سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کتاب برگزیده / سه کتاب ایرانی، کتاب های برتر سال روسیه

سه کتاب ایرانی، کتاب های برتر سال روسیه

سه کتاب جدید ایرانی که بنیاد مطالعات اسلامی ابنسینا و انتشارات صدرا به زبان روسی منتشر کردند، در ردیف کتابهای برتر سال روسیه معرفی شد.

  از مسکو، نمایشگاه بینالمللی ادبیات تفکری مسکو امسال در حالی برگزار شد که سه اثر جدید بنیاد مطالعات اسلامی ابنسینا و انتشارات صدرا به زبان روسی، شامل «تاریخ معاصر یا ایران در قرن بیستم»، «کتاب دو جلدی الهیات ابن سینا» و کتاب «قصه های ایرانی شهرزاد»، به عنوان کتابهای برتر سال ۲۰۲۴ در روسیه معرفی شدند.

در این نمایشگاه بینالمللی که مهمترین رویداد در حوزه غیر داستانی در روسیه و اوراسیا به شمار میرود، بیش از دو هزار ناشر از روسیه و کشورهای مختلف، تازهترین آثار خود در زمینه ادبیات تفکری و غیر داستانی را عرضه کرده بودند.

بنیاد مطالعات اسلامی ابن سینا و انتشارات صدرا تاکنون حدود ۴۰۰ عنوان کتاب در زمینه تاریخ و تمدن کهن ایرانی، فلسفه اسلامی، شعر و ادبیات فارسی، دفاع مقدس، کودک و نوجوان، علوم قرآنی و فرهنگ ایرانی-اسلامی به زبان منتشر کرده اند.

آثار منتشر شده توانسته است بخش مهمی از نیاز دوستداران تاریخ و فرهنگ ایران زمین، به ویژه محققان، پژوهشگران و اندیشمندان روسی را پاسخ دهد.

یکی از بازدیدکنندگان غرفه صدرا  گفت: من مسیحی هستم، اما علاقه مندم درباره عرفان و حکمت در دیگر ادیان بیشتر بدانم و به همین دلیل کتابی باعنوان «بنیان عرفان اسلامی» را خریداری کردم.

بازدید کننده دیگری نیز گفت: اشعار عمر خیام و غزلیات حافظ بسیار زیبا هستند و من از کودکی به اشعار حافظ علاقه داشته ام.

وی افزود: ایران سرزمین شاعران بزرگ است و کشورهای انگشتشماری در جهان چنین فرهنگ افتخارآمیزی دارند.

یک ناشر روسی نیز ادبیات در ایران را بسیار غنی و ریشهدار دانست و افزود: خوشبختانه با انتشار آثار ایرانی به زبان روسی، امروزه دسترسی به تاریخ، تمدن، فرهنگ و ادبیات ایرانی، برای مخاطبان روسی سادهتر شده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

 3100 مزدور خارجی برای اوکراین با روسیه می‌جنگند

آمریکا، کانادا، بریتانیا و گرجستان

یک نیروی به درد بخور و ارزنده کشف کردم.

اسمش مهدی زین الدین است

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.