سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / امارات با راه‌اندازی شبکه تلویزیونی وارد جنگ نرم با انقلابیون یمنی می‌شود

امارات با راه‌اندازی شبکه تلویزیونی وارد جنگ نرم با انقلابیون یمنی می‌شود

رسانه‌های یمنی می‌گویند، امارات با هدف پاک کردن پرونده پر از جنایت خود علیه غیرنظامیان یمنی و جذب مزدور، بدنبال راه‌اندازی یک شبکه ماهواره‌ای است.

امارات در کنار آل‌سعود و از سال 2015 با استفاده از سلاح‌های غربی به جنایت علیه مردم یمن مشغول بوده و هزاران غیر نظامی را قتل عام کرده است. این کشور علاوه‌بر جنایت‌های خود، تمرکز اصلی را بر بنادر جنوبی یمن گذاشته و به دنبال تصرف این بنادر و غارت ثروت‌های مردم یمن است. اما با محرز شدن شکست ائتلاف سعودی و ضربات کاری که انقلابیون یمنی بر پیکره ائتلاف وارد کردند، امارات به دنبال آن است تا با تغییر روش و با استفاده از ظرفیت‌های نرم به دنبال تطهیر چهره خود باشد و بتواند از روش‌های دیگری منافع خود را محقق کند.
در این راستا، برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند، امارات به دنبال تأسیس یک شبکه ماهواره‌ای جدید تحت عنوان «المغترب» است که تمرکز آن بر روی مخاطب قرار‌دادن مهاجران یمنی است. «وکاله الصحافه الیمنیه» در همین زمینه گزارش داده که: «امارات در حال آماده شدن برای راه‌اندازی یک کانال ماهواره‌ای است تا مهاجران یمنی را به قصد جذب مزدور و پاک کردن پرونده پر از جنایت خود علیه غیرنظامیان یمنی، هدف قرار دهد».
در ادامه این گزارش می‌خوانیم: «شبکه مذکور مورد حمایت مالی تاجران اماراتی و سعودی تحت عنوان «اهتمام به مهاجران یمنی» است. «صائل بن رباع» روزنامه‌نگار یمنی مقیم فرانسه بر این کانال نظارت خواهد داشت؛ وی مواضعی موافق با ائتلاف سعودی-اماراتی دارد و از «مزدوران امارات در اروپا» به شمار می‌رود.
قرار است دفتر این شبکه ماهواره‌ای ابتدا در قاهره باشد و پس از آن نیز دفتری در ریاض خواهد داشت. همچنین موسسان این شبکه سعی خواهند کرد در قدم بعدی دفتری در اروپا باز کنند. بنابر اعلام «وکاله لاصحافه الیمنیه» «منابع آگاه درباره اینکه شبکه ماهواره‌ای مذکور حامل دستورکارهای مشکوک در راستای خدمت به ائتلاف سعودی-اماراتی باشد و توطئه‌های ابوظبی برای تجزیه یمن و تسلط بر ثروت‌های آن را توجیه کند، هشدار دادند». آنها همچنین هشدار دادند، ممکن است از این شبکه برای جذب مهاجران یمنی در راستای دستورکار لابی امارات در اروپا و توطئه‌های ابوظبی برای فتنه انگیزی میان جوامع اسلامی استفاده شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

فوت «سارا تبریزی» از دروغ پراکنی تا واقعیت

قوه قضائیه

یمنی‌ها موشک مافوق صوت آزمایش کردند

عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن،

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.