سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / از رُم تا قُم:روایت شیعه شدن دختر مسیحی در عید غدیر

از رُم تا قُم:روایت شیعه شدن دختر مسیحی در عید غدیر

از رُم تا قُم:

روایت شیعه شدن دختر مسیحی در عید غدیر

رکسانا» دختر مسیحی است که در رُم تحصیل می کند اما وقتی با یک دختر تازه شیعه شده آشنا می‌شود، مسیر زندگی اش تغییر پیدا می کند و در نهایت عاشق و شیفته امام علی (علیه السلام) می‌شود.

۸ سالی می‌شود که مسلمان شده، یک سال اولش را سنی بوده، اما وقتی از طریق فیس‌بوک با یک دختر تازه شیعه شده آشنا می‌شود مسیر زندگی‌اش تغییر می‌کند.
او پس از خواندن پست‌های فیس‌بوکی آن دختر شیعه چند روز اول را نمی‌خوابد، هر روز مطالعه می‌کند، با داستان امام حسین (علیه السلام) مواجهه می‌شود، با نهج البلاغه و فرهنگ مهدوی و در نهایت عاشق حضرت علی (علیه السلام) می‌شود.
ماجرای دختر مسیحی که از عشق ارادت به امام علی (علیه السلام) شیعه شد.
دختر مسیحی که در عید غدیر به مرکز امام علی(علیه السلام) در شهر میلان می رود و شیعه می شود .
او می گوید:
تبلیغات رسانه‌ای علیه اسلام و خلاء درونی باعث شد تا من به مطالعه و تحقیق در رابطه با اسلام بپردازم
رُکسانا هستم ، دختری از رُم و تحصیل کرده ایتالیا در رشته فیزیوتراپی. ۲۸ سال دارم و ساکن فرانسه هستم؛ در یک خانواده مسیحی به دنیا آمدم اوایل دین‌گریز بودم و حتی از اسلام نیز نفرت داشتم.

داستان شیعه شدنش را بشنوید:

رکسانا آن روز نمی‌دانست که عید غدیر است و برای اجرای یک ایده فرهنگی به مرکز امام علی (علیه السلام) در شهر میلان، آمده بود ولی وقتی فهمید که خداوند او را دقیقاً در غدیر به آنجا  کشانده، فقط ذکر سبحان‌الله و الحمدالله را به لهجه ایتالیایی زمزمه می‌کرد.

رُکسانا عاشق امیرالمومنین (علیه السلام) است و هر بار که اسمش در اذان می‌آید، اشک از گونه‌هایش جاری می‌شود.

برخلاف ایتالیایی‌ها که اکثرا انگلیسی نمی‌دانند، اما او خوب انگلیسی حرف می‌زند، رکسانا دو بار به ایران سفر کرده و در این سفرها به شهرهای زیادی از جمله تهران و تبریز رفته، ولی عاشق مشهد و جمکران است.
رکسانا یکسال اول مسلمانی‌اش سنی بوده، ولی گویی هنوز به آنچه دلش می‌خواسته، نرسیده و ذهنش شده بود پر از سوال. او در این خصوص می‌گوید: از هر فرد سنی که در مورد شیعه سوال می‌کردم با برخورد بد و نامناسب و حتی عصبانیت برخورد می‌کردم و در سردرگمی عجیبی بودم.
او ادامه می‌دهد: در دلم غوغایی بود، نمی‌دانستم قرار است چه شود ولی یقین داشتم که اینجا جایی نیست که من متوقف شده‌ام و هنوز راه زیادی دارم.

رکسانا از اتفاقات بعد مسلمان شدن‌اش هم می‌گوید: محجبه شدن یکی از نشانه‌هایی است که در جامعه بیانگر مسلمان بودن فرد می‌باشد و من از این بابت سختی‌های زیادی کشیدم چراکه من در اروپا به دنیا آمده‌ام و همه نسل و اجدادم اروپایی و مسیحی هستند ولی همه مشکلات را به جان می‌خرم و خوشحالم که از درون به آرامش رسیده‌ام.
او علاقه‌ای به حرف زدن در مورد روزهای سُنی بودنش ندارد و شیعه‌ شدنش را یک موهبت می داند.
جملات قصار امام علی(علیه السلام) به زبان ایتالیایی و به قلم رکسانا.
حالا رکسانا تصمیم گرفته تا جملات قصار امام علی (علیه السلام) و کتاب نهج‌‌البلاغه را به زبان ایتالیایی ترجمه کند و در اختیار مردم کشورش بگذارد، زیرا او معتقد است که جملات امیرالمومنین علیه السلام از جمله نکات مهمی هستند که مسلمان و غیر مسلمان نمی‌شناسد و باید همه آنها را بداند

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر/ به جهان خرم از آنم که جهان خرم ازوست

عاشقم بر همه عالم که همه عالم ازوست

عرض ارادت و محبت به فرمانده

ويدئو/ عاشق امام مهدی سلام الله علیه منجی عالم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.