سرخط خبرها

آخر الزمان خوانی

آخر الزمان خوانی

جز قلیلی اندک، همگان درجهان معترفند که خالقِ آسمانها و زمین، بشر را عبث و بیهوده نیافریده! بلکه برای مخلوقاتش، برنامۀ رشد و ترفیع قرارداده، تا با هدایت پیامبرانِ الهی و کتبِ آسمانی،‌ شایستۀ بهشت‌هایِ پیش رو باشند!

همچنین هرکس با هردین و آیین در دنیا، منتظرِ منجیِ موعود(عج) می‌باشد، و این دهه را مقدمۀ ورود به آستانۀ آخرالزمان دانسته، مُتَرَصِّدِ جنگِ پایانیِ بَدان با خوبانند!

اما مقدمات این آیندۀ بسیار مهم و سرنوشت ساز چیست؟ چه مراحلی دارد؟ برای ورود و همپایی با آن چه باید بکنیم؟ با چه صفات و رفتاری درآن باشیم؟  دشمن چه ابزار و چه ترفندهایی دارد؟ ابزار ما در دفاع و حمله چیست؟ آیا گفتار درمانی و معارفِ متعارفِ سطحی، پاسخگوست؟

نکند دشمن در نقشه و ابزار کارزار، برما پیشی بگیرد و غافلگیرمان کند؟! یکبار سال1359 دشمن از غفلت و ساده لوحیِ برخی دولتمردان، بهره جست، خرمشهر و شهرهای بسیاری را در جنوب و غرب از ما ربود و چشمان‌مان خونبارشد! تا عشاقِ مخلصی، با تقدیم جانشان، خونین شهر و سپس شهرهای دیگر را به محبت الهی به آغوشِ ایرانِ موحدان بازگرداندند! لذا نباید دراین بُرهه باز اشتباه کنیم!

باید جزء به جزءِ رخدادهای آخرالزمان و رفتارهای دشمنِ بشریت و جبهۀ خودی را رصد کنیم و از هرحیث، آمادگی لازم را داشته باشیم!

البته باید مراقب باشیم که اسیرِخرافات و غلوهایِ گمراه کنندۀ دشمنِ پرتجربه و بی‌رحمِ خونریز نشویم! یعنی باید تنها به قران که تِبْيَانًا لِّكُلِّ شَيْءٍ وَ هُدًى وَ رَحْمَةً وَ بُشْرَى لِلْمُسْلِمِينَ )نحل89( است پناه ببریم، یا به روایاتِ صحیحِ اهلبیت علیهم السلام!

درجبهۀ مقابل، ابلیس لعین و جنودش که جنسیت و توانِ دخانی دارند، با ابزارِ دخانی‌شان، به همراهِ شیاطینِ انسی فعالند! پَس فعلاً نقطه ضعفِ ما، یکی در مقابله با موجودات و ابزار دخانی است! چون شناختِ کامل و کافی از آنها نداریم، لذا برآنان مسلط نیستیم! و دیگری شیاطین انسی هستند که می‌توانند به راحتی میان مردم نفوذ کنند! خدایِ مهربان و حکیم هم در بیش از هزارآیۀ قرآن دربارۀ ماجرایِ آخرالزمان سخن رانده!

مانند: انعام 65/ روم41/ اعراف201/ مائده64/ دخان10/ عنکبوت55/ نحل45/ اسراء68/ سبا9/ ملک16و17…

می‌دانیم که خداوند، اجنه و شیاطین را در محدوده‌ای بین آسمان و زمین قرارداده که درآیاتِ قرآن با کلمۀ “بَيْنَهُمَا یاد شده!

مثلا در آیه6 سوره طه می‌خوانیم: لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَ مَا فِي الْأَرْضِ وَ مَا بَيْنَهُمَا وَ مَا تَحْتَ الثَّرَى!

حال آیا آمادگی مواجهه با صحنه‌هایِ شگفت انگیزِ دخانی و دخان مبین را داریم؟ فَارْتَقِبْ يَوْمَ تَأْتِي السَّمَاءُ بِدُخَانٍ مُّبِينٍ پس درانتظارِ روزى باش كه آسمان، دودى نمايان بياورد ﴿دخان١٠

آیا متخصصان و ابزارِ دفاعیِ مناسب برای مقابله با این دورانِ پُرماجرا، آماده‌کرده‌ایم تا مردم آسیبی نبینند؟!

مثلاً با آمدن یأجوج و مأجوج یا سفیانی یا دجال و… چه خواهیم کرد تا هجمۀ دخانی آنان را حداقل بی‌اثرکنیم و جامعه در امنیت بماند؟ تدبیرِ مقابله، باید قبل از حادثه باشد، تا صدمه نبینیم! همانطورکه دوراندیشی و برنامه ریزی دقیق رهبرِمحبوب‌مان دام‌عزه، برای داشتنِ موشکها و پهبادهای بومی، جامعه را از خطرات و فاجعه نجات داد!

البته خدایِ حَنان، مؤمنان را هرگز تنها نمی‌گذارد بلکه همواره ناصرِ مومنانی است که درجبهۀ حق هستند: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ ﴿محمد: ٧ اما هشدارهای خداوند درقرآن را باید جدی گرفت و تلاشِ مناسب کرد، تا خدا هم یاری‌مان کند! لذا برایِ همراهی و آمادگیِ مردم و مسؤلانِ خردمند باید چاره اندیشید تا سستی و غفلت پیش نیاید که جبران ناپذیر و پُرخطر است!

راهی که نیاکانِ خوش‌فکرمان قرنها پیش پیشه‌کرده بودند تا مردم و بخصوص جوانان از وجودِ دیوها و جن‌ها و پری‌ها، و خطراتِ آنان آگاه و آماده مقابله باشند، بهره گرفتن از هنرِنقالی در شاهنامه خوانی بود!

این سیاقِ فرهنگی می‌تواند در دورهمی‌ها و جشن‌ها و مدارس و صدا وسیما بکارگرفته شود که با “آخرالزمان خوانی” نه تنها دشمنانِ سفاک از یاد نروند، بلکه همواره زنگِ خطری باشد از صحنه‌های آینده که خداوند در قران یادآوری کرده، تا شاید برایِ نیازهایِ مبرمی که در مواجهه با صحنه‌های پیش رو خواهیم داشت، اعم از ابزارِخاص و قدرت نرم، فکری کنیم!

البته باید افرادی توانا و خوش‌فکر برای این موضوع مهم، گزینش و تربیت شوند! بخصوص، هنرمندانِ تجسمی و شاعران و فیلم‌سازان، نقش برجسته ای برای آماده سازی جامعه دارند!

بیاد داشته باشیم که در دهۀ گذشته بیش از هرتشکیلاتی، هالیوود با فیلم‌هایش بیشترین خدمات را به جبهۀ باطل و تصویرپردازی از آینده کرده!

در جبهۀ حق هم، اگر این آخرالزمان‏ خوانی نباشد، هنرمند دغدغه‌مندِ دوستدار مردم، مثلاً نقاش آخرالزمانی، مجسمه ‏ساز آخرالزمانی، خطاط آخرالزمانی، سینماگر آخرالزمانی و… چه اثری تولید کنند؟!

بی مایه فطیر است! چون: از کوزه همان تراود که در اوست!

هرنوع هنر ِمهدویِ راهگشایِ حرکت دهنده نیز بخواهیم داشته باشیم، مقدمه‏ اش این آخرالزمان ‏خوانیِ متکی به قرآن و روایاتِ معصومین علیهم السلام است.

گفتنش سهل نیست، آری ما از دشمنِ غدّارِ قدّاره بندِ متوجه آخرالزمان، خیلی عقب افتاده‌ایم! حجم و تنوع و کیفیتِ تولیدات آنها را ببینیم، آثار فشل و بی ربطِ خودمان و جهان اسلام را هم بنگریم!!

برای حرکتِ امت و مستضعفان، باید مدام به هنرمندانِ فهیم و فکور، معیار صحیح قرآنی داد!

با آخرالزمان خوانی، هنرمندِ مشتاق و غیور، سیراب و اشباع شده، به خلقِ اثرِ ماندگارِ فاخر می‌پردازد و جامعه نیز متاثر از هنر او، مجاهدانه تربیت و رشد می‌کند، تا یاورِ بقیة الله گردد!

انوشه گیلانی نژاد

 1400/10/22

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تصاویر شگفت‌انگیز از قدرت خداوند

یک سرده کرم‌های جاودانه از خانواده جاودانه‌کرمان و نوعی کرم پهن است.

به خداوند حسن ظن داشته باشید

حجت الاسلام دکتر رفیعی

10 دیدگاه

  1. فکر می کنید دولتمردان و بنگاه های هنری و تبلیغی و علمی، گوش شان به این هشدار جلب می شود؟
    یا باز ساز خودشان را کوک می کنند؟
    و باز حمله دشمن را شاهد خواهیم بود، و باز باید عده ای جان فشانی کنند؟!
    چون مسؤلان خواب تشریف دارند مانند سال 1359

    • سلام علیکم برادر گرامی
      پیشنهادمیکنم به این ایه قران که میفرماید :

      قُلْ أَمَرَ رَبّي بِالْقِسْطِ وَ أَقيمُوا وُجُوهَکُمْ عِنْدَ کُلِّ مَسْجِدٍ وَ ادْعُوهُ مُخْلِصينَ لَهُ الدِّينَ کَما بَدَأَکُمْ تَعُودُونَ (29)
      بگو: «پروردگارم امر به عدالت کرده است؛ و توجّه خويش را در هر مسجد (و به هنگام عبادت) به سوي او کنيد! و او را بخوانيد، در حالي که دين (خود) را براي او خالص گردانيد! (و بدانيد) همان گونه که در آغاز شما را آفريد، (بار ديگر در رستاخيز) بازمي‏گرديد!

      بازگشت به معیارهای الهی تنهاراه نجات ما ازاین بن بست خودساخته است که باید بجای یک برداشت غلطی که رایج شده بعنوان امر شخصی این مطالبه را به عنوان یک خواستگاه عمومی تبلیغ و تبدیل نماییم .نباید فریب دین گریز شدن مردم را خورد زیرا مردم چون حقیقت ندیده اند ممکن است ره افسانه زنند . تشیع جنازه حاج قاسم عزیز حجت بالغه ایست براین مدعا

  2. سلام علیکم
    نویسنده محترم دست مریزاد
    خب برای بیدار شدن مردم ومسئولین جمهوری اسلامی و اینکه به تربیت های آخرالزمانی تن بدهیم ،باید به کجا رجوع کرد؟
    کی میتونه از آیات و روایات صحیح ودقیق استفاده کنه؟
    برای یادگرفتن باید چکار کرد؟

    • سلام بر شما
      یکی ازراههایی که در قرآن ذکر شده، آیۀ آخر سوره طه است

      قُلْ كُلٌّۭ مُّتَرَبِّصٌۭ فَتَرَبَّصُوا۟ ۖ فَسَتَعْلَمُونَ مَنْ أَصْحَـٰبُ ٱلصِّرَ‌ٰطِ ٱلسَّوِىِّ وَمَنِ ٱهْتَدَىٰ [٢٠:١٣٥]

      بگو: «همه در انتظارند. پس در انتظار باشيد. زودا كه بدانيد ياران راه راست كيانند و چه كسى راه‌يافته است.»
      ﴿١٣٥طه﴾
      باید گشت و اصحاب الصراط السوی را یافت!
      چون خدای مهربان در قران خاطر نشان کرده ، پس میتوان آنان را یافت و طبق هدایت شان پیش رفت…

      • سلام علیکم، تشکر از محبتی که فرمودید
        ولی به سئوالاتم اضافه کردید
        چه کسانی با آیات آخرالزمان آشنا هستند؟
        آخرالزمان خوانی باید توسط کیا انجام بشه؟
        چرا متخصصان حوزه ودانشگاه برداشت های قرآنی خود را دراین باره رو نمی کنند؟
        اصحاب صراط یعنی کیا؟
        تربص یعنی چکارکنیم؟
        طه را کجا پیداکنیم؟
        خداوند به طه میفرماید: بگو به مومنین متربص وچشم انتظار باشند ، به کافران هم بگو متربص باشند تا اصحاب صراط را ببینید
        خب تا اصحاب صراط دیده بشن الان چی کار کنیم؟
        بعد آنوقت چکار کنیم؟
        وظیفه علمای دین چیه؟
        چرا هرچه درمنابع علمای اسلام«شیعه وسنی» میگردیم توضیحی درباره ی برنامه های خدا در آخرالزمان نمی یابیم.
        راه مقابله با شیطنت ها چیه؟
        آیا باید از ولی جامعه مطالبه کرد؟
        آیا وقتش نشده ماموم امام جامعه باشیم ؟

        • آیا کسی هست ما را در پاسخ به این پرسش ها یاری کند؟
          از حرفهای تکراری خسته شده ایم…
          هیچکس تا الان از اصحاب الصراط السوی با من سخن نگفته؟ چکنم؟
          هر وقت دلم می گیرد و دلم برای مولای مان عج تنگ میشود، مقاله: مهدیِ فاطمه (ع) کیست؟ چه می‌خواهد بکند؟ را در سایت صراط عشق را میخوانم
          ولی باید از مقاطع آخر الزمان مطلع شویم، آنطور که قرآن مِیگوِید سپس به نقالی آن بپردازیم…

    • سلام عزیز بزرگوار

      ابتدا از خودمان باید شروع کنیم
      براستی در روز چقدر با قران انس داریم ؟ چقدر پیرامون معارف اهل بیت ع از منابع موثق مطالعه میکنیم ؟ بدون شناخت حق چگونه میتوانیم دراین فضای غبار آلوده حق را از باطل تشخیص داد؟
      قران کریم میفرماید والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا وان الله لمع المحسنین (اخرسوره عنکبوت)
      یعنی هرکسی (محتاج هدایت هست ) دراه ما تلاش کند ماخودمان راه را به او نشان خواهیم داد وخداوند با نیکو کاران هست .این وعده خداست و وعده خدا تخلف ناپذیراست .

  3. سلام و تشکر
    نگارنده محترم ماشاءالله خیلی پیشتاز هستند و چون سواری یکه تاز می تازند، این مقاله با واقعیت های جامعه خیلی فاصله دارد. همانطور که اشاره فرمودید دشمن نابکار ظاهرا بازهم جلوتر از ما است و بیم گرفتاری عظیم تر از سال ١٣۵٩ می‌رود. لذا لاجرم درحال حاضر تببین پاسخگو نیست و راهکار عملی را مطلبد.
    چه دارید؟ چه داریم؟ چه کار باید کرد؟
    البته جای نگرانی ندارد، خدای رحمان و رحیم از طریق وجود مبارک سیدمان رسول الله ص و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم جای تمام نداشته هایمان را پر خواهد کرد. ان شاءالله

    • بزرگوار اگر جای نگرانی نبود خداوند نمیفرمود : کونوا انصارلله

      حرکت و تبیین و توجه به فرهنگ انصارللهی که منبعث از ایمان به مبانی مهدویت قرانی است میتواند مرحم برای این درد جانکاه باشد که اگر ملت شریفمان هرچه زودتر با مبانی این معارف قرانی آشنا شوند رویکرد و نور هدایت آن را از درون بتن جامعه درخاهد یافت. انقلاب اسلامی چون تابع قوانین الهی است خود توانسته همچون معلمی حی وزنده تربیت کننده انصارلله و هدایتگر طالبان هدایت باشد صحنه های موجود درتاریخ انقلاب گویای آن است که این نظام تابع دستی الهی به پیش میرود آنها که ذیل عنایت ولایت فقیه توانسته اند همگام شوند نورایمان انصارللهی هم به قلبشان تابیده میشود وشایستگی آنرا پیدا میکنند تا به درجات بالاتر این معرفت رشد یافته درک قابل اجرایی ازاین معرفت پیدا کنند .شهدای گرامی انقلاب اسلامی درراسشان حاج قاسم عزیز چراغ راه ماست که طبق مکتب امام خمینی رشد کرده سر از کاروان امام حسین ع دراورده و از یاوران . به مقصد رسیده چرا مانتوانیم

  4. آقای طه مهدوی میگوید: جای نگرانی ندارد!
    اتفاقا این نوع افکار، جای نگرانی دارد!
    چونکه دعوت به درخواب ماندن می‌کند تا دشمن قوی تر عمل کند!
    در حالیکه خدا و اهل‌بیت ع دعوت به حرکت می‌کنند تا حجب و ناجوری ها با تلاش و رفتاری که خدا راضی به آن است از بین برود و بجای ظلمات، نور در انسان‌ها و جوامع حاکم شود انشاءالله
    اینکه خود را بخواب بزنیم و انتظار داشته باشیم که سیدمان ص یا اهل‌بیت ع کاری کنند خلاف نظام الهی ذکر شده در قرآن است!
    ما وظیفه داریم طبق دستورات برگزیدگان الهی نهایت مجاهدت خود را بکنیم…
    آری از ما حرکت، و از خدا برکت…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.