سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / دستگیری 9 زن شیعه در شرق عربستان توسط ماموران رژیم آل‌سعود

دستگیری 9 زن شیعه در شرق عربستان توسط ماموران رژیم آل‌سعود

ماموران آل‌سعود در ادامه بازداشت شیعیان عربستان این بار 9 زن شیعه را در شرق این کشور بازداشت کردند.

در چند هفته اخیر موج دستگیری شیعیان در عربستان تشدید شده و آخرین مورد نیز دستگیری پسر شهید آیت‌الله نمر بود. این بار نوبت به زنان شیعه در عربستان رسیده که هدف کینه‌توزی آل‌سعود قرار بگیرند.

در این راستا، وبگاه «العهد» از ادامه بازداشت شیعیان «قطیف» و «الاحساء» در شرق عربستان خبر داده تعداد زنان بازداشتی از این مناطق به ۹ نفر رسیده و خانواده‌های آنها تهدید شده‌اند که حق درز دادن این خبر در رسانه‌های جمعی را ندارند!

در آذرماه گذشته اعلام شده بود، در طول دو ماه اخیر ده‌ها نفر از جوانان قطیف در یورش نیروهای امنیتی که با حمایت گسترده خودروهای زرهی انجام می‌شود، بازداشت شده‌اند. بازداشت فعالان شیعه و مخالفات دولت سعودی هرچند همواره در عربستان وجود داشته اما از زمان سر کار آمدن «محمد بن سلمان» در سال ۲۰۱۷ به این سو روند بازداشت‌ها و سرکوب‌ مخالفان افزایش چشمگیری داشته است به گونه‌ای که در ماه می‌۲۰۱۹ (سوم اردیبهشت98) دولت سعودی دست به قتل ۳۷ نفر زد و با خونسردی سر آنها را از تنشان جدا کرد. در بین قربانیان شش کودک بودند و ۳۳ نفر از آنها نیز از شیعیان قطیف و احساء به شمار می‌آمدند. کسانی که صرفا به خاطر بیان عقیده و حضور در اعتراضات از سال ۲۰۱۱ در زندان به سر می‌بردند!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تشریح پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد/ تولید فیلم جنسی دختران ایرانی برای مردان آمریکایی و اروپایی/ دستگیری ۹۶نفر

سردار منتظر المهدی

 دستگیری مردان مسلمان در میانمار برای استفاده در جنگ!

ارتش میانمار

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.