سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / آیا مي‌دانستيد انيشتين، نابغه فيزيك جهان هم شيعه بود؟!!

آیا مي‌دانستيد انيشتين، نابغه فيزيك جهان هم شيعه بود؟!!

نامه نگاري انيشتين با آيت الله بروجردي(ره)

با صميمانه ترين سلام ها
از انيشتين محضر شريف پيشواي جهان اسلام جناب سيد حسين بروجردي . پس از 40 مكاتبه كه با جنابعالي به عمل‌ آوردم اكنون دين مبين اسلام و آيين تشيع 12 امامي را پذيرفته‌ ام كه اگر همه‌ دنيا بخواهند من را از اين اعتقاد پاكيزه پشيمان سازند هرگز نخواهند توانست حتي من را اندكي دچار ترديد سازند!

اكنون كه مرض پيري مرا از كار انداخته و سست كرده است من مقيم امريكا و دور از وطن هستم.
به ياد داريد كه آشنايي من با شما از سال 1946 يعني حدود8 سال قبل بود. خوب به ياد دارم كه وقتي كه در 6 آگوست 1945 آن مرد ناپاك پليد (هاري ترومن)، اكتشاف فيزيكي من را كه كشف نيروي نهفته در اتم بود- همچون صاعقه اي آتشبار و خانمان سوز بر سر مردم بي‌دفاع هيروشيما فروريخت من از شدت غم و اندوه مشرف به مرگ شدم و درصدد برآمدم كه موافقتنامه‌اي بين المللي به امضاء و تصويب جهاني برسانم. گرچه در اين راه براي من توفيقي حاصل نشد ولي ثمره آن آشنايي با شما مرد بزرگ بود كه هم تا حدي من را از آن اندوه عظيم خلاص نمود و هم بالاخره سبب مسلمان شدن پنهاني من شد. احساس مي‌كنم كه هرگاه به ياد اين حادثه مي‌افتم چند ماه و يا چندين سال از عمرم كاسته مي‌شود و پيرتر مي‌شوم.
اكنون اي جناب بروجردي! اي پيشواي خردمند و اي پدر مهربان! بسيار از شما سپاسگزارم كه در سال 1952 در پي مرگ وايتسمن- رئيس جمهور وقت اسرائيل هنگامي كه من از شما تقاضاي مشاوره كردم كه آيا رياست جمهور اسرائيل را- كه رسماً و علناً به من پيشنهاد شد و همگان مرا يهودي دنيا ديده و مهاجر از وطن مي‌دانستند– بپذيرم؟ در جواب نامه فرموديد: انسان خدا ترس و خردمند چنين پيشنهادي را هرگز نمي‌پذيرد. پس شما خود را آلوده به سياست نكنيد. لذا من (انيشتين) نيز به بهانه اشتغالات علمي اين پيشنهاد را رد كردم.
ايشان در رساله پاياني عمر خود با عنوان \” دي اركلورنگ\” يعني \”بيانيه\” كه در سال 1954 آن را در امريكا و به زبان آلماني نوشته است، اسلام را بر تمامي اديان جهان ترجيح مي‌دهد و آن را كاملترين و معقولترين دين مي‌داند.
اين رساله در حقيقت همان نامه نگاري محرمانه انيشتين با آيت الله العظمي بروجردي متوفاي 1340 ش و 1961م است كه توسط مترجمين برگزيده شاه ايران محرمانه صورت پذيرفته است. انيشتين در اين رساله\”نظريه نسبيت\” خود را با آياتي از قرآن كريم و احاديثي از نهج البلاغه و بيش از همه بحار الانوار علامه مجلسي ( كه از عربي به انگليسي ترجمه و تحت نظر آيت‌الله بروجردي شرح داده مي‌شد، تطبيق داده و نوشته كه هيج جا در هيچ مذهبي چنين احاديث پر مغزي يافت نمي‌شود و تنها اين مذهب شيعه است كه احاديث پيشوايان آن نظريه‌ پيچيده‌ \”نسبيت\” را ارائه داده ولي اكثر دانشمندان نفهميده‌اند.
از آن جمله حديثي است كه علامه مجلسي در مورد معراج جسماني رسول اكرم ص نقل مي‌كند كه: هنگام برخاستن از زمين دامن يا پاي مبارك پيامبر به ظرف آبي مي‌خورد و آن ظرف واژگون مي‌شود. اما پس از اينكه پيامبر اكرم از معراج جسماني باز مي‌گردند مشاهده مي‌كنند كه پس از گذشت اين همه زمان هنوز آب آن ظرف در حال ريختن روي زمين است …
انيشتين اين حديث را از گرانبهاترين بيانات علمي پيشوايان شيعه در زمينه \”نسبيت زمين\” دانسته و شرح فيزيكي مفصلي بر آن مي‌نويسد، همچنين انيشتين در اين رساله\” معاد جسماني\” را از راه فيزيكي اثبات مي‌كند (علاوه بر قانون سوم نيوتون= عمل و عكس العمل) . او فرمول رياضي معاد جسماني را عكس فرمول معروف\”نسبيت ماده و انرژي\” مي‌داند: M=E:C2
يعني حتي اگر بدن ما تبديل به انرژي شده باشد دوباره عينا” به ماده تبديل شده و زنده خواهد شد.
اصل نسخه اين رساله در صندوق امانات سري لندن نگهداري مي‌شود اما سوالي كه در اين جا مطرح مي‌شود اين است كه چرا بايد اين رساله از چنين شخصيتي (انيشتين) حدود نيم قرن (!!) مخفي بماند و چرا صندوق امانات سري انگيس “به بهانه پرهيز از ايجاد يك رولوشن(انقلاب خطرناكي مذهبي) اجازه تكثير اين اثر علمي – مذهبي را تحت هيچ شرايطي به ما نمي‌دهد؟
آلبرت انيشتين در سال 1955 ميلادي دار فاني را وداع گفت.

🖋 منبع:
(ERKLA”RUNG DIE، دي اركلرونگ=” بيانيه”، ترجمه: دكتر عيسي مهدوي،

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تظاهرات ضدصهیونیستی و نژاد پرستی در پاریس

فرانسویان آزادیخواه و مسلمانان مقیم فرانسه علیه جنایات رژیم صهیونیستی شعار سردادند

در محضر رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم

اثبات بعث و نشور بعد از مرگ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.