سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / دستگیری 100 هزار پناهجو در دوران کوتاه ریاست جمهوری بایدن

دستگیری 100 هزار پناهجو در دوران کوتاه ریاست جمهوری بایدن

منابع خبری گزارش دادند در یک ماهی که بایدن در آمریکا ریاست جمهوری را از ترامپ تحویل گرفته، نیروهای مرزبانی این کشور نزدیک به 100 هزار مهاجر را در مرز آمریکا-مکزیک بازداشت کرده‌اند. بایدن در مبارزات انتخاباتی خود علیه دستگیری و نگهداری پناهجویان و کودکان آنها در شرایط بد، به شدت اعتراض می‌کرد.

علی‌رغم تغییر دولت در آمریکا و روی کار آمدن بایدن دموکرات، دولت این کشور همچنان سیاست‌های خشن مهاجرتی دوره ترامپ را پی‌گیری می‌کند. هفته گذشته رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که بیش از 700 کودک مهاجر بدونِ همراه در بازداشت گشت مرزی آمریکا زندانی هستند. این خبر در حالی منتشر شده که دموکرات‌ها به شدت از سیاست‌های دولت ترامپ در بازداشت کودکان مهاجر و جدایی آنها از خانواده‌هایشان انتقاد می‌کردند. دیروز نیز رسانه‌ها گزارش دادند نیروهای مرزبانی آمریکا در ماه فوریه (بهمن) نزدیک به 100 هزار مهاجر را در مرز مکزیک و آمریکا بازداشت کرده‌اند تا معلوم شود، فرق زیادی بین ترامپ و بایدن وجود ندارد.

«رویترز» با انتشار این خبر نوشته این رقم بالاترین رقم بازداشت مهاجران در ماه فوریه(بهمن) از سال ۲۰۰۶ به این سو به شمار می‌رود…این ارقام که قبلاً گزارش نشده‌اند نشان‌دهنده موج گسترده ورود مهاجران به مرز جنوب غربی آمریکا در شرایطی است که انتظار می‌رفت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا برخی از سیاست‌های سخت‌گیرانه «دونالد ترامپ» علیه مهاجران را کنار بگذارد.  بر اساس آمارهای رسمی که رویترز می‌گوید به دستش رسیده، نیروهای مرزبانی آمریکا تنها روز چهارشنبه گذشته بیش از ۴۵۰۰ پناهجو را بازداشت کرده‌اند.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در توجیه افزایش تعداد کودکان مهاجر در بازداشت گشت مرزی آمریکا گفته: «ما چند گزینه داریم: می‌توانیم آنها را به خانه بازگردانیم… می‌توانیم به سرعت آنها را از داخل اداره گمرک و محافظت مرزی ایالات متحده به اقامت‌گاه‌های تحت نظر وزارت بهداشت و خدمات انسانی منتقل کنیم… می‌توانیم آنها را بدون هرگونه بازرسی به خانواده‌ها و حامیانشان برگردانیم. ما گزینه وسط را انتخاب کرده‌ایم». در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ، سیاست‌های سختگیرانه برای پناهجویان بسیار شدت داشت و اخبار زیادی از بازداشت کودکان پناهجو و حتی آزار و اذیت جنسی آنها و قراردادن آنها در شرایط نامناسب منتشر می‌شد. رئیس‌جمهور سابق آمریکا که خود یک مهاجر است، مخالف سرسخت ورود مهاجران به کشورش طی چهار سال گذشته بود. وی ایده ساخت دیوار مرزی در جنوب آمریکا را در سال ۲۰۱۷ اجرایی کرد تا مانع از ورود پناهجویان شود. علیرغم آنکه رئیس‌جمهور جدید آمریکا به محض ورود به کاخ سفید لغو سیاست‌های مهاجرتی ترامپ را اعلام کرد، اما به نظر می‌رسد هنوز اقدام ملموسی در این زمینه صورت نگرفته است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان

پلیس آمریکا در برخورد با تجمع های اعتراض آمیز ضدصهیونیستی دانشجویان این کشور

 پس از نیجر چاد هم نظامیان آمریکایی را پس زد

آمریکا، فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.