سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / بلایی که کودتا بر سر میانمار آورد

بلایی که کودتا بر سر میانمار آورد

ئیس‌بخش کمک‌رسانی سازمان ملل هشدار داده اوضاع بشری در میانمار در حالی رو به وخامت است که بیش از سه میلیون نفر در این کشور به دلیل درگیری‌های مکرر و بحران شدید اقتصادی نیازمند کمک فوری هستند.
میانمار در نخستین روز ماه فوریه سال جاری میلادی (دوشنبه 13 بهمن 1399) شاهد یک کودتای نظامی توسط ارتش این کشور بود. کودتای نظامیان در این روز که سبب بازداشت «آنگ سان سوچی»، برنده صلح نوبلِ سابق و جنایتکارِ لاحق و اعضای حزب او شد؛ به این ترتیب کسانی که در نسل‌کُشیِ مسلمانان این کشور و تجاوزها و جنایات دیگر در سال 2017 با هم شراکت داشتند، به جان هم افتادند. اما به هر حال این کودتا و به هم خوردن توازنِ نیروها و اصحابِ قدرت به نفع ارتش وضع مردم این کشور را نیز به هم ریخته است.
«مارتین‌گریفیث»، رئیس‌بخش کمک رسان سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد اوضاع در شمال غرب میانمار به شدت نگران‌کننده است چراکه درگیری‌ها میان ارتش میانمار و نیروهای دفاع «چینلند» در استان «چین» و همچنین میان نیروهای ارتش میانمار و نیروهای دفاع خلق در دو منطقه دیگر در شمال غرب این کشور شدت دارد. وی افزود، بیش از ۳۷ هزار تن شامل زنان و کودکان بار دیگر آواره شدند و بیش از ۱۶۰ منزل مسکونی شامل کلیساها و دفاتر مربوط به یک سازمان بشردوستانه تخریب شده است.
 این مقام مسئول سازمان ملل همچنین ادامه داد، حملات علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های مدنی از جمله امدادگران کمک‌های بشردوستانه و تاسیسات مرتبط با آنها افزایش یافته است و باید هرچه سریعتر متوقف شود.

همه این‌ها 3 میلیون تَن را در معرض آسیب شدید قرار‌داده‌ است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

انتقاد صریح کشورها از حمله اسراییل به کنسولگری ایران در سوریه

شورای امنیت سازمان ملل

ایران خواستار نشست فوری شورای امنیت شد

زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل متحد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.