سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / جایزه جمع‌آوری گازهای همراه به ایران رسید

جایزه جمع‌آوری گازهای همراه به ایران رسید

پژوهشگاه صنعت نفت بهدلیل انجام تحقیقات منحصربه‌فرد میان اعضای جیئیسیاف در حوزه جمع‌آوری گازهای مشعل و عملیاتی کردن این تحقیقات، جایزه ۲۰۲۴ مجمع کشورهای صادرکننده گاز را دریافت کرد.

 رویداد جوایز مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) که هر دو سال یک بار برگزار میشود، مناسبت مشخصی است که در آن از افراد نخبه و موسسه های تحقیقاتی که در طول دوران حرفهای خود رکوردی برجسته در موفقیت در صنعت گاز نشان داده‌اند یا تأثیر مثبت، واضح، قابل توجه و پایداری روی صنعت گاز، به ویژه از طریق حمایت، تدوین سیاستها، مشارکت بینالمللی، تحقیق و آموزش داشته اند، تجلیل میشود.

دسته‌بندی جوایز شامل سه دسته است و جوایز ممتاز برای نامزدی وجود دارد؛ نخست جایزه بنیاد و پیشرفت جی‌ئی‌سی‌اف یک لوح سپاس نخبگانی است که به افرادی اعطا میشود که در تأسیس جی‌ئی‌سی‌اف یا دستیابی به اهداف راهبردی آن نقش داشتهاند. این جایزه برجسته به نامزدهای کشورهای جی‌ئی‌سی‌اف در سطح وزیران و بالاتر محدود است.

دوم جایزه دوست جی‌ئی‌سی‌اف از افراد و موسسه های که در همکاری با این مجمع در پیشبرد اهداف جیئیسیاف یا بهطور کلی صنعت گاز طبیعی رکوردی برجسته را ثبت کردهاند، قدردانی میکند.

سوم هم جایزه جی‌ئی‌سی‌اف برای تعهد بلندمدت به گاز طبیعی، از افراد و موسسه های تجلیل میکند که در طول یک دوره کاری، رکورد برجستهای در موفقیت در بخش گاز طبیعی به نمایش گذاشتهاند.

به این ترتیب در سال ۲۰۲۴ میلادی، از طرف ایران، پژوهشگاه صنعت نفت به ریاست عظیم کلانتری اصل موفق به دریافت جایزه جی‌ئی‌سی‌اف برای تعهد بلندمدت به گاز طبیعی شد.

احمد اسدزاده، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت پیشتر در این باره اعلام کرده بود که با توجه به تلاشها و پیگیریهای انجام‌شده از سوی اداره کل امور اوپک و روابط با مجامع و سازمانهای بین‌المللی در بازتاب تلاشها و موفقیت‌های ایران در شرایط تحریمی، پژوهشگاه صنعت نفت برای دریافت جایزه جی‌ئی‌سی‌اف انتخاب شده است که در نشست یادشده جایزه خود را دریافت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مؤسسه تحقیقات گاز جی‌ئی‌سی‌اف یکی از دستاوردهای مهم همکاری میان اعضاست که یک کارگروه علمی فنی با حضور کشورهای عضو دارد، گفته بود:

این کارگروه که کار خود را پیش از گشایش رسمی مرکز آغاز و تاکنون ۳۰ طرح ارسالی از کشورهای عضو را بررسی کرده و از میان این طرحها، پنج طرح برای اجرا انتخاب شده است، یکی از این طرحها با عنوان طرح مدیریت و جمع‌آوری گازهای مشعل از پنج طرح معرفی شده از طرف ایران پیشنهاد شده و قرار است به‌عنوان نخستین اولویت از سوی مؤسسه تحقیقات گاز اجرا شود.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اراده ایران و آفریقا در جهت توسعه روابط است

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی

نشست خبری رؤسای جمهوری ایران و سریلانکا؛ رئیسی: دادگاه‌های بین‌المللی نظام غاصب اسرائیل را مجازات کنند

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.