سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / استقبال رسمی آلمان از سرکرده گروه تروریستی «کلاه سفیدها»

استقبال رسمی آلمان از سرکرده گروه تروریستی «کلاه سفیدها»

دمشق در واکنش به استقبال رسمی مقامات دولت برلین از رئیس‌گروه تروریستی معروف به «کلاه سفیدها»، اعلام کرد که این اتفاق بار دیگر نشان داد آلمان از حامیان اصلی گروه‌های تروریستی فعال در سوریه است.

دولت آلمان که همراه با سایر کشورهای غربی، ایران را برای پذیرش و امضای سند «اف. ای. تی. اف» تحت فشار قرار می‌دهد، یک‌بار دیگر حمایت خود را از گروه‌های تروریستی فعال در سوریه علنی کرد.

اف‌ای تی اف بر اساس تعریفی که از آن شده، « عبارت است استانداردهای الزام‌آور جهانی جهت مقابله با سوءاستفاده از دارایی‌های مجازی برای پولشویی و حمایت مالی از تروریسم». اما، نکته طنز‌آمیز اینجاست، کشورهایی که از این سند حمایت و ایران را تحت فشار قرار می‌دهند که به آن بپیوندد، اتفاقا دولت‌هایی مثل آلمان هستند که در حمایت از گروه‌های تروریستی خیلی بدنام، مثل منافقین و داعش، پرونده بسیار سیاهی دارند و استقبال از سرکرده «کلاه سفیدها»، آخرین سند در مورد وجود پیوند نزدیک میان آلمان و گروه‌های فعال تروریستی است.

واکنش دمشق

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، یک مقام مسئول وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که بیانیه دولت آلمان و تصمیم این کشور برای استقبال از گروه تروریستی کلاه سفیدها، نشانه همدست بودن دولت آلمان با تروریسم و تجاوز به ملت سوریه است.

این مقام ضمن محکوم کردن اقدام آلمان گفت: حمایت از تروریسم، نقض آشکار قطعنامه‌ شورای امنیت است و از طرفی صلح جهانی را به مخاطره می‌اندازد.

بسیاری از اسناد یافت شده توسط ارتش سوریه در مناطق آزاد شده از چنگ تروریسم در این کشور نشان می‌دهند که عناصر فعال در گروه موسوم به کلاه سفیدها، خود عضو گروه‌های تروریستی هستند و حملات تروریست‌ها را زمینه ‌سازی می‌کنند. یک نمونه معروف از این اقدامات، به کارگیری تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان است.

کلاه سفیدها در عمل نشان داده‌اند که سربازان انگلیس و بازوان آمریکا در سوریه بوده و هستند.

مقام مذکور در وزارت خارجه سوریه افزود، دمشق هشدار می‌دهد که حمایت از تروریست‌ها، نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و خطری برای امنیت و صلح جهانی است و دولت آلمان باید از توجیه سیاست‌های حمایت‌آمیز خود از تروریسم، دست بردارد.

گروه کلاه سفید‌ها طی سالیان گذشته در قالب سازمان داوطلبانه، توطئه‌های زیادی را علیه مردم و دولت سوریه ترتیب داده‌اند، که سناریوهای استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط دولت سوریه از جمله این توطئه‌ها است.

از فردی به نام «رائد صالح» به عنوان رئیس‌کلاه سفید‌ها نام برده می‌شود. نام اصلی کلاه سفیدها، «دفاع از غیر نظامیان سوری» است.

«می دی رسکیو» بنیادی است ثبت‌شده در هلند، که کلاه‌سفیدها را با منابع مالی دولت‌های غربی، حمایت می‌کند.

این گروه فروردین 1392 توسط«جمیز لو میجرر» کارمند سابق اداره اطلاعات نظامی و کارشناس امنیتی انگلیس، و با کمک واشنگتن در ترکیه تاسیس شد. از همان ابتدا حوزه کار این گروه، مناطق تحت اشغال گروه‌های تروریستی تعیین شده بود.

جسد جمیز لو میجرر صبح روز دوشنبه ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) 1398 در خانه‌اش در محله «بی‌اوغلو» مرکز شهر اسلامبول، پیدا شده است.

خبر دیگر از سوریه اینکه بر اثر تبادل آتش میان تروریست‌های تحت حمایت آمریکا و ترکیه در شمال شرق سوریه، بیش از 10 نفر از طرفین کشته شدند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دستگیریِ عضوِ ارشدِ داعش در ماهدشتِ کرج

سردار سعید منتظرالمهدی

پیام خانواده شهدای ترور در پی حمله تروریستی دمشق

حمله تروریستی روز گذشته رژیم جنایتکار صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در شهر دمشق

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.