سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / شیخ ابراهیم زکزاکی از جزئیات کشتار زاریا پرده برداشت

شیخ ابراهیم زکزاکی از جزئیات کشتار زاریا پرده برداشت

رهبر جنبش اسلامی نیجریه در ششمین سالگرد قتل عام زاریا از حکومت این کشور انتقاد کرد و گفت این حکومت همچنان مخالفان خود را می‌کشد.

شیخ «ابراهیم زکزاکی»، رهبر جنبش اسلامی نیجریه پس از مدتها سکوت، از حکومت این کشور مجددا انتقاد کرده و گفته مردم باید برای ایجاد آینده بهتر تلاش کنند: «حکومت نیجریه بر خلاف قانون (مخالفان خود را) می‌کشد و با انتظارات ملت مخالفت
می‌کند.»
 رهبر جنبش اسلامی نیجریه که سال‌ها در زندان رژیم سعودی بود این را هم گفته که: «در قتل عام شش سال پیش زاریا، نیرو‌های امنیتی، این شهر را سه روز محاصره کردند و جاده‌های منتهی به آن را بستند و بیش از ۲۰ غیر نظامی را اعدام کردند و اجساد آنان را در گور‌های جمعی در جایی نامشخص آتش زدند و بیش از ۵۰۰ نفر را به اتهام کشته شدن یک سرباز بازداشت کردند و سپس دادگاه آنان را تبرئه و آزاد کرد.

برخی می‌پرسند جای امیدواری هست؟

آری جای امید است، آری امید از سمت ملت وجود دارد و نه از سمت حکومت. ما به هیچ وجه به عناصر حکومت اعتماد نداریم، زیرا حکومت با انتظارات ملت مخالفت می‌کند. شهروندان باید برای ایجاد آینده بهتر برای جامعه ما بکوشند.»
گفتنی است، شیخ زکزاکی ۷ پسر و ۲ دختر داشت که ۳ پسرش در حمله ارتش نیجریه به راهپیمایی روز جهانی قدس در سال ۲۰۱۴ شهید شدند و ۳ پسر دیگرش هم در حمله ارتش به راهپیمایی روز جهانی قدس در روز ۱۲ دسامبر ۲۰۱۵ شهید شدند.
حمله خونین ارتش به راهپیمایی روز جهانی قدس در سال ۲۰۱۵ به جنایت زاریا معروف شد.
زکزاکی، پایه‌گذار جنبش اسلامی نیجریه (MIN)، از ۲۰۱۵ به همراه همسرش زینت ابراهیم، پس از خشونت‌هایی که از سوی نیرو‌های این کشور در یک راهپیمایی مذهبی در شهر زاریا در شمال نیجریه روی داد، تا اوت ۲۰۲۱ در بازداشت بود. رژیم حاکم بر نیجره به شدت وابسته به وهابیون سعودی است.

مراسم ششمین سالگرد قتل‌عام زاریا با سخنرانی شیخ زکزاکی

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

فرزند دانشمند شهید محسن فخری زاده: عملیات دیشب به ما آرامش داد

واکنش همسر شهید فخری زاده

واکنش شهید علی صیاد شیرازی نسبت به کاری که پنهانی انجام شد

امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.