سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / تقلب در انتخابات عراق با نظارت آمریکا‌یی‌ها صورت گرفته است

تقلب در انتخابات عراق با نظارت آمریکا‌یی‌ها صورت گرفته است

شیوخ و سران عشایر عراق می‌گویند در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور تقلب صورت گرفته آن هم با نظارت مستقیم آمریکایی‌ها!

شیوخ و سران عشایر عراق با انتشار بیانیه‌ای، تأکید کرده‌اند که: «تقلب در انتخابات، جنایت بزرگی است که آمریکای اشغالگر ناظر بر آن بود.» عشایر عراق در این بیانیه ضمن انتقاد از «اعلام نتایج به صورت پراکنده و مشکوک»، تأکید کرده‌اند که «اظهارات متناقض کمیساریا» باعث هرج‌ومرج در نظام سیاسی شده است.
در این بیانیه حتی تصریح شده که، ضامن ثبات نظام سیاسی عراق، دستگاه قضاست و از «قضات دادگاه فدرال می‌خواهیم که اعتراضات و ادله قطعی درباره تقلب را بررسی کنند». به گزارش فارس، عشایر عراق همچنین ابراز امیدواری کرده‌اند که قضات، حق را به صاحبان آن بازگردانند و با ملت عراق، هم‌صدا شوند. شبکه خبری النجباء ضمن نقل این بیانیه گزارش داده، دولت مصطفی الکاظمی و پلاسخارت نماینده سازمان ملل در عراق نیز در این مسئله نقش داشتند و کمیساریای انتخابات نیز در زمان انتخابات، نقش خود را به خوبی ایفا نکرده است.
گفتنی است، انتخابات پارلمانی عراق در ۱۸ مهر ماه برگزار شد. پس از اعلام نتایج، بسیاری از گروه‌های سیاسی گفتند که تقلب گسترده صورت گرفته و در پی آن، اعتراضات بسیاری صورت گرفت و عده‌ای نیز کشته و زخمی شدند. برخی سیاستمداران عراقی نیز با تایید نفوذ امارات، انگلیس و آمریکا در انتخابات اخیر این کشور، فرضیه دستکاری و دخالت این طرف‌های خارجی در نتایج انتخابات پارلمانی اخیر را تأیید کردند. معتقدان به وقوع تقلب می‌گویند، آمریکا و غربگرایان عراقی با این تقلب، به دنبال جلوگیری از اجرایی شدن مصوبه پارلمان مبنی بر لزوم اخراج آمریکایی‌ها از عراق هستند.
کشف گور جمعی
خبر دیگر از عراق آنکه یک واحد از نیروی پیشمرگه کُرد بقایای اجساد دست‌کم ۱۱ پلیس عراقی را در گور جمعی به جا مانده از داعش در شمال این کشور پیدا کرده است. خبرگزاری فرانسه به نقل از سرلشکر «محمد رستم»، جانشین فرمانده محور گرمیان(قرتبه) در شمال عراق نوشته این گورستان پنجشنبه در منطقه «دوراجی» و نزدیک به منطقه غازه (منطقه مورد مناقشه بین منطقه کردستان عراق و دولت عراق) پیدا شده است. گورستان حاوی کانال‌ها و گودال‌هایی است که مخفیگاه داعش را تشکیل می‌داده‌اند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

هشدار حشد‌الشعبی درباره مسلح کردن شیوخ داعشی عراق توسط آمریکا

یک فرمانده حشد‌الشعبی عراق درباره طرح خطرناک آمریکا برای مسلح کردن شیوخ عشایری که با داعش و القاعده همکاری کرده‌اند، هشدار داد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.