سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / تمثیل زیبا حاج اسماعیل دولابی درخصوص انتظار فرج

تمثیل زیبا حاج اسماعیل دولابی درخصوص انتظار فرج

بشارت

حاج اسماعيل دولابی:

مرحوم حاج اسماعیل دولابی از علمای برجسته و از بزرگان اهل معرفت درخصوص انتظار فرج تمثیل زیبائی دارند که خواندن آن خالی از لطف نیست.

فرمودند:«ما ظاهرا می­گوییم آقا می آید؛ ولی در حقیقت ما به خدمت آقا می­ رویم. ما به پشت دیوار دنیا رفتیم و گم شدیم باید از پشت دیوار دنیا بیرون بیاییم تا ببینیم که حضرت از همان ابتدا حاضر بوده است.

ما مثل بچه ­ای هستیم که پدرش دست او را گرفته تا به جایی ببرد و در طول مسیر از بازاری عبور می کنند. بچه جلب ویترین مغازه ها می­شود و دست پدر را رها می­ کند و در بازار گم می ­شود و وقتی متوجه می­ شود که دیگر پدر را نمی‌بیند. گمان می­کند كه پدرش گم شده است؛ در حالیکه در واقع خودش گم شده است.

انبیاء و اولیاء پدران خلق ­اند و دست خلایق را می­ گیرند تا آنها را از بازار دنیا به سلامت عبور دهند.
غالب خلایق جلب متاع­ های دنیا شده اند و دست پدر را رها کرده اند و در بازار گم شده ­اند.

امام زمان گم و غایب نشده است؛ ما گم و محجوب شده ایم. کسی که غیبت و حضور حجت خدا برایش یکسان باشد، به حضرت راه پیدا می‌کند.

تا وقتی شخص می‌خواهد كه حضرت بیاید و پدر آدم­های بد را دربیاورد، از دیدن حضرت خبری نیست. هر وقت عبد و تسلیم شدی و فاعلیت خدا را در همه حوادث دیدی و به آن تن دادی، آن وقت برای ملاقات حجت خدا آماده شده ای.

ناآرامی­ هایی که در روزگار ما در سراسر عالم بروز نموده است حاوی بشارت بزرگی است. جهان از درد زایمان به خود می پیچد و عن قریب فرزندی را بیرون خواهد داد.

سواری که از دور می آید پیش از آنکه خودش برسد و دیده شود گرد و غباری که از زیر پای اسبش برمی­ خیزد دیده میشود. گرد و غبارها و آشوب ها و نا آرامی های جهان در روزگار ما, خبر از نزدیک شدن فرس الحجاز یعنی امام زمان (عج) می دهد.

ایشان همچنین در جای دیگری می فرمایند :

قبل از بارش باران، تند بادی بر می خیزد و گرد و غبار زیادی برپا می کند و همه خس و خاشاکها و آشغال ها را از روی زمین جارو می کند. اما اگر کمی صبر کنیم باد آرام می گیرد و باران می بارد و سپس ابرها کند می روند و هوا لطیف و آفتابی می شود.

آشوب ها و نابسامانی ها که روزگار ما در سراسر جهان پدیدار شده است, نزدیک شدن هوای لطیف و آسمان صاف و آفتابی عصر ظهور را بشارت می دهد.

مصباح الهدی صفحه 323

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آیت الله بهجت رحمت الله علیه درباره مبشرات حضرت می گوید

ويدئو/ آیت الله محمدعلی ناصری؛ برادرها فرج نزدیک است

چرا «طوفان الاقصی» یک شکست تاریخی و ترمیم‌ناپذیر برای رژیم صهیونیستی است؟

آزادی قدس و محو غده سرطانی اسرائیل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.