سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / خدشه در روایت آملی لاریجانی از جلسه شورای نگهبان

خدشه در روایت آملی لاریجانی از جلسه شورای نگهبان

آملی لاریجانی در صفحه شخصی خود در توییتر، ضمن انتقاد از روند بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان که با رد صلاحیت برادرش همراه بوده، یکی از اعضا را به دست بردن در گزارش یک نهاد امنیتی دولتی متهم کرده است.

اشاره آملی لاریجانی احتمالا ناظر به گزارشی است که درباره اقامت فرزند علی لاریجانی در ایالات متحده ارائه شده بوده و در ذیل تایید اقامت وی در خاک آمریکا، شواهد و مدارکی مبنی بر مواردی بیش از اقامت صرف مطرح شده است.

آملی لاریجانی که پس از تماس با برادرش تاکید داشته که موضوع صرفا محدود به اقامت است، این موضوع را با اعضای شورا در میان گذاشته و پیرو آن جلسه‌ای برای حضور نماینده نهاد دولتی مربوطه تشکیل می‌شود.

اعضای شورای نگهبان پس از استماع گزارش نماینده نهاد مربوطه، در نهایت نظر کارشناسی آن نهاد دولتی را پذیرفته و رای به عدم احراز صلاحیت‌ علی لاریجانی می‌دهند. 

مشخص نیست که با طی چنین روند روشنی آملی لاریجانی با چه هدفی یک عضو شورا را به دست بردن در گزارش نهاد امنیتی دولتی متهم کرده و به طور غیرمستقیم نظر کارشناسی سایر اعضا را نادیده می‌گیرد.

لازم به ذکر است که‌ پیرو مصوبه لازم‌الاجرای شورای عالی امنیت ملی، صرف اقامت (و به طریق اولی تابعیت) فرزندان مسئولان رده بالای کشور در خاک برخی کشورها از جمله ایالات متحده، ممنوع بوده و علی لاریجانی و آملی لاریجانی به عنوان اعضای سابق این شورا طبیعتا از وجود چنین مصوبه‌ای مطلع بوده‌اند. 

صرفنظر از اینکه شکل حضور اعضای خانواده یک کاندیدا در آمریکا، اقامت یا تابعیت باشد، چنین شخصی بنابر مصوبه شورای عالی امنیت ملی امکان حضور در عرصه انتخابات را ندارد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

روایت جعلی بانیان «دهه از دست رفته» از مدیریت ویرانگر دولت گذشته

حسن کلید و دوستان ،بانیان دهه از دست رفته اقتصاد ایران

دیدار حاج قاسم با دیده بانی که کارهایش جالب بود

شهید مدافع حرم محمود رادمهر در منطقه خان طومان سوریه توسط تروریست ها به شهادت رسید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.