سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / اعترافات ظریف

اعترافات ظریف

⭕️ *اعتراف ظریف !*

🔹چند روز قبل ، محمد جواد ظریف ، وزیر خارجه حسن روحانی ، طی سخنانی بیان داشت که در برجام چهار بار کلمه تعلیق آمده بوده اما مذاکره کننده ما به من اطلاع نداده بود !

🔹البته جناب ظریف نمی گوید که مذاکره کننده آیا بجز خود ایشان و عباس عراقچی ، کس دیگری هم بوده ؟! ایشان که ادعا می کرد ما حتی روی نقطه ها و ویرگول های متن برجام نیز دقت و بارها در مورد آنها بحث می کردیم ، چطور متوجه نشدند که تحریم ها قرار است به طور موقت “تعلیق” شوند نه “لغو” ؟!

🔺مذاکره کننده اصلی خود جناب ظریف بود که حتی حاضر نبود مترجم با خودش ببرد تا مبادا اخبار جلسات محرمانه ای که با طرف آمریکایی برگزار می کرد، به بیرون درز کند .

🔹اعتراف به اطلاع نداشتن از “تعلیق” ، یعنی اعتراف به تأیید توافقی که نمی دانستند محتوای آن چیست !
🔺مأموریت جناب ظریف آن بوده که طبق دستور ، متن برجام ـ که شواهد و قرائن گوناگون نشان می دهد با همکاری مشترک آمریکا و اسرائیل تنظیم شده بود ـ را تأیید کند .

🔺وقتی که جناب ظریف در طی مذاکرات اعلام می کند “هر توافقی بهتر از توافق نکردن است” ، این یعنی خیانت محض . یعنی اینکه ما حاضریم هر نوع تحمیل استعماری طرف مقابل را بپذیریم ، فقط به خاطر آنکه یک توافق را امضاء کرده باشیم !

🔹اگر ذره ای صداقت در جناب ظریف سراغ داشتیم ، ممکن بود ادعای بی اطلاعی ایشان را باور کنیم ؛ اما آیا جناب ظریف فراموش کرده که مقام معظم رهبری در مرداد 1393 به ایشان صریحاً فرمودند که مذاکرات یک ساله با آمریکایی ها بی نتیجه بوده و هیچ حاصلی به نفع جمهوری اسلامی ایران در بر نداشته و ادامه این مسیر غلط و اشتباه است ؟ چرا به تذکر و هشدار رهبری نظام توجه نکردند ؟ مقام معظم رهبری بارها به تیم مذاکره کننده درباره نفوذ دشمن از طریق برجام هشدار دادند امام هیچ کدام از این هشدارها به گوش جناب ظریف نرسید !

🔺ملت ایران حق دارد ادعای بی اطلاعی کسی که معتقد بود “امضای جان کری تضمین است” و “اگر اوباما قولی بدهد ما به قول او اعتماد می کنیم” ، را نپذیرند .
ملت ایران حق دارد ادعای کسی که از افراد دوتابعیتی و جاسوس مانند دری اصفهانی در تیم مذاکره کننده استفاده می کرد را نپذیرند .
ملت ایران حق دارند ادعای بی اطلاعی کسی که به هشدارها و تذکرات متعدد اساتید دانشگاهی ، نمایندگان مجلس ، اصحاب رسانه و منتقدین دلسوز دیگر ، بی اعتنایی می کرد را نپذیرند .

🔹خود اینجانب در مرداد 1394 یعنی چند هفته پس از اعلام توافق برجام ، یک مقاله 40 صفحه ای در نقد و بررسی توافق برجام منتشر کرده و به طور مستند نشان دادم که اولاً ، برجام تقریباً تمام خطوط قرمز نظام را نقض کرده است . ثانیاً ، در حداقل 56 مورد ، مواد برجام مغایرت آشکار با اصول قانون اساسی دارند . ثالثاً ، مواد برجام با مصوبات قبلی مجلس شورای اسلامی مغایرت دارند . رابعاً ، برجام بر اساس کنوانسیون 1962 وین ، فاقد مشروعیت حقوقی می باشد .

🔺به دلیل آنکه این مقاله بنده در سطح نسبتاً وسیعی در فضای مجازی ، در بین نمایندگان مجلس ، تشکل های دانشگاهی و … منتشر شد ، آقای ظریف نمی تواند ادعا کند که از آن بی اطلاع بوده است . لذا ادعاهای کنونی ایشان پذیرفتنی نیست .

🔺برجام ، خیانت بزرگی بود که حسن روحانی ـ عامل اجرای سیاست های انگلیس و آمریکا در ایران ـ از طریق ظریف به ملت ایران تحمیل کرد .

‼️در مورد سوابق آقای ظریف ، همین قدر کافی است اشاره کنیم هنگامی که در سال 1367 ، آقای ولایتی وزیر خارجه وقت می خواهد ظریف را به عنوان نماینده ایران به سازمان ملل بفرستد ، حجت الاسلام محتشمی پور وزیر کشور دولت میرحسین موسوی ، در جلسه هیئت دولت با این درخواست آقای ولایتی مخالفت می کند و می گوید این فرد ـ ظریف ـ آمریکایی است و نباید برود .

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل !

✍️ کامران غضنفری

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اوضاع حسن، کلید، فریدون

ويدئو/ نا امید

ظریف همچنان در توهم احیای برجام است

توهم ظریف

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.