سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / هنر / نقاشی / رونمایی از تابلو « دختران مکتب سیدالشهداء» استاد قدیریان

رونمایی از تابلو « دختران مکتب سیدالشهداء» استاد قدیریان

تابلو استاد عبدالحمید قدیریان که به پاسداشت شهدای مدرسه سیدالشهدای افغانستان نقاشی شده بود امروز یکشنبه 27 تیرماه 1400 در مدرسه سید الشهدا شهر مشهد رونمایی و تجلیل شد.

این مراسم در مدرسه دخترانه سیدالشهدا با حضور مسئولین آموزش و پرورش و جمعی از خانواده های افغان و دانش آموزان و هنرمندان افغان برگزار شد.

استاد عبدالحمید قدیریان در گفتگو با سایت صراط عشق گفت: این مراسم که به صورت بسیار صمیمی در جمع خانواده ها و دانش آموزان افغان با حضور مسئولان آموزش و پرورش و مسئولین حوزه هنری  و رایزن فرهنگی سفارت افغانستان و هنرمندان افغان مشهد برگزار شد

امروز در این مراسم شاهد تابلو های هنرمندان نو شکفته افغان بودیم که تابلوهای بسیار زیبایی کار کرده بودند که نمایشگاهی با این تابلو ها برگزار شد.

این مراسم از ساعت 18 امروز با قرائت قرآن کریم آعاز شد، و پس از شعرخوانی هنرمندان افغانی از یک خانم هنرمند افغان که تابلویی با موضوع شهادت دختران افغان کشیده بود تجلیل به عمل آمد..

در این مراسم نام مدرسه ای که در آن نمایشگاه برگزار شد، به نام « دختران مکتب سیدالشهداء» توسط مسئولین آموزش و پرورش مشهد تغییر نام داده شد تا نمادی به یاد ماندنی از این حادثه باشد.

در ادامه قدیریان افزود: تابلو « دختران مکتب سیدالشهداء» با حضور مسئولین حوزه هنری و آموزش و پرورش مشهد رونمایی شد. وی بیان کرد: خدا را شکر می کنیم که ما در مسیر ظهور هستیم و افتخار می کنیم که خداوند ما را جزو کسانی قرار داد که مسیر ناتمام کربلا را تمام خواهند کرد و انتقام امام حسین ع را خواهند گرفت…

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سلسله جلسات تبیینی هنر مواجهه.معرفت به نورانیت قسمت دوم

ويدئو/ ما رأیت الا جمیلا

فهم قرآن و معارف دینی راهگشای مشکلات است

عبدالحمید قدیریان هنرمند پژوهشگر در حوزه مفاهیم عاشورایی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.