سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / 62 درصد مردم آمریکا هیچ یک از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه را قبول ندارند

62 درصد مردم آمریکا هیچ یک از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه را قبول ندارند

نتایج نظرسنجی تازه موسسه «گالوپ» نشان می‌دهد اکثریت مردم آمریکا معتقدند احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه دیگر نماینده آنها نیستند و این کشور به احزاب دیگری غیر از این دو حزب نیاز دارند.

تنش‌های شدید حزبی در آمریکا به دنبال پیروزی «جو بایدن» در انتخابات، حمله طرفداران «دونالد ترامپ» به کنگره و برگزاری جلسه استیضاح دوم ترامپ همچنان ادامه دارد. این تنش‌ها به قدری بالا گرفته که اکثریت مردم آمریکا را به این نتیجه رسانده، کشور به حزب دیگری نیاز دارد. طبق نتیجه نظرسنجی موسسه «گالوپ» که نتایج آن روز دوشنبه منتشر شده، حدود دو سوم (۶۲ درصد) از مردم آمریکا اعلام کرده‌اند، این کشور  به حضور یک حزب سوم و بزرگ علاوه‌بر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات نیاز دارد چرا که این دو حزب «در نمایندگی مردم آمریکا عملکرد ضعیفی بر جا گذاشته‌اند». بر اساس این

نظرسنجی تنها 33 درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کرده‌اند که از نظر آنها دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه درخصوص نمایندگی مردم آمریکا، عملکرد متناسب و رضایت‌بخشی داشته‌اند.آنطور که خبرگزاری فارس به نقل از نشریه «هیل» نوشته، از سال ۲۰۰۳ که موسسه «گالوپ» شروع به نظرسنجی درباره عملکرد دو حزب اصلی آمریکا کرده، این نظرسنجی تازه بیشترین میزان حمایت آمریکایی‌ها از حضور یک حزب سوم و نارضایتی آنها از دموکرات‌ها و جمهوری خواهان را نشان می‌دهد. از جمله دیگر سؤال‌های گالوپ، میزان حمایت از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در آمریکاست. طبق این نظرسنجی، میزان حمایت از این دو حزب زیر ۵۰ درصد است. البته در این نظرسنجی، وضعیت حزب دموکرات از حزب جمهوری‌خواه بهتر بوده است. دموکرات‌ها ۴۸ درصد حمایت کسب کرده و سهم جمهوری‌خواهان ۳۷ درصد است.

پس لرزه‌های ترامپیسم

همزمان برخی منابع خبری گزارش داده‌اند هزاران نفر از هواداران ثبت‌شده حزب جمهوری‌خواه در ایالت‌های مختلف این کشور، در هفته‌های بعد از حمله هواداران «دونالد ترامپ» به ساختمان کنگره از این حزب جدا شده‌اند. وبگاه شبکه خبری «سی ‌بی ‌اس نیوز» گزارش داده هزاران نفر از اعضای ثبت‌شده حزب جمهوری‌خواه در سر تا سر آمریکا در هفته‌های پس از حمله به ساختمان کنگره تصمیم گرفته‌اند وابستگی حزبی خود را تغییر داده و از حزب جمهوری‌خواه خارج شوند.

حزب جمهوریخواه در حال تکه پاره شدن

روزنامه «نیویورک‌تایمز» هم گزارش داده تنها در ایالت کالیفرنیا ۳۳ هزار نفر طی سه هفته بعد از حمله به ساختمان کنگره حزب جمهوری‌خواه را ترک کرده‌اند. در پنسیلوانیا این رقم در ماه گذشته میلادی بالای ۱۲ هزار نفر بوده است. در ایالت آریزونا حدود ۱۰ هزار جمهوری‌خواه وابستگی حزبی ثبت‌شده خودشان را تغییر داده‌اند.  «استیو اشمیت»، از تحلیلگران سیاسی در آمریکا معتقد است همان‌طور که حزب جمهوری‌خواه خود پس از انحلال «حزب ویگ» به دلیل تفرقه‌های درون‌حزبی متولد شد، تفرقه‌های داخلی فعلی در حزب جمهوری‌خواه هم می‌تواند سرانجام به انحلال این حزب منجر شود.  در همین راستا، رسانه‌های آمریکا همین دو روز پیش گزارش دادند دست‌کم ۶۰ نفر از مقام‌های دولت «جورج دبلیو بوش» قصد دارند به دلیل حمایت برخی از جمهوری‌خواهان از ترامپ این حزب را ترک کنند.یک مقام سابق وزارت خزانه‌داری بوش گفته: «اگر قرار است این حزب، حزب ترامپ باشد بسیاری از ما از آن حمایت نخواهیم کرد. جز در حالتی که سنا ترامپ را محاکمه کرده و خودش را از این سرطان خلاص کند بسیاری از ما به سران جمهوری‌خواه رأی نخواهیم داد».

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ادامه اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا

خواستار نابودی همه منافع تجاری صهیونیستها شدند.

نماهنگ/ شریک جرم

مرگ بر آمریکا ،دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.