سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / آسوشیتدپرس: تعداد گرسنگان در آمریکا از مرز 50 میلیون نفر گذشت

آسوشیتدپرس: تعداد گرسنگان در آمریکا از مرز 50 میلیون نفر گذشت

خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به گسترش فقر شدید در آمریکا در شرایط همه گیری کرونا، اعلام کرد که شمار گرسنگان در این کشور، از مرز 50 میلیون نفر گذشته است.

آسوشیتدپرس طی گزارشی، اعلام کرد، داده‌های ۱۸۱ بانک غذای متعلق به سازمان تغذیه آمریکا نشان می‌دهد که این سازمان طی سه‌ماهه سوم سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال ۲۰۱۹‌،حدود ۵۷ درصد مواد غذایی بیشتری توزیع کرده است. برآورد سازمان تغذیه آمریکا این است که نسبت تعداد گرسنگان به یک نفر در هر ۶ تن خواهد رسید و از ۳۵ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۵۰ میلیون نفر افزایش خواهد یافت. وضعیت گرسنگی در میان کودکان ناگوارتر است؛ طبق گفته این سازمان، از هر ۴ کودک یک نفرشان با گرسنگی مواجه است.

این گزارش می‌افزاید: در میان جوامع رنگین‌پوست، همه‌گیری بیماری فاجعه مضاعفی را رقم زده است و سیاهپوستان و لاتین‌تبارها نرخ بیش از حد بالای مرگ‌ومیر، ابتلا ــ و بیکاری ــ را تجربه کرده‌اند. بر اساس آمارهای فدرال، نرخ بیکاری در میان لاتین‌تبارها به۱۸.۹ درصد طی بهار سال جاری رسید که از نرخ بیکاری در میان دیگر گروه‌های نژادی و قومی بالاتر است. با اینکه نرخ مذکور از آن زمان تاکنون کاهش یافته است، اما بسیاری همچنان با بیکاری دست‌وپنجه نرم می‌کنند.بر اساس گزارشی دیگر از هر ۵ بزرگسال سیاهپوست و لاتین‌تبار دارای فرزند، بیش از ۱ نفر گفتند که از ماه جولای(تیر ) ۲۰۲۰ به بعد گاهی اوقات یا اغلب غذایی برای خوردن نداشته‌اند. این رقم دو برابر آمار مربوط به خانواده‌های سفیدپوست و آسیایی‌تبار است. این در حالی است که سازمان تغذیه آمریکا در گزارش جداگانه‌ای در ماه اکتبر(مهر) هشدار داد اگر تقاضا برای غذا همچنان افزایش یابد ممکن است از حالا تا ماه ژوئیه ۲۰۲۱ با کسری ۱۰ میلیارد پوندی مواد غذایی مواجه شود. این رقم معادل ۸ میلیارد وعده غذایی است.

این روزنامه آمریکایی نوشت: در شرایطی که همه‌گیری ویروس کرونا همچنان ادامه دارد گرسنگی در ثروتمندترین کشور دنیا یک حقیقت تلخ و گزنده است. حتی در دوران رونق و شکوفایی نیز مدارس روزانه میلیون‌ها وعده غذای گرم میان دانش‌آموزان توزیع می‌کنند و سالمندان مستأصل گاهی اوقات مجبور می‌شوند میان غذا و دارو یکی را انتخاب کنند.میلیون‌ها آمریکایی دیگر نیز نگران یخچال‌های خالی و قفسه‌های تهی از مواد غذایی هستند. بانک‌های غذا با سرعت مشغول توزیع مواد غذایی هستند. تحلیل داده‌ها توسط آسوشیتدپرس نشان‌دهنده رشد سریع مقدار مواد غذایی توزیع‌شده در مقایسه با سال گذشته است. در همین حال، برخی والدین به خاطر فرزندانشان از سهم غذای خود می‌گذرند و برخی دیگر نیز به غذاهای ارزان فاقد ارزش تغذیه‌ای اکتفا می‌کنند.کسانی که با گرسنگی دست‌به‌گریبان هستند، می‌گویند هیچ‌گاه شاهد چنین وضعیتی در آمریکا نبوده‌اند و حتی در جریان رکود بزرگ سال‌های ۲۰۰۷-۲۰۰۹ نیز چنین شرایطی را ندیده‌اند.

فقر، گرسنگی و بی‌خانمانی درآمریکای ترامپ | خبرگزاری صدا و سیما

صف‌های چند کیلومتری

آسوشیتدپرس می‌افزاید: صف‌های چند مایلی در مقابل بانک‌های غذا از جمله فراموش‌نشدنی‌ترین صحنه‌ها طی سال جاری بودند که دوران رکود بزرگ را به خاطر می‌آورند. پهپادهای غیرنظامی تصاویری از ترافیک‌های سنگین را ثبت کردند که صف‌های طولانی از خودروها را در سن‌آنتونیو واقع در ایالت تگزاس، تولیدو واقع در ایالت اوهایو، پیتسبورگ واقع در ایالت پنسیلوانیا، و اورلاندو واقع در ایالت فلوریدا به تصویر می‌کشیدند. این خودروها حامل افراد گرسنه‌ای بودند که منتظر بودند بسته کمک‌ها را دریافت کنند. آسوشیتدپرس در ادامه این گزارش آورده است: افرادی که به‌تازگی به جمع گرسنگان پیوسته‌اند، سرگذشت مشابهی دارند: صنعتی که در آن فعالیت می‌کردند دچار فروپاشی شده است، شغلشان را از دست داده‌اند، ساعات کارشان کم شده است، به خاطر بیماری فرصت را از دست داده‌اند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ادامه اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا

خواستار نابودی همه منافع تجاری صهیونیستها شدند.

نماهنگ/ شریک جرم

مرگ بر آمریکا ،دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.