سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / استفاده رژیم صهیونیستی از کرونا برای کشتار 5 میلیون فلسطینی

استفاده رژیم صهیونیستی از کرونا برای کشتار 5 میلیون فلسطینی

سازمان عفو بین‌الملل طی گزارشی اعلام کرد، رژیم صهیونیستی در واکسینه کردن ساکنان فلسطین اشغالی، تبعیض سیستماتیک در پیش گرفته و پنج میلیون جمعیت ساکن در کرانه باختری و نوار غزه را از دریافت واکسن کرونا محروم کرده است.

داده‌های وبگاه «ورلد امترز» نشان می‌دهد که تا عصر دیروز، تعداد مبتلایان جهانی به ویروس کرونا، از مرز 134 میلیون و 641 هزار نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از دو میلیون و 917 هزار نفر رسیده است.

بر اساس گزارش‌ها، بسیاری از دولت‌ها همچنان در تلاش هستند تا با تهیه واکسن و تزریق آن به مردم، کرونا را مهار کنند، اما گزارش عفو بین‌الملل نشان می‌دهد، رژیم صهیونیستی بر خلاف قوانین بین‌المللی، واکسن کرونا را در اختیار فلسطینیان قرار نمی‌دهد.

به نوشته روسیا الیوم، در گزارش این سازمان جهانی که دیروز منتشر شد، آمده است که پنج میلیون ساکن کرانه باختری و نوار غزه از دریافت واکسن کرونا محروم هستند و اقدام اسرائیل بر خلاف قوانین بین‌المللی مربوط به رفتار رژیم‌های اشغالگر است.

طبق گفته این نهاد بین‌المللی، واکسینه نشدن ساکنان فلسطین، نشانه روشنی از حجم تبعیض سیستماتیک علیه آنان از سوی مقامات رژیم اسرائیل است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی ژانویه(دی) گذشته مدعی شده بود که با ارسال 5000 دوز واکسن کرونا به حوزه تحت کنترل تشکیلات خودگردان موافقت کرده و قرار است این مقدار واکسن برای واکسیناسیون کادر درمانی استفاده شود، اما وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین این موضوع را تکذیب و اعلام کرد که هیچ سازمانی در فلسطین از اسرائیل  هیچ واکسنی دریافت نکرده است.

به گزارش فارس، طبق پیمان ۱۹۴۹ ژنو، رژیم‌های اشغالگر مسئولیت اجرای تمامی تدابیر لازم برای مقابله با شیوع بیماری‌ها در سرزمین تحت اشغال خود را به عهده‌دارند. اما در این مورد، رژیم اشغالگر اسرائیل از فلسطینیان خواسته است تا خود چاره‌ای برای واکسینه شدن بیندیشند.

انصراف از خرید استرازنکا

خبر دیگر کرونایی اینکه، حرف و حدیث‌ها درباره کارایی و عوارض واکسن انگلیسی- سوئدی استرازنکا بالا گرفته است.

در همین زمینه، مقامات دولت اجرایی هنگ‌کنگ اعلام کردند به دلیل بروز عوارض جانبی ناشی از واکسن آسترازنکا، از خرید این واکسن

منصرف شده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه فرانس ۲۴، مقامات هنگ‌کنگ اعلام کردند، به دلیل عوارض جانبی این واکسن، از جمله لخته شدن خون، از دریافت سفارش خود منصرف شده‌اند.

احتمال عدم تاثیرگذاری واکسن آسترازنکا در برابر سویه‌های جدید ویروس کرونا، از دیگر عواملی است که باعث شده هنگ کنگ سفارش خرید این واکسن را لغو کند. بنا به اعلام منابع مطلع، در میان دریافت کنندگان واکسن ضد کرونای آسترازنکا در انگلیس، هفت نفر بر اثر لخته شدن خون جان باختند.

پیش از این، شماری از کشور‌ها از جمله نروژ، ایسلند و دانمارک، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، سوئد و آلمان استفاده از این واکسن انگلیسی را متوقف کرده بودند.

اما آژانس دارویی اتحادیه اروپا اخیرا در بررسی ایمنی واکسن کرونای «آسترازنکا»، اعلام کرد:« به نتیجه نهایی درباره واکسن آسترازنکا رسیدیم و این واکسن ایمن و موثر است».  با این حال، آژانس فدرال و نهاد پزشکی آلمان از لخته شدن خون ۳۱ نفر پس از تزریق واکسن آسترازنکا خبر داد که منجر به فوت ۹ نفر از آنان شد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سه اصل اسرائیل

ويدئو/ گدعون لوی، روزنامه‌نگار

ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن

فریاد انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.