سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / تیم ملی فوتبال الجزایرجام قهرمانی عرب را به مردم فلسطین تقدیم کرد

تیم ملی فوتبال الجزایرجام قهرمانی عرب را به مردم فلسطین تقدیم کرد

در حالی که برخی کشورهای عربی یا آفریقایی مانند امارات، بحرین، سودان و مراکش روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده و عربستان نیز در پشت صحنه از این روند حمایت می‌کند اما مردم این کشورها با این روند کاملا مخالف بوده و به بهانه‌های مختلف مخالفت خود را نشان می‌دهند. دنیای ورزش نیز یکی از میدان‌های مبارزه با رژیم صهیونیستی است.
تیم ملی فوتبال الجزایر شنبه شب موفق شد در نخستین دوره مسابقات جام عرب، پیروز مسابقات شود. «مجید بوقره» مربی تیم الجزایر پس از کسب این پیروزی گفت که این جام قهرمانی را به «ملت فلسطین و مردم خود در غزه» تقدیم می‌کند. این در حالی است که در طول مسابقه، هواداران تونس و الجزایر، ضمن ابراز همبستگی با مسئله فلسطین، شعارهایی را به نام فلسطین فریاد می‌زدند. هواداران در کنار پرچم‌های تونس و الجزایر، پرچم فلسطین را نیز به اهتزاز درآوردند.
اما این اتفاق از سوی تیم الجزایر در حالی روی داد که روز جمعه بازی میان تیم «اساطیر عرب» و «ستارگان جهان» در حاشیه جام عرب برگزار و دچار حاشیه‌هایی شد. متاسفانه این بازی با حضور مهدی مهدوی کیا سرمربی تیم امید ایران در تیم اساطیر عرب همراه شد. «متاسفانه» از این جهت که این بازیکن سابق فوتبال در حالی که ملت‌های مسلمان تمام تلاش خود را می‌کنند تا اعتراض خود را به شکلی علیه جنایات اسرائیل علنی کنند، او یا از روی ناآگاهی یا شاید حتی از روی آگاهی، خلاف مسیر حرکت می‌کند. پس از گذشته 2 روز از این بازی حاشیه‌هایی مطرح شده که انتقادات زیادی را متوجه مهدوی کیا کرده است. روی پیراهن‌های ستارگان جهان و اساطیر عرب، پرچم تمامی کشورهای عضو فیفا نقش بسته و در این بین پرچم رژیم جعلی صهیونیستی نیز به چشم می‌خورد. تعدادی از بازیکنان عرب حاضر در این مسابقه، پرچم رژیم اسرائیل روی پیراهن را خط خطی کرده بودند و بعد این لباس را پوشیدند اما این تنها اتفاق نبود. آورام گرانت، مربی سابق تیم ملی فوتبال رژیم صهیونیستی و همچنین مربی سابق چلسی در این بازی دوستانه هدایت تیم ستارگان جهان را بر عهده داشت و به همین خاطر سه بازیکن سابق الجزایری حاضر به حضور در این بازی نشدند تا شاید دل مردم مظلوم فلسطینی را کمی شاد کنند.
اما چرایی پرداختن به مسئله فلسطین در جام عرب را باید مربوط به حضور اینفانتینو در این رقابت‌ها دانست. اینفانتینو قصد دارد میزبانی جام جهانی را مشترکا به صهیونیست‌ها و یک یا چند کشور مرتجع عرب بدهد و مخالفان این تصمیم از فرصت حضور او در جام عرب برای اعتراض استفاده کردند. همچنین مردم برخی کشورهای عربی ریاست فیفا را مرتبط با لابی صهیونیستی می‌دانند و به این موضوع معترض هستند.
همچنین مرداد ماه گذشته ورزشکاران دیگری از سایر کشورها مانند «فتحی نورین» جودوکار الجزایری و «محمد عبدالرسول» جودوکار سودانی برای جلوگیری از قرار گرفتن در برابر نماینده رژیم صهیونیستی از بازی‌های المپیک کناره‌گیری کردند. یدیعوت به انصراف «محمد عبدالرسول» جودوکار سودانی از مسابقه با رقیب صهیونیست خود پرداخت و نوشت، اقدام این جدودکار سودانی، شکست در روند عادی‌‌سازی روابط با سودان است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نیروی دریایی الجزایر کشتی آلمانی را مصادره کرد

ويدئو/ به کمک ارتش اسرائیل نرود

عملیات‌های مخفیانه نظامیان انگلیس در 19 کشور جهان لو رفت

۱۹ کشور از جمله روسیه، سوریه، اوکراین و سودان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.