سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / تلفات سنگین طالبان طی 24 ساعت گذشته؛ 262 عضو این گروه کشته شدند

تلفات سنگین طالبان طی 24 ساعت گذشته؛ 262 عضو این گروه کشته شدند

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید در جریان درگیری‌های روز جمعه با طالبان، نیروهای دولتی افغانستان موفق شدند دست کم 262 نفر از آنها را کشته و ده‌ها نفر را نیز زخمی‌کنند.
درگیری‌های سنگین بین نیروهای دولتی و طالبان در بسیاری از مناطق افغانستان با شدت ادامه دارد و این در حالی است که دو طرف همچنان به ادامه گفت‌و‌گوهای سیاسی نیز تاکید می‌کنند! وزارت دفاع افغانستان دیروز طی گزارشی از نبردهای روز جمعه اعلام کرد در عملیات‌های ارتش افغانستان که در استان‌های لغمان، ننگرهار، نورستان، کنر، غزنی، پکتیا، قندهار، هرات، بلخ، جوزجان، هلمند، قندوز و کاپیسا اجرا شد، 262 نفر از طالبان کشته و176 نفر نيز زخمی شدند.
به گفته وزارت دفاع افغانستان در این عملیات‌ها تعداد زیادی سلاح و مقادیری مهمات نیز کشف و ضبط شده است. همچنین سخنگوی وزارت دفاع افغانستان دیروز، ادعای طالبان مبنی برتسلط بر 90 درصد مرز‌های افغانستان را رد کرد. «فواد امان» گفت: «قلمرو تحت حاکمیت دولت افغانستان درحال گسترش است و شهرستان‌های از دست رفته یکی پس از دیگری پس گرفته می‌شوند». استاندار هرات نیز طی اظهاراتی اعلام کرده که: «نظامیان افغان حمله سنگین طالبان بر شهرستان «کرخ» استان هرات را دفع کردند. شهرستان کرخ هرات روز جمعه بود که از تصرف طالبان آزاد شد و به کنترل دولت افغانستان درآمد».
بیانیه عجیب ناتو
اتحادیه اروپا و ائتلاف ناتو نیز بامداد شنبه با صدور بیانیه‌ای عجیب اعلام کردند، تحولات افغانستان را زیر نظر دارند و «اوضاع افغانستان راه‌حل نظامی ندارد». عجیب از این نظر که، یک گروه نظامی به نام «ناتو» پس از اشغال نظامی کشوری به نام افغانستان آن هم به مدت 20 سال می‌گوید، راه‌حل مشکل افغانستان نظامی نیست! چنین موضعی از ناتویی که افغانستان را به ویرانه تبدیل کرده، قابل باور نیست مگر اینکه بگوییم، ازاین 20 سال اشغالگری که در نهایت به فرار از افغانستان ختم شد، درس عبرت گرفته‌اند که، این هم بعید است.
به گزارش فارس، در این بیانیه ادعا شده که: «از افزایش میزان خشونت و حملات از سوی طالبان نگران هستیم و اوضاع افغانستان هیچ راه‌حل نظامی نداشته و خواستار پیروی از روند صلح هستیم».در بیانیه آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو این هم آمده که: «به پایبندی به قانون بین‌المللی انسانی و حمایت از غیرنظامیان دعوت می‌کنیم و در راستای عدم استفاده دوباره از افغانستان به عنوان پایگاهی برای تروریست‌ها تلاش خواهیم کرد».
«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز روز جمعه در اظهاراتی مدعی شد در صورتی که طالبان با زور، قدرت را در افغانستان به دست بگیرد، افغانستان به کشوری طرد شده تبدیل خواهد شد. این در حالی است که یکی از احتمالات جدی درباره چرایی پیشروی طالبان در افغانستان، همکاری‌های پیدا و پنهان آمریکا با این گروه تروریستی در افغانستان است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اینجا افغانستان است از هر 3 نفر یک نفر غذایی برای خوردن ندارد

ناامنی حاد غذایی

حمایت چهره های سیاسی و مردمی افغانستان از اقدام تنبیهی ایران

مردم افغانستان حمایت کامل از عملیات ضد رژیم صهیونیستی ایران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.