجعت کرده و در رکاب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) خواهند بود! همانطور که سالهاست شیعیان در زیارت عاشورا از خدا می خواهند که توفیق خونخواهی امام حسین (علیه السلام) را همراه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) به آنها عطا کند.

( وَ اَنْ یَرْزُقَنى طَلَبَ ثاریکُم مَعَ اِمامٍ مَهْدیٍ هُدىً ظاهِرٍ ناطِقٍ بِالْحَقِّ مِنْکُمْ)

(که البته با توجه به اینکه این حدیث قدسی هست یعنی خود خدا به ما یاد داده که این راه باز هست و این موضوع را از خداوند بخواهیم!)

 همچنین در بیان کیفیت رجعت امام حسین (علیه السلام) حدیثی از امام محمد باقر(علیه السلام) هست که در شرح خطبه امام حسین (علیه السلام) در روز عاشورا و خطاب به اصحاب می‎فرمایند:

ثمَّ أَمْکُثُ مَا شَاءَ اللَّهُ فَأَکُونُ أَوَّلَ مَنْ‏ تَنْشَقُ‏ عَنْهُ‏ الْأَرْضُ‏ فَأَخْرُجُ خَرْجَةً یُوَافِقُ ذَلِکَ خَرْجَةَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ قِیَامَ قَائِمِنَا وَ حَیَاةَ رَسُولِ اللَّهِ ؛ سپس مکث خواهم کرد تا وقتی خدا بخواهد؛ و اول کسى خواهم بود که زمین برایش شکافته مى‌‏شود و خروج خواهم کرد، خارج شدنی که موافق آن خارج شدن امیرالمؤمنین و قیام قائم ما و حیات رسول‏‌الله است.

 (الخرائج و الجرائح،ج‏2، ص848 ـ مختصر البصائر، ص139).

    پس، نقش امام حسين(علیه السلام) در زمينه سازي ظهور و بپا كردن ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) يك نقش فرعي و حاشيه اي نيست. ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) به قيام امام حسين (علیه السلام) قائم است.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

در محضر رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم

اثبات بعث و نشور بعد از مرگ

میدانید دائم، درمحضر مولانا مهدی سلام الله علیه هستیم؟؟؟

ويدئو/ بقیت الله خیرلکم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.