سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / چرا «طوفان الاقصی» یک شکست تاریخی و ترمیم‌ناپذیر برای رژیم صهیونیستی است؟

چرا «طوفان الاقصی» یک شکست تاریخی و ترمیم‌ناپذیر برای رژیم صهیونیستی است؟

حمایت و پشتیبانی از مبارزات ضدصهیونیستیِ ملت فلسطین وظیفه دینی و شرعیِ تمامی مسلمانان جهان و سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران است که همواره مورد اصرار و تأکید امامین انقلاب اسلامی ایران قرار داشته است. حمایت‎های انقلاب اسلامی ایران از این مبارزات قهرمانانه همواره بسیار فراتر از حمایت‌های لفظی و زبانی و ظاهری بوده و پیوسته پشتیبانی‌های عمیق و همه‌جانبه انجام گردیده است و به ویژه بعد از به فرماندهی رسیدنِ سردار بزرگ و پرافتخار اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی این حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها تقویتِ روزافزون و پرشتاب‌تر و گسترده‌تری یافت. در پرتو این همکاری‌ها و هم‌افزایی‌ها، هر جنگی که پس از فرماندهی سردار دلها حاج قاسم عزیز میان اسرائیل و فلسطین واقع شد، با پیروزی ملت فلسطین و محور مقاومت در فلسطین‌قرین گردید. پس از شهادت حاج قاسم نیز در سرتاسر محور مقاومت مشت‌ها گره کرده‌تر و ضربات وارده به دشمنان اسلام و بشریت مهلک‌تر و طوفانی‌تر گردید.
در جدیدترین حماسه، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه‌جانبه و ترکیبی و بی‌نظیری با نام «طوفان‌الاقصی» را از غزه علیه رژیم ‌اشغالگر و تروریست و کودک‌کش صهیونیستی در سرزمین‌های ‌اشغالی آغاز نمودند که به زلزله‌ای ویرانگر و شکستی تاریخی و بی‌نظیر و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی «غیر قابل ترمیم» تبدیل گردید.
عظیم‌ترین دستاوردها و بازتاب‌های این پیروزی خارق‌العاده و شگفت‌انگیز و ما فوق تصور را رسانه‌های دشمن به تصویر کشیدند و حجم فوق‌العاده گسترده و انبوهی از اعترافات دشمنان به آن تاکنون در فضای مجازی منتشر گردیده است و همچنان با سرعت سرسام‌آوری در حال افزایش روزافزون است.
در این گزارش گزیده‌ای از مطالب و اظهارنظرهای دوست و دشمن در مورد دستاوردها و بازتاب طوفان‌الاقصی را مرور می‌نماییم.
شکستِ نظامی و اطلاعاتیِ بی‌سابقه
مخرج مشترک بسیاری از تفاسیر تحلیلگران بین‌المللی چه دوست و چه دشمن، پیرامون عملیات طوفان‌الاقصی چهار موضوع است:
1. غیرقابل باور و غیرمنتظره بودن این عملیات از حیث کمیت و کیفیت.
2. بی‌سابقه بودن شکست نظامی و اطلاعاتی که بر اسرائیل تحمیل گردید.
3. نقش بی‌بدیل و خارق‌العاده ابرحریفی که فرماندهی کل جبهه مقاومت را بر عهده ‌دارد؛ یعنی نائب المهدی(عج) امام خامنه‌ای؛ در تغییر معادلات جهانی به نفع جبهه مقاومت و تحقق محاصره اسرائیل.
4. استمرار میدان‌داری متحیر‌کننده سپاه قدس (حتی بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی) در پشتیبانی و هدایت کلان و خرد نیروهای جان برکف جبهه مقاومت از باب‌المندب تا شرق دریای مدیترانه.
آشکار شدن ماهیت پوشالی
و شکست هیمنه ساختگیِ رژیم صهیونیستی
دستاوردهای مقاومت در عملیات اخیر چه تبعاتی برای اسرائیل رژیم صهیونیستی داشته است؟
به طور خلاصه می‌توان گفت:
1. آشکار شدن ماهیت پوشالی رژیم صهیونیستی و شکست هیمنه ساختگی این رژیم در حوزه داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی
2. افزایش تعداد کشته‌ها و مجروحین و اسرای رژیم به نسبت با سایر جنگ‌های گذشته که به گواه خود صهیونیست‌ها تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها از ۱۹۷۳ تاکنون بی‌سابقه بوده است.
3. ایجاد انشقاق و دودستگی در بین مقامات رژیم صهیونیستی و قرارگرفتن دولت این رژیم در معرض سقوط و فروپاشی
4. آشکار شدن توانایی مقاومت در عملیات ترکیبی و گستردگی مختصات عملیات در اقصی نقاط فلسطین ‌اشغالی
5. استفاده از تجهیزات نظامی به‌روز و نوین در عین بهره‌گیری از تجهیزات ابتکاری توسط گروه‌های مقاومت در این عملیات
6. استفاده بیش از پیش از پهپادهای مسلح و هدف قرار دادن تجهیزات نظامی راهبردی اسرائیل همچون‌ تانک‌های مرکاوا
7. شکست پروژه عادی‌‌سازی روابط با این رژیم توسط برخی کشورهای عربی و خنثی‌سازی نقشه موسوم به پیمان ابراهیم
8. پیام به کشورهای بازیگر در حوزه منطقه‌ای و حامیان اسرائیل در حوزه جهانی مبنی بر عدم اتکاء و اعتماد به این رژیم به‌عنوان یک رژیم پوشالی و اسب بازنده
9. غافلگیری ارتش صهیونیستی در مراحل اولیه عملیات طوفان‌الاقصی و انتقال این پیام عبرت‌انگیز مبنی بر اینکه هرگونه تعدی یا تجاوز توسط صهیونیست‌ها، می‌تواند منجر به اقدام غافلگیرانه در آینده شود.
10- عدم امنیت کامل در فلسطین ‌اشغالی برای صهیونیست‌ها و آغاز موج بی‌سابقه مهاجرت معکوس که تمام محاسبات راهبردی این رژیم را با چالش مواجه می‌سازد.
با تبیین تبعات فوق، بیان رهبر عظیم‌الشان محور مقاومت رمزگشایی می‌شود که ابعاد غیرقابل ترمیم شکست رژیم صهیونیستی چیست.
حقوق بشر دان شدنِ رژیم ‌اشغالگر
و تروریستِ صهیونیستی!
امام خمینی در 16 شهریور 1360 در طعنه به اسلام‌شناس شدنِ دشمنان اسلام فرمودند: «من فکر می‌کردم که اسلام شناسی [چیست.] قبلاً یک مقاله‌ای کسی می‌نوشت، می‌شد اسلام‌شناس؛ چند تا مقاله در روزنامه، در یک جا می‌نوشت، می‌شد اسلام‌شناس؛ گاهی یک کسی یک تاریخی می‌نوشت، می‌شد اسلام‌شناس، بعد کتابسوزی هم می‌کرد؛ مثل کسروی، بلکه دعوی نبوت هم می‌کرد.
اسلام‌شناسی تقریباً رو به تورم است. خوب، صدام هم اسلام‌شناس شده است! آقای سادات هم جزء اسلام‌شناس‌هاست که تشخیص می‌دهد که فلان امر موافق اسلام است، موافق اسلام نیست! اخیراً آقای کارتر هم جزء اسلام‌شناس‌هاست! در یک جلسه‌ای که مسافرت کرده است، گفته است این کارهایی که در ایران، فلان می‌کند این موافق اسلام نیست! خوب معلوم شد که ما اسلام‌شناس داریم که به ابعاد اسلام‌شناسی اضافه می‌شود!»
یکی از برکات و دستاوردهای طوفان الاقصی هم این است که رژیم ‌اشغالگر قدس دست به مظلوم‌نمایی زده و جنایاتی را که خودش استادش است و مکرر در مکرر تصاویر این نوع جنایت‌هایش در سال‌های مختلف منتشر و بین‌المللی گردیده و هر بار هم با موج محکومیت‌های جهانی مواجه شده است، اکنون این رژیم سفاک و جعلی حقوق بشر دان شده است و این دست جنایات را زشت می‌شمارد و به محور مقاومت تهمتِ ارتکاب‌شان را می‌زند!!!!
برخی رسانه‌های دروغ‌پراکن و معلوم‌الحالِ دنیای استکبار نیز رژیم خونخوار صهیونیستی را در این حربه شیطانیِ شکست خورده و در این مظلوم‌نماییِ باطل و دروغین کمک می‌کنند و این در حالی است که به فرمودۀ رهبر معظم انقلاب اسلامی: «هیچ کس نمی‌تواند از این هیولای دیوسیرت چهره‌ یک مظلوم بسازد.»18/07/1402
اثبات هزاران بارۀ کودک‌کش بودنِ صهیونیست‌ها
یکی از آلوده‌ترین و ددمنشانه‌ترین و ضدانسانی‌ترین جنایات تاریخ بشریت که ارتکاب آن همواره روی جنایتکاران و خونخواران را سیاه کرده است، کودک‌کشی و به خاک و خون کشیدن کودکان و به ویژه نوزادان است.
رژیم ‌اشغالگر و تروریست و کودک‌کشِ صهیونیستی همواره شهره به کودک‌کشی و به شهادت رساندنِ کودکان و نوزادان بوده است و در طول سالیان متمادی تصاویر متعددی از این جنایات فجیعِ جلادان صهیونیست در سطحی گسترده منتشر شده و هر بار نیز با محکومیت و انزجار جهانی مواجه گردیده است. همواره بیش از پنجاه درصد شهدای تهاجمات صهیونیست‌ها را زنان و کودکان تشکیل داده‌اند.
رژیم جعلی و نامشروع صهیونیستی تا قبل از طوفان‌الاقصی بالغ بر دو هزار کودک و نوزاد را به شهادت رسانده بود و از زمان آغاز طوفان الاقصی به رکوردی پلید در کودک‌کشی رسید و در مدت فقط چند روز بالغ بر پانصد کودک و نوزاد را به شهادت رساند و همچنان به این آمار وحشتناک افزوده می‌گردد.
فرو ریختنِ افسانۀ رویین‌تن بودنِ اسرائیل
تصویر رویین‌تن بودن اسرائیل ضربه خورد و حالا بعضی‌ها می‌پرسند نیروهای نظامی اسرائیل چگونه غافلگیر شدند؟
این تحلیل را وب‌سایت بی‌بی‌سی منتشر کرد و نوشت: بعضی‌ها می‌پرسند در آن ساعات طولانی که شبه‌نظامیان حماس بدون مانع و آزادانه در اطراف محل زندگی مردم در نزدیکی مرز غزه می‌گشتند، نیروهای اسرائیل کجا بودند؟… مدتی طول خواهد کشید تا پاسخ کامل و درست به دلایل واکنش کُند ارتش اسرائیل مشخص شود.
به نظر می‌رسد که سه عامل غافلگیری، وسعت و سرعت حمله و سامانه دفاعی پراکنده و ناهمگون، اسرائیل را در مقابل چیزی قرار داد که آمادگی لازم را برایش نداشت. غافلگیری عامل بسیار مهم در حمله حماس بود. نهادهای اطلاعاتی اسرائیل نتوانستند از برنامه‌ریزی حماس برای حمله باخبر شوند…. یکی از مهم‌ترین تبعات این حمله، تغییری است که در تصور موجود درباره سطح آسیب‌پذیری اسرائیل شکل گرفته است.
براساس تصویری که اسرائیل طی چندین دهه عملیات نظامی و تبلیغات رسانه‌ای از خود ساخته بود، هیچ‌یک از دشمنان قسم‌خورده‌اش نمی‌توانستند به او ضربه‌ جدی وارد کنند.
یکی از مهم‌ترین اهداف تبلیغات حساب‌شده و استراتژیک اسرائیل درباره قدرت نظامی و تسلط امنیتی- اطلاعاتی‌اش بر فلسطینیان، بازدارندگی بود این استراتژی تبلیغاتی برای سال‌های متوالی ثمربخش بود و البته اسرائیل هم برای تثبیت و دامن زدن به این تصویر، از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.
حمله اخیر حماس نه‌تنها نشان داد که این گروه شبه‌نظامی اسلامگرا، توانایی به مراتب بیشتری از آنچه پیش‌تر تصور می‌شد دارد، بلکه روایت رویین‌تن بودن اسرائیل نیز با واقعیت سازگار نبوده است. هر اتفاقی بیفتد، این واقعیت که ۱۵۰۰ اسرائیلی در یک بازه زمانی بسیار کوتاه توسط فلسطینیان کشته شده‌اند، تغییر نخواهد کرد.
در هم شکستنِ
فناوری‌های پیچیده اطلاعاتی و نظامی
محافل آمریکایی و صهیونیستی همچنان در حیرت هستند که حماس با کدام فناوری و دانش فنی توانست فناوری‌های پیچیده اطلاعاتی و نظامی اسرائیل را در هم بشکند و در آنها نفوذ کند.
رسانه آمریکاییِ پولیتیکو در گزارشی می‌نویسد: حمله حماس علیه اسرائیل قرار نبود امکان‌پذیر باشد یک حمله گسترده و مرگبار از سوی منطقه‌ای چون غزه با اینترنت نسل دوم به یک دولتی امنیتی مانند اسرائیل با اینترنت نسل پنجم (5G). حملات مرگبار اخیر حماس، اسرائیلی‌ها را در سوگ فرو برد، آنان را به حسابرسی سیاسی وادار ساخت و باعث تجدید نظر درباره یکی از بزرگ‌ترین نقاط غرور اسرائیل یعنی پیچیدگی فنی آن شد….
این حمله همچنین موجی از شوک را بر نهاد‌ها و شرکتهای دفاعی در واشنگتن و اروپا وارد کرد به ویژه به این دلیل که اسرائیل به تأمین‌کننده کلیدی فناوری امنیتی و دفاعی در سراسر غرب تبدیل شده است.
در داخل اسرائیل شکست فناوری امنیتی ارتش باعث شد تا قربانیان اسرائیلی احساس کنند که به شکل گسترده‌ای رها شده و بی‌پناه هستند…. دستاورد‌های فناوری حماس با توجه به محدودیت‌های منطقه محصور غزه چشمگیر بوده است….
امیر آویوی سرتیپ بازنشسته اسرائیلی به پولیتیکو می‌گوید: گروهی که آمریکا و اسرائیل هر دو آن را تروریست می‌خوانند در نهایت توانست بر تعداد زیادی از رادارها، دوربین‌ها و مسلسل‌های خودکار اسرائیلی غلبه کند. حماس ابتدا هزاران راکت پرتاب کرد و سپس شبه نظامیان آن گروه وارد خاک اسرائیل شدند.
غافلگیری و درماندگیِ بی‌سابقه
گزارش رادیو فردا از تحولات جنگ غزه، غافلگیری و درماندگی رژیم صهیونیستی را بازگو می‌کند. وبسایت رادیو فردا در تحلیل خود نوشت: چرا اسرائیل در برابر حمله حماس غافلگیر شد؟…
گردش مستمر پهپادهای اسرائیل بر فراز غزه و کنترل کوچک‌ترین ارتباط تلفنی و اینترنتی، ظاهراً این تصور را در سطوح دولت و نهادهای امنیتی ایجاد کرده بود که غزه (و کرانه باختری) تحت کنترل است و اگر هم پیشرفت‌های موشکی و تحرکات راکتی به جریان بیفتد، در برابر کارایی گنبد آهنین کاری از آنها ساخته نیست.
در چنین مختصاتی، اصولاً حمله زمینی و دریایی بسیار بعید تصور شده و این تصور را القا کرده که مشکل فلسطین تمام و کمال حل‌وفصل شده و مذاکرات و سازش‌هایی که متضمن تأمین حقوق فلسطینی‌ها باشد، فاقد موضوعیت است. محاصره و تحریم‌ها علیه غزه هم به‌گونه‌ای بوده و هست که هر ماده‌ای که امکان استفاده از آن در تولید سلاح باشد، نباید امکان ورود به این منطقه را داشته باشد.
با این همه، نشانه‌ها و داده‌ها حاکی است اختلال و عدم هماهنگی در تبادلات یافته‌های سری و غیرسری میان نهادهای اطلاعاتی از دلایل فقدان آمادگی برای شناسایی به‌موقع و مهار تحرکات حماس و جهاد اسلامی بوده است.
بی‌ثباتی دولت‌های چهار پنج سال اخیر به‌علاوه مناقشه و شکاف بی‌سابقه‌ای که از ابتدای سال جاری در اسرائیل بر سر اقدامات دولتِ شدیداً راستگرا درگرفت و دامنه آن به اعتراض و اعتصاب و نافرمانی در ارتش و نهادهای اطلاعاتی کشید نیز نقش کمی در اختلالات یادشده نداشته‌اند.
شوک ناشی از غافلگیری و سهولت حمله برنامه‌ریزی‌شده حماس و جهاد اسلامی در کنار شمار بالای کشته‌ها و زخمی‌ها و گروگان‌های اسرائیل، همچنین خطرات ناشی از تعمیق و تعمیم خدشه‌ برداشتن تصور آسیب‌ناپذیری اسرائیل، شرایطی را ایجاد کرده‌اند که دولت نتانیاهو و کل طبقه سیاسی اسرائیل زیر فشار افکار عمومی باشد.
بشارت‌های مکرر به پیروزی ملت فلسطین 
و آزادی قدس و محو اسرائیل
سخن آخرمان گزیده‌هایی از بشارت‌های مکرر به پیروزی ملت فلسطین و آزادی قدس است.
نخست، بشارت شهید قاسم سلیمانی به فرماندۀ طوفان الاقصی.
رژیم صهیونیستی در سال 2014 با حمله موشکی به منزل محمد ضیف که فرماندهی عملیات طوفان الاقصی را بر عهده‌ دارد، همسر و دو فرزند او را شهید کرد. سردار سلیمانی پس از آن حمله، در نامه‌ای به فرمانده گردان‌های قسام، او را فردی مقاوم و شجاع معرفی کرد و شهید زنده خواند.
در نامه شهید سلیمانی خطاب به محمد الضیف نوشته شده است: همه مطمئن باشند که ایران فلسطین را هر ‌اندازه که فشارها بیشتر شود و تحریم‌ها تشدید شود، تنها نخواهد گذاشت.  پیروزی نزدیک است و با لطف پروردگار، صدای زنگ مرگ صهیونیست‌های تجاوزگر به صدا درآمده است.
شهید سلیمانی تاکید نموده است: دفاع از فلسطین مصداق دفاع از اسلام است و هر که ندای شما را بشنود و توجهی نکند، مسلمان نیست. فجر پیروزی به یاری پروردگار نزدیک خواهد بود.
مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای مکرر در مکرر و در سال‌های مختلف بر پیروزی ملت فلسطین و آزادی قدس و محو غده سرطانی اسرائیل اصرار و تأکید نموده‌اند که موارد زیر از آن جمله‌اند:
«ما یقین داریم با ادامه مبارزات مردم مسلمان فلسطین و حمایت جهان اسلام، فلسطین به فضل الهی آزاد می‌شود و بیت‌المقدّس و مسجدالاقصی و سایر نقاط آن سرزمین اسلامی به آغوش جهان اسلام باز می‌گردد؛ ان‌شاءالله. والله غالب علی امره.» 04/02/1380
***
«بعد از اتمام این مذاکراتِ هسته‌ای، شنیدم صهیونیست‌ها گفتند فعلاً با این مذاکراتی که شد، تا ۲۵ سال از دغدغه‌ ایران آسوده‌ایم؛ بعد از ۲۵ سال فکرش را می‌کنیم. بنده در جواب عرض می‌کنم اوّلاً شما ۲۵ سال آینده را نخواهید دید. ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت؛ ثانیاً در همین مدّت هم روحیّۀ اسلامیِ مبارز و حماسی و جهادی، یک لحظه صهیونیست‌ها را راحت نخواهد گذاشت؛ این را بدانند.» 18/06/1394
***
«بعضى نگاه مي‌كنند به صحنه، قدرت آمريكا را نگاه مي‌كنند، پشتيبانى غرب را از صهيونيست‌ها نگاه مي‌كنند، قدرت شبكه‌هاى مالى صهيونيستها را در آمريكا و در ساير نقاط عالم مى‌بينند، قدرت تبليغاتی‌شان را مى‌بينند، به نظرشان مى‌آيد كه برگرداندن فلسطين به فلسطينی‌ها يك امر ناممكنى است. من می‌گویم نه، اين امر ناممكن، ممكن خواهد شد؛  به شرط ايستادگى و استقامت.» 08/12/1388
***
«ان‌شاءالله همه شماها زوال دشمنان بشریّت، یعنی همین تمدّنِ آمریکاییِ منحط و زوال اسرائیل را به لطف الهی خواهید دید.» 01/03/1398
***
«رژیم غاصب، رفتنی است. امروز نهضت فلسطین از همیشۀ این هفتاد هشتاد سال سرحال‌تر است. مشاهده می‌کنید که امروز جوانان فلسطینی و نهضت فلسطینی، نهضت ضدّ غصب، ضدّ ظلم، ضدّ صهیونیسم از همیشه بانشاط‌تر، سرحال‌تر و آماده‌تر است و ان‌شاءالله این نهضت به نتیجه خواهد رسید و همان‌طور که امام بزرگوار(رضوان الله علیه) از رژیم غاصب به «سرطان» تعبیر کردند، حتماً این سرطان به فضل الهی به دست خود مردم فلسطین و نیروهای مقاومت در کلّ منطقه ریشه‌‌کن خواهد شد؛ ان‌شاءالله.»11/07/1402
کامران پورعباس

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

عصبانیت نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل

گیلعاد آردان، نماینده رژیم صهیونیستی

حرکت خودروها با پرچم فلسطین در آمریکا

ويدئو/به آمریکای جدید خوش آمدید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.