سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / دروغی که کروبی به آیت الله مصباح نسبت داد

دروغی که کروبی به آیت الله مصباح نسبت داد

آیت‌الله مصباح یزدی در تاریخ ۲۱ مرداد ۸۸ در برهه ای که عوامل فتنه ۸۸ بعد از تنفیذ رییس جمهور توسط رهبر انقلاب همچنان بر نامشروع بودن دولت وقت و فتنه انگیزی  اصرار داشتند و مطالبه ابطال انتخابات را داشتند، در یک بحث تئوریک درباره جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی، موضوع مشروعیت الهی جمهوری اسلامی را به بحث گذاشته و با تکرار فحوای کلام امام (ره) در سال ۵۷ فرمودند: 

‌ولی فقیه یک رهبری دینی جانشین امام زمان(عج) است؛ این رییس جمهور نماینده‌ای است که مردم او را انتخاب کرده‌اند. این دو با هم خیلی تفاوت دارند. رییس جمهور وقتی از طرف ولی فقیه نصب شد، می‌شود عامل او؛ او نصبش می‌کند. آن پرتو قداستی که او دارد بر این هم می‌تابد. وقتی رییس جمهور اسلامی شد، حکمش را از رهبر ـ‌یعنی جانشین امام(ع)‌ـ دریافت کرد، یک پرتوی از آن قداست بر این هم می‌تابد؛ آن وقت اطاعت از رییس جمهور و اطاعت از مجلس و سایر امور هم می‌شود اطاعت از خدا. اما تا این جور نشده، حساب رهبر از دیگران جداست. او ارزشش از طرف امام زمان و از طرف خداست.

کروبی ادعای همراهی با امام خمینی (ره) را می‌کرد اما او، هواداران و تیم مطبوعاتی‌اش از بدیهی‌ترین نظرات سیاسی و حکومتی امام خمینی بی اطلاع بودند. بزرگترین مشکل امثال این شیخ فتنه‌گر همین بود.

‌جملات آیت‌الله مصباح یزدی تکرار این بیانات امام خمینی بود: ولایت فقیه در کار نباشد طاغوت است. اگر با امرخدا نباشد، رئیس جمهور با نصب فقیه نباشد غیرمشروع است، وقتی غیرمشروع شد طاغوت است. طاغوت وقتی از بین می رود که به امر خدای تبارک و تعالی یک کسی نصب بشود». (صحیفه امام، ج ۱۰، ص ۲۲۱)

اکنون سئوال این است که اگر این نگاه امام خمینی و تبیین آن توسط آیت الله مصباح یزدی در سال ۸۸ حاکم نبود، آیا اساسا در حال حاضر حسن روحانی با حدود ۵ درصد مقبولیت در پاستور بود؟! همه می‌دانند که حسن روحانی فقط بر اساس چارچوب‌های قانونی و مصلحت بالاتری که ولی امر مسلمین تشخیص داده‌اند و البته برای همه ما واجب الامر  است، همچنان در جایگاه ریاست جمهوری است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طرح ولایت، مؤثرترین طرح جاری در کشور است

بسیاری از کارهای حزبی تاکنون ناموفق بودند

۹ توصیه مرحوم آیت‌الله کشمیری برای ماه رمضان

«کمیت گرا نباشید؛ کیفیت جو باشید»

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.