سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / مشکلات داخلی اسرائیل زیاد است /برای نسل بعد، اسرائیلی وجود نخواهد داشت

مشکلات داخلی اسرائیل زیاد است /برای نسل بعد، اسرائیلی وجود نخواهد داشت

رئیس‌اسبق دستگاه امنیت عمومی رژیم صهیونیستی با برشمردن مشکلات بی‌شمار داخلی این رژیم هشدار داده «موجودیت» این رژیم ممکن است به زودی دستخوش نابودی شود.

مشکلات و چالش‌های داخلی، یکی از بزرگ‌ترین تهدیدهای پیش روی رژیم نامشروع صهیونیستی است که برای ادامه بقاء برای سایر کشورها، مشکل‌ها تولید کرده است. این مشکل‌ها حالا به نقطه‌ای رسیده که بسیاری از کارشناسان آنها را عامل نابودی این رژیم می‌دانند. رئیس‌اسبق دستگاه امنیت عمومی رژیم صهیونیستی (شاباک) با اشاره به همین مسئله به خطرات قریب‌الوقوعی که این مشکلات داخلی برای موجودیت این رژیم ایجاد کرده اشاره و نتیجه گرفته چه بسا، نسل بعدی «اسرائیل» را نبینند.

“یووال دیسکین” روز جمعه در یادداشتی برای روزنامه «یدیعوت آحارونوت» درباره خطرات موجودیتی برای رژیم صهیونیستی پس از یک نسل (۲۵ سال) هشدار داد و متذکر شد این خطرات نه از سوی دولت‌های خارجی، بلکه داخلی است: «اگر در برهه کنونی به شرایط سروسامان ندهیم، زمان باارزشی را از دست می‌دهیم و شاید بعد از یک نسل موجودیتمان از بین برود.» “دیسکین” بحران سیاسی را که امروز رژیم صهیونیستی تجربه می‌کند و عدم موفقیت در تشکیل یک کابینه پایدار و با ثبات را “نمایش سیاسی کم ارزشی” توصیف کرد، که «جایگزین تقابل با موضوعات استراتژیک شده است».

طبق گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس‌سابق شاباک در بخش دیگری از یادداشت خود با طرح این پرسش که «آیا اسرائیل دارای انسجام اجتماعی و مصونیت اقتصادی و نیروی نظامی- امنیتی است که تداوم وجودش را پس از یک نسل تضمین کند؟» می‌نویسد: «من در مورد تهدید هسته‌ای ایران، موشک‌های حزب‌الله یا اسلام سلفی صحبت نمی‌کنم، من در مورد تغییرات جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی صحبت می‌کنم که ماهیت کشور‌ها را تغییر می‌دهد و پس از یک نسل تهدیدی برای موجودیت آنها محسوب می‌شود…اختلافات داخلی در حال عمیق شدن است، در حالی که شکاف بین راست و چپ بیشتر از شکاف بین یهودیان و اعراب شده است، عدم اعتماد به نهاد‌های دولت مرکزی در حال افزایش است، فساد در نهاد‌های محلی و ملی بیداد می‌کند، همبستگی اجتماعی بسیار کم است و رهبری ما فاقد الگو‌ها و الگو‌های شخصی است».

کابینه به اصطلاح ائتلافی رژیم صهیونیستی که خود پس از مدت‌ها کش و قوس تشکیل شده بود، نتوانست خیلی دوام بیاورد و اختلافات بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس بالاخره منجر به انحلال کنست و رفتن به سوی چهارمین انتخابات پارلمانی ظرف دو سال شد. هر چند برنامه‌ریزی برای برگزاری انتخابات کنست در اوایل ماه مارس(فروردین) صورت گرفته، اما بعید است این انتخابات پایانی بر بحران‌های داخلی رنگارنگ ناشی از همه گیری کرونا، فساد مالی نخست‌وزیر و تزلزل سیاسی در اراضی اشغالی باشد.

خبر دیگر اینکه، “حسن عبد ربه” سخنگوی سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطینی، گفت که رژیم اشغالگر قدس از سال ۱۹۶۷ به این سو هنوز پیکر ۳۲۴ شهید را تحویل مقامات فلسطینی نداده است. به نوشته وبگاه دنیا الوطن، او گفت که از این تعداد ۲۵۴ شهید دفن شده و ۷۰ شهید دیگر هنوز در سردخانه هستند. همچنین ۶۸ فلسطینی نیز از سال ۱۹۶۷ به این سو مفقود شده‌اند. عبد ربه همچنین گفت که رژیم صهیونیستی از اجساد شهدا برای امتیازگیری در هرگونه توافق احتمالی آتی برای تبادل اسرا و همچنین تحت فشار قرار‌دادن خانواده شهدا بهره می‌برد. به گفته وی، رژیم صهیونیستی با قانون‌گذاری یکطرفه مانع آزادی اسرای فلسطینی می‌شود و تلاش می‌کند مانع فعالیت سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطینی شود. طبق آخرین آمار «مرکز ملی آمار فلسطین» از سال ۱۹۴۸ (تأسیس رژیم صهیونیستی) تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کناره گیری قریب الوقوع فرمانده منطقه مرکزی ارتش اسرائیل

نشریه صهیونیستی از ادامه سریال کناره گیری فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل شکست ارتش این رژیم در عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

رسانه صهیونیستی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.