سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / 5 پلیس آمریکا به‌طور همزمان نوجوان 15 ساله را به گلوله بستند

5 پلیس آمریکا به‌طور همزمان نوجوان 15 ساله را به گلوله بستند

نیروهای پلیس آمریکا در جدیدترین جنایت خود و در اقدامی وحشیانه، یک نوجوان 15 ساله غیر مسلح را به گلوله بستند و او را کشتند.

جنایات نیروهای پلیس آمریکا ادامه دارد و آنها این بار، یک نوجوان 15 ساله را در ایالت« اوکلاهما» به گلوله بستند و کشتند. بر اساس گزارش نشریه آمریکایی «نیویورک پست»، این نوجوان ۲۳ نوامبر سال ۲۰۲۰(دوشنبه 3 آذر 99 )

۱۳ بار هدف تیراندازی همزمان پنج مامور پلیس قرار گرفت و در نهایت، بر اثر شدت جراحات، جان باخت. ماجرا از این قرار بود که این پنج پلیس آمریکایی به منظور رسیدگی به گزارش اقدام به سرقت مسلحانه در یک فروشگاه مواد غذایی ایالت «اوکلاهما»، به محل مورد نظر رفته بودند؛ اما علیرغم اینکه «استیوین رودریگز» اسلحه خود را به زمین‌انداخته بود، به سوی او شلیک کردند.بنابر اعلام پلیس، ابتدا یکی از ماموران با سلاحی غیرکشنده به سمت وی تیراندازی می‌کند و سپس، پنج افسر دیگر تیراندازی‌های بی‌موردی را به سمت وی انجام می‌دهند، که به جراحت شدید و نهایتاً مرگ او منجر می‌شود. ماموری که شلیک اول را انجام داده، متهم نشده است، اما پنج مامور دیگر از زمان این حادثه، در مرخصی اجباری به سر می‌برند و به قتل غیرقانونی متهم هستند.

خشونت‌های وحشیانه پلیس آمریکا به اینجا ختم نمی‌شود؛ ۶ اسفند ماه نیز وکیل خانواده «آنجلو کوئینتو »

۳۰ ساله از ایالت «کالیفرنیا» اعلام کرد که یک مامور پلیس زانوی خود را به مدت حدود پنج دقیقه روی گردن او قرار‌داد؛ حادثه‌ای که باعث خفگی وی شد.گفتنی است که در ماه ژوئن (خرداد) و در پی قتل «جورج فلوید» توسط پلیس «مینیاپولیس»، جنبش «جان سیاهان اهمیت دارد» به راه افتاد و سبب اعتراضات گسترده‌ای در آمریکا شد. این اتفاق، موجی از خشم را نسبت به نابرابری‌های نژادی در این کشور به راه‌انداخت.

واشنگتن شبیه کابل

خبر دیگر از آمریکا اینکه، «مک‌کانل» رهبر جمهوری‌خواهان سنای آمریکا، با ادعای اینکه تهدید جدی علیه کنگره وجود ندارد، گفت که حجم زیاد سیم‌خاردارهای اطراف محوطه این ساختمان، سفرش به کابل را در ذهن او زنده می‌کند.

به گزارش فارس، مک‌کانل طی نشست خبری بعد از جلسه سنا، با ادعای اینکه در حال حاضر تهدید جدی علیه کنگره آمریکا وجود ندارد، گفت که این سطح از تدابیر امنیتی در اطراف این مجموعه، باعث ناراحتی او شده است.به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در اظهاراتی که بیشتر رنگ‌وبوی توهین داشت تا انتقاد، مدعی شد: «این همه سیم‌خاردار در اطراف مجموعه [کنگره]، من را به یاد آخرین سفرم به کابل می‌اندازد».

بعد از حمله حامیان خشمگین «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، به ساختمان کنگره این کشور در تاریخ ششم ژانویه(17 دی)‌، تدابیر امنیتی در این مجموعه به‌شدت افزایش یافته و برای نمونه، تمام محوطه آن با حصارهای متحرک و سیم‌‌های خاردار، محافظت می‌شود. همچنین، ۵۲۰۰ نیروی گارد ملی آمریکا از آن زمان تاکنون، در ساختمان و محوطه کنگره حضور داشته و گشت‌زنی می‌کنند. با اینکه قرار بود مأموریت آنها‌، روز جمعه پایان یابد، اما وزارت دفاع آمریکا، ضمن کاهش تعداد نیروهای گارد ملی مستقر در کنگره به ۲۳۰۰ نفر، مأموریت آنها را تمدید کرد.

فرماندار فاسد

از آمریکا همچنین خبر رسید‌، تعداد مقاماتی که خواستار استعفای فرماندار فاسد نیویورک شده‌اند، روز به روز بیشتر می‌شود. بر اساس گزارش رویترز‌، شهردار «نیویورک»‌ با پیوستن به جمع کثیری از درخواست کنندگان برای استعفای فرماندار نیویورک، پس از آنکه شش زن دیگر وی را به آزار جنسی متهم کرده‌اند، گفت، «اندرو کومو» دیگر نمی‌تواند به فعالیتش ادامه دهد.‌اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک، اتهامات مطرح شده از سوی این زنان، که اکثرشان معاون‌های سابق او بوده‌اند، را رد کرده است. دفتر دادستانی ایالت نیویورک در حال انجام تحقیقاتی مستقل درباره این اتهامات است. کومو گفته که از سمتش کناره‌گیری نمی‌کند و از مردم خواسته تا اعلام نتایج این تحقیقات، منتظر بمانند و پیش داوری نکنند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان

پلیس آمریکا در برخورد با تجمع های اعتراض آمیز ضدصهیونیستی دانشجویان این کشور

 پس از نیجر چاد هم نظامیان آمریکایی را پس زد

آمریکا، فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.