سرخط خبرها

خشک‌سالی و براندازی

تغییراتِ آب و هوایی پیش‌آمده، فقط مختص این کشور یا آن کشور نیست! بلکه فاجعۀ محیط زیست، درکلِ جهان رخ‌داده و پیامدش نیز گریبان‌گیر همۀ کشورها شده!

اکنون سیل بنیان کن را، هم در کانادا و هم در ژاپن شاهد هستیم!

آتش سوزی‌های خانمان‌سوز را، هم در آمریکا و هم در روسیه شاهدیم!

کشورعزیزمان نیز گه ‌گاه از این بلایای طبیعی به دور نیست، اکنون نیز با خشک‌سالی رنج آوری مواجه‌هستیم! اما دشمنِ زبونِ شکست خورده از مردمِ فهیم و دلاورمان، در این  ۵ دهه، از این تغییراتِ طبیعی، سعی‌می‌کند برای ریختنِ زهرش و بحران‌ سازیِ ‌اجتماعی سود جوید، و با تحریک و فریب مردمِ سطحی‌نگر، به اهدافی که از طریقِ نظامی نتوانسته برسد، برسد!

یادتان هست که چند سال قبل نتانیاهو نخست وزیر کودک کش و تروریست پرور رژیم اشغالگر قدس‌شریف، درحرکتی احمقانه و مضحک‌گونه، نزد دوربین‌های از قبل چیده‌شده، با لیوان‌آبی که در دست داشت، خطاب به ملت بزرگ و الهی ایران، تحقیرآمیز گفت: ایرانی‌ها نگران خشک‌سالی و بی‌آبی نباشند، آماده‌ایم که اگر از ما آب طلب‌کنند، به ایرانی‌ها آب بدهیم…!!

جالب‌است داغ ترین نقطۀ کرۀ زمین، در ایرانِ زیبایِ موحد خیز قراردارد، مکانی رویایی و منحصر بفردِ گردشگری، بنام “شهداد“، به فاصلۀ حدود یکصد کیلومتری شرق کرمان، درحاشیۀ غربیِ دشتِ لوت!

بسیار جالب و عبرت آموز است که پس از طعنۀ نفرت بار نخست وزیر الدنگ رژیم اشغالگر قدس‌شریف، چنان بارندگی، شهرهایِ گوناگونِ ایرانِ اسلامی را فرا گرفت، که مشکل کمبودِ آب، نه تنها مرتفع شد، بلکه در عینِ ناباوری جهانیان، گرم‌ترین نقطۀ روی زمین، به دریاچه‌ای زیبا و مفرح تبدیل شد که مردم بومی و توریستهایِ به ایران آمده، در آن قایق سواری کردند! و از این معجزۀ الهی مستندها ساختند!

حال باز شاهدیم در ابتدایِ دولتِ مردمی و پرتلاشِ دکتر رییسی، بخاطرِ کمبودِ آب، تجمع‌هایی شکل می‌گیرد و دشمنانِ نانجیب و مکار، با تحریکِ مدامِ مردمِ عزیزمان، سعی می‌کنند به التهاب‌ها و خواسته‌هایِ مشروعِ مردم، جهتِ سیاسی و خشن دهند! درحالیکه همین مردمِ مؤمنِ در صحنه، به رییس جمهور محبوب‌شان رأی دادند و غیرت‌مندانه پایِ رأیِ خویش هم ایستاده‌اند!  چون می‌بینند که ایشان مخلصانه شبانه روز، تلاش می‌کند تا خرابی و ندانم کاریِ دولت‌هایِ قبل را به نفعِ مردم، اصلاح و دشمنِ غدار را ناکام و سنگ روی یخ کند ان‌شاءالله!

تجربه هم نشان داده، هرگاه دشمنانِ خبیث، تقلا می‌کنند که نورِ انقلابِ الهی مردم را خاموش‌کنند، خدایِ حنان و سبحان، طبق وعده‌ای که داده: إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ، با افزودنِ محبت‌هایش به مردمِ نمونه و با صفایِ ایرانِ عزیز، مشکلاتِ بغرنج را تبدیل به حسنه و برکات می‌کند! یعنی طبقِ این سیاقِ الهی، باز باید، به محبتِ رب‌العالمین شاهدِ باران و نزولاتِ بسیارِ آسمانی باشیم، و جهانیان، بازهم غافلگیر ‌شوند!

اما این پرسشِ مهم هم درجامعه پررنگ است که: درفرهنگ ما، دراینگونه موارد، رسم بوده، مؤمنانی پاک و عالِمِ الهی، پا پیش گذاشته، با خواندنِ نمازِ باران، استسقاء، واسطۀ خیر می‌شدند، مانند آیت الله خوانساری!

حال چرا با این همه مراجعِ تقلید و حوزه‌هایِ علمیۀ اهلِ‌شیعه و اهلِ‌سنت، احزابِ روحانیت یا روحانیونِ مبارز و اساتیدِ دانشگاها، کسی اهتمام نمی‌کند، نمازِ باران بخواند تا مشکلِ همگان رفع گردد؟!! و تیری باشد بر چشمانِ شَرَر بار و ناپاک دشمنانِ اسلامِ عزیز

انوشه گیلانی نژاد

۱۴۰۰/۰۹/۰۱

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

“نوروز پرآب” با ورود ۷ میلیارد مترمکعب منابع آب جدید به سدها

آب شرب، کشاورزی، صنعت

شهید زحمتکش، آدامس فروش

ويدئو/ شهید نعمت‌الله آچک‌زهی ، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

5 دیدگاه

  1. عجیبه آمریکا و اروپا و روسیه و چین از فاجعه مشکلات آب و هوایی درمانده اند و کاری از آنها بر نمی آید

    در ایران چون از آسمان باران نمی بارد مردم را به خیابان ها می‌کشانند
    مگر با گردهمایی و راهپیمایی… ابر ساخته می‌شود و باران می‌بارد؟
    چرا مردم بسوی خدا کشیده نمی‌شوند؟
    چرا به خدای آسمانها و زمین پناه نمی‌برند؟

  2. پاراگراف آخر این مقاله بسیار تأمل برانگیز است و جوابی بر آن نیافتم

  3. اول مومن وپاک پیدا بکنید بعد در خواست دعای استسقاانجام بدن

  4. عدم مدیریت صحیح منابع آبی کشور، تولید محصولات کشاورزی ک فوق العاده آب مصرف می کنند و صرفۀ اقتصادی خاصی هم برای کشور ندارند تلاش عجیب برای خودکفایی گندم که در طی تاریخ ایران هرگز این کشور به خاطر منابع آبی کم خودش این کار نکرد و بجاش ب تولید محصولاتی کم مصرف در آب و گرانقیمت مثل پسته و زعفران روی آوردند. اصرار عجیب در کشور برای سد سازی که سالهاست در کشورهای پیشرفته منسوخ شده، گذشتگان ما می دانستند چگونه با کم آبی ذاتی این خاک و این منطقه از دنیا سازگار باشند و بعد از چند هزار سال همین منابع آبی و سفره های عظیم زیر زمینی را تحویل ما دادند. سالها دغدغۀ آب و محیط زیست این کشور را داشتم و مطالعات زیادی دربارۀ این خاک و سرزمین داشتم این تحلیلی ک توی این مقاله نوشته شده اصلا علمی نیست. بله من هم معتقدم فاعل خداست و وفور نعمات و نزول باران توسط خدا نجات بخش انسان ها بوده و هست اما ما آب داشتیم خوب هم داشتیم زیاد هم داشتیم با مدیریت افتضاح منابع آبی بخصوص در 30سال اخیر همه را نابود کردیم. اصلا مدیریت آب توی این کشور نداشتیم!!! همین اسرائیل ظالم اگر یک سرچ ساده علمی داشته باشید متوجه می شوید خشک ترین منطقۀ خاورمیانه را با مدیریت صحیح منابع آبی به یک سرزمین حاصلخیز و سرسبز تبدیل کرده چند تا مستند بسیار جالب از کار چند ده سالۀ اسرائیل برای نجات از خشکسالی در یوتویوب هست حتماً ببینید. جالبه همین بارندگی چند سال پیش که سیل و خسارت زیادی برای کشور داشت همون روزها مقالات علمی در دنیا آمد این بارندگی شدید در ایران ب هیچ وجه خبر خوبی برای این کشور نیست و نشانۀ آسیب جدی به آب و هوای این کشور و شروع یک خشکسالی سنگین خواهد بود! همه خندیدن و با تمسخر از کنار این مقالات رد شدند. این مقالات و تاریخ انتشارش هم با یک سرچ ساده در دسترس هست. ای کاش با کار علمی و استفاده از نیروهای متخصص و با سواد در علوم آبخیزداری به نماز باران و دعا و آعتماد به آیۀ قرآن می ایستادیم.

  5. ولو ان اهل القرا امنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السما والعرض

    اگر اهل شهرها ایمان اورده منطبق با تقوا رفتار کنند برکات اسمان وزمین را از اسمان وزمین برا انها عرضه خواهیم کرد

    بخدا اعتمادکنیم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.