سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / تاثیر کرونا بر اقتصاد فرانسه؛ 58 درصد مردم در فقرند+ عکس

تاثیر کرونا بر اقتصاد فرانسه؛ 58 درصد مردم در فقرند+ عکس

روزنامه فرانسوی «لیبراسیون» در گزارش تامل برانگیزی از تاثیر کرونا بر زندگی مردم فرانسه نوشته است 58 درصد مردم این کشور زیر خط فقر قرار دارند.

داده‌های «وبگاه ورلد امترز» نشان می‌دهد مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه تا عصر دیروز از مرز 6 میلیون و 900 هزار نفر فراتر رفت و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از 115 هزار نفر رسید. در این کشور اعتراضات نیز علیه محدودیت‌های کرونایی همچنان ادامه دارد و شماری از مردم هر شنبه به خیابان‌ها می‌ریزند و علیه واکسیناسیون اجباری و گواهی سلامت بهداشتی شعار می‌دهند. روز جمعه نیز خبر رسید که وزیر بهداشت سابق فرانسه که مدیریت وی در ابتدای شیوع ویروس کرونا مورد انتقاد قرار گرفته بود از سوی دستگاه قضایی این کشور به«سهل انگاری» در مدیریت کرونا متهم شده است. از سوی دیگر کرونا تاثیر شدیدی نیز بر شرایط زندگی مردم فرانسه گذاشته است. روزنامه فرانسوی
« لیبراسیون» در گزارشی به‌عنوان افزایش فرانسوی‌های زیر خط فقر بعد از شیوع کرونا نوشت: «58 درصد مردم فرانسه زیر خط فقر قرار دارند».
به گزارش خبرگزای« دانشجو» در گزارش لیبراسیون آمده است: بحران اقتصادی ناشی از شیوع کرونا بیش از همه اقشار آسیب پذیر فرانسه را آسیب پذیرتر کرده است و در حال حاضر ۵۸ درصد شهروندان فرانسوی زیر خط فقر قرار دارند.»
این گزارش می‌افزاید: «از زمان شیوع بحران کرونا، 36 درصد کل فرانسوی‌ها با مشکلات مالی بیشتری مواجه شده‌اند.۴۰ درصد کل افراد در فرانسه نیز می‌گویند که دیگر نمی‌دانند برای اینکه دخل و خرجشان با هم بخواند کدام هزینه شان را کاهش دهند. 80 درصد والدین فرانسوی نیز می‌گویند که مجبور شده‌اند از تفریح، پوشاک یا مراقبت‌های زیبایی خود صرف نظر کنند ».
 لیبراسیون می‌افزاید:
45 درصد کل فرانسوی‌ها گفته‌اند که مجبور شده‌اند معالجات درمانی خود را به آینده موکول کنند. 62 درصد فرانسوی‌ها گفته‌اند که مجبور شده‌اند از تغذیه خود بکاهند. 36 درصد فرانسوی‌ها نیز گفته‌اند که به سختی قادر به پرداخت هزینه‌های انرژی خود هستند. ۳۲ درصد فرانسوی‌ها گفته‌اند که به سختی قادر به پرداخت هزینه‌های مسکن خود هستند. 30 درصد فرانسوی‌ها هم گفته‌اند که به سختی قادر به تامین هزینه تغذیه سالم خود با سه وعده غذایی در روز هستند. 78 درصد فرانسوی‌ها هم می‌گویند که در مقایسه با خودشان، فرزندانشان احتمال بیشتری دارد که جزو طبقه فقرا شوند و 59 کل فرانسوی‌ها می‌گویند که حتی یک بار در سال نیز نمی‌توانند به تعطیلات بروند».

.

چند آمار از فقر در فرانسه - مشرق نیوز

مشرق نیوز - عکس/ چهره فقر در خیابان‌های پاریس

فقر در فرانسه

تراژدی فقر در فرانسه

فقر سی درصدی در فرانسه - Parstoday

شهردار یک شهر در فرانسه اسلام را مشکلی بزرگ خواند

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

زندان‌های فرانسه پر شد

مرگ بر فرانسه

گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه

اعتراضات دانشجویی در حمایت از مردم غزه از دانشگاه‌های آمریکا به فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.