سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / کرونا در ماه‌های آینده مرگبارتر از سال قبل خواهد بود

کرونا در ماه‌های آینده مرگبارتر از سال قبل خواهد بود

در حالی که تعداد فوتی‌های کرونا در جهان، از 3 میلیون و 384 هزار نفر فراتر رفته است، رئیس‌سازمان بهداشت جهانی هشدار داد، دومین سال کرونا مرگبار‌تر از سال قبل خواهد بود.

وضعیت شیوع کرونا همچنان در جهان تحت کنترل درنیامده است. بر اساس داده‌های وبگاه «ورلد امترز»، تا عصر دیروز، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان، از رقم 163 میلیون و 218 هزار نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از سه میلیون و 384 هزار نفر رسیده است. داده‌های این وبگاه نشان می‌دهد که وضعیت کرونا در هند همچنان بحرانی است؛ تا عصر دیروز تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هند، از 24 میلیون و 684 هزار نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از 270 هزار نفر رسیده است.

در این میان، «تدروس آدانوم »، رئیس‌سازمان بهداشت جهانی، روز جمعه در ژنو اعلام کرد که دومین سال کرونا در دنیا، قرار است مرگبار‌تر از سال قبل باشد و وضعیت هند نیز به یک نگرانی عمده تبدیل شده است. این اظهارات طی یک جلسه آنلاین، پس از آن مطرح شد که «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند، نسبت به گسترش شدید این ویروس در سراسر هند هشدار داد. به گزارش تسنیم، البته روز شنبه اخبار خوبی نیز از برخی مناطق هند مخابره شده است. به عنوان مثال، در ایالت‌هایی که ابتدا شاهد افزایش مبتلایان بوده‌اند، مانند ایالت «ماهاراشترا» و «دهلی»، پس از اعمال شدیدترین تدابیر کنترلی و قرنطینه، موارد ابتلا به طور مستمر درحال کاهش است. موارد ابتلا در ایالت گوجرات (وطن نخست‌وزیر هند) نیز پس از چهار هفته به زیر 10 هزار مورد کاهش یافته است. اما کارشناسان بهداشتی هشدار داده‌اند که هرگونه بی‌توجهی و سستی در اعمال سیاست‌های کنترلی، باعث بروز فاجعه‌ای دیگر خواهد شد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

۷۲ هزار معلم در سال ۱۴۰۳ استخدام می‌شوند

مهر ۱۴۰۳ در پایه اول دبستان کتاب‌های درسی جدید خواهیم داشت.

هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت و عرضه سوخت با نرخ سوم در دستور کار دولت قرار ندارد

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.