سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کلیپ‌های دیگران / تعریف جبهه حق و جبهه باطل

تعریف جبهه حق و جبهه باطل

کیفیت 144 کیفیت 240

راهنمای دانلود

فرستنده:

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

یا رب این شاخه گل، از شش جهتش دارنگاه

ويدئو/کشتی نجات،سحرم دولت دیدار به بالین آمد

ماجرای هدیه عبای یک مرجع برای رهبری

ويدئو/آیت الله العظمی گلپایگانی

2 دیدگاه

  1. آیه های انقلاب

    ذلِکَ الْکِتابُ لا رَيْبَ فيهِ هُدًي لِلْمُتَّقينَ (بقره ۲)
    آن کتاب با عظمتي است که شک در آن راه ندارد؛ و مايه هدايت پرهيزکاران است.

    چهل سال است انقلاب بپا شده و یکی ازمهمترین دغدغه مسئولین نظام هدایت و تقویت بنیه فکری و فرهنگ دینی مردم است اما به جرأت میتوان گفت پس ازپیروزی انقلاب این موضوع تا دهه نخست انقلاب روند رشد داشته و پس از دفاع مقدس این روند تا کنون روند کاهشی داشته اما از خود باید میپرسیدیم واقعا دلیل این همه خسارت درمسیر رشد ونمو فرهنگ انقلاب به چه علت است ؟

    خداوند درقران وعده فرموده که بدون شک هدایت از آن متقین خواهد بود و به این ترتیب غیرمتقین از مسیر هدایت بی بهره خواهند بود مادامیکه جامعه درمسیر بی تقوایی حیات خود را سپری میکند طبعا توقعی از هدایت نمیتوان داشت حالا وقتی به شیوه اداره فرهنگی در وجه کلان آن در کشور نگاه میکنیم متوجه میشویم با این جنس از ارتزاق مشوه که آلوده به اقتصاد ربوی است طبعا طعم شیرین تقوی در جامعه کم کم رنگ باخته انچه که مشهود است پوستینی وارونه از دین وگفتمان دینی خواهد شد.

    تا دیرتر ازاین نشده ما ملت باید بیدار شویم و متوجه انچه که بخوردمان داده میشود عنایت ویزه نماییم .
    قران کریم اشاره دارد که

    فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلى‌ طَعامِهِ (عبس ۲۴ )

    شایسته است انسان به انچه که میخورد نگاه کند و طبعا منظور از این نگاه دیدگاه معرفتی است که آیا این طعام ازمسیر ومجرای صحیح طیّب و طاهر بدست آمده یاخیر .

    وقتی لقمه حرام درجامعه بصورت عادی مورداستفاده قرار گیرد معصوم والامقامی همچون امام حسین بن علی علیه السلام را هم به شهادت می رسانند.

    از جمله موارد مهم درمسیر احیای حیات طیبه ارتزاق فکری و فرهنگی جامعه مسلمین هست که ایا منشا این اندیشه از طهارت لازم برای پذیرش بعنوان عقیده برخوردار هست یا خیر ؟

    همانگونه که انسان به جنس ارتزاق مادیش بایدتوجه داشته باشد. لازم هست که به ارتزاق معنویش بیشتر توجه نماید و استقامت ملاک انسان و برشخصیت او تاثیر میگذارد
    زیرا خداوند میفرماید :
    إِنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ أَلاَّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا ..(فصلت آیه ۳۰ )

    حال اگر مسیر هدایت الوده به التقاط و اندیشه های غیر الهی شده باشد وبجای اینکه ایمان صحیح وارد و پذیرفته شود مفاهیم وارداتی غیر الهی بعنوان باورهای دینی پذیرفته شود ، معیارهای ارتزاق معنوی درجامعه فرو ریخته کم کم مسیر برای بی تقوایی باز و حاکمیت الله بر حیات انسانی کم رنگ خواهد شد واین خسارت را هیچ چیزی نمیتواند جبران کند .

    .. صِبْغَةَ اللَّهِ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً .. ﴿۱۳۸ بقره)

    رنگ خدایی بگیرید و چه رنگی از رنگ خدا احسن تراست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.