سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / بستۀ مطالعاتی شمارۀ سه؛ کتاب کودک

بستۀ مطالعاتی شمارۀ سه؛ کتاب کودک

به مناسبت برگزاری نخستین «نمایشگاه مجازی کتاب» بستۀ مطالعاتی رجانیوز برای کودکان با معرفی هفت اثر منتشر می‌شود.

بستۀ مطالعاتی در حوزه‌های مختلف به عموم مردم معرفی می‌شود. در این بخش نهفت اثر در حوزۀ کتاب کودک معرفی می‌شود.

کتاب پول خدا بچه‌ها

کتاب پول خدا بچه‌ها از جمله کتاب‌های کودک و نوجوان هست که سبک زندگی اقتصادی اسلامی و سواد مالی را به کودکان آموزش می‌دهد. در این کتاب کودکان مفاهیم اقتصادی اسلامی را با سئوال و پاسخ و تصاویر جذاب یاد می‌گیرند.

عمو قاسم

کتاب «عمو قاسم» کوشیده است با بیان بیست داستان، کودکان و نوجوانان را با زوایای مختلف شخصیت حاج قاسم آشنا کند. تصویرسازی های هنرمند متعهد آقای میکائیل براتی و تمرین های موجود ذيل هر داستان، بر جذابیت کتاب برای مخاطب افزوده است.

مسابقۀ کوفته‌پزی و هفت داستان دیگر

مجموعه کتاب «مسابقه کوفته‌پزی و هفت داستان دیگر» اثر خانم کلر ژوبرت نویسندۀ مسلمانِ فرانسوی‌الاصلِ ساکن ایران است. این اثر در واقع، قصه‌هایی تخیلی با مفاهیم قرآنی است، داستان‌های این مجموعه تخیلی هستند و با نام‌های «کیک امانتی»، «شلوپی»، «آش آشتیکنان»، «که اینطور!»، «ماجرای سیب قرمز»، «راز پاپاپا»، «تازه چه خبر» و «مسابقۀ کوفتهپزی» منتشر شدهاند. نویسندۀ این اثر، در این مجموعه داستان به موضوعاتی از قبیل راستگویی و دروغگویی، دوستی، عذرخواهی، غرور و تکبر، آشتی، امانتداری و … میپردازد.

ماجراهای کلاس پرحاشیه

ماجراهای کلاس پرحاشیه اثر محمداسماعیل حاجی‌ علیان مجموعه داستان ‌هایی بهم ‌پیوسته درباره نماز و فضایل نماز است که با زبانی شیرین و جذاب برای نوجوانان بیان شده است. معلمی بازنشسته که حالا مسئول کتابخانه مسجد محله شده است، روزی به درخواست یکی از معلمان که قرار است برای عمل جراحی مدتی مدرسه را ترک کند، به مدرسه سابق خود باز می ‌گردد تا 14 جلسه به جای آن معلم تدریس کند. وقایع این کتاب هم اتفاقاتی است که در این 14 جلسه رخ می‌ دهد و به نوعی همه آنها با عبادت خداوند و خواندن نماز گره می ‌خورد.

شیرین‌تر از شکر

مجموعه چهار جلدی شیرین تر از شکر، شامل 365 داستان کوتاه است. داستان‌هایی کوتاه که از منابع اصیل فارسی انتخاب و بازنویسی شده‌اند. این داستان‌ها هم جذاب‌اند، هم آموزنده‌اند و هم نسل جدید را با فرهنگ غنی پارسی آشنا خواهندکرد. این مجموعه اثری از ابوالفضل هادی منش است که با همراهی تصویرگری محمدحسین صلواتیان زیبا و جذاب شده است.

کریستال و قالیچۀ پرنده

انتقال مفاهیم اخلاقی برای کودکان دقت نظر خاص می ‌طلبد و برای این مخاطب ظریف، از شعار و مستقیم گویی بخصوص با ادبیات بزرگسال باید پرهیز کرد. با این الزام «علی آرمین» در قالب داستانی فانتزی و به بهانه رخدادی میان حیوانات و با شخصیت‌ ها و رفتار گوناگون، به مفاهیمی مثل نصیحت ‌پذیری، دوری از طمع و همدلی پرداخته است. داستانی جذاب که با تصویرگری خانم «عاطقه فتوحی» جذابیت دوچندان یافته است.

سفری که پر ماجرا شد

کتاب «سفری که پر ماجرا شد»، داستانی جذاب و شیرین را از چند کودک در زمان پیامبر(ص) روایت می‌کند که در آخرین سفر حج، همراه پیامبر و مردم مدینه، شاهد ماجراهای جذاب این سفر و واقعه غدیر خم هستند. این کتاب را نشر مهرستان با حال و هوای بچه‌های امروز به شکلی بدیع و با تصاویری جذاب ویژه سنین 7 تا 12 سال، به چاپ رسانده است. شخصیت‌های این کتاب، مخاطب را در طول داستان با خود همراه کرده و ضمن درگیرکردن او با ماجراهایی که در شهر مدینه و سفر حج برای آن‌ها اتفاق می‌افتد، آموزه‌های اخلاقی و دینی متعددی نظیر ادب، همدلی و همکاری، صبر و استقامت و همچنین محبت و ولایت اهل بیت(ع) را به‌صورت غیرمستقیم به آن‌ها ارائه می‌کنند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

استقبال از کتابی که رهبر انقلاب خواندن آن را توصیه کردند

مجموعه ۱۵ جلدی "سرگذشت استعمار"

سه کتاب ایرانی، کتاب های برتر سال روسیه

کتاب تاریخ معاصر یا ایران در قرن بیستم،کتاب قصه های ایرانی شهرزاد،کتاب دو جلدی الهیات ابن سینا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.